
De pedagogiske kvalitetene : løfterike muligheter for barn og unge
Edvard BefringBefring, Edvard · Bok · Bokmål · utgitt cop. 2018
Ledig
- Automatlager: 3 av 3 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*00129581 *00520230307090649.0 *007ta *008180312s2018 no e 00 0 nob *00903665nam a2200433 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-15-03032-6$qh.$cNkr 349.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920524509502201 *035 $a(NO-LaBS)10984057(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150290496 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *080 $a371.12 *08204$a370.1$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aBefring, Edvard$d1936-$0(NO-TrBIB)90706981$4aut$_15251900 *24513$aDe pedagogiske kvalitetene :$bløfterike muligheter for barn og unge$cEdvard Befring *260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2018 *300 $a184 s.$c23 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *520 $aEdvard Befring har vært en pioner innenfor pedagogikk og spesialpedagogikk siden slutten av 1960-tallet. I De pedagogiske kvalitetene belyser han faglige perspektiver som har vært, og er, sentrale innenfor norsk spesialpedagogikk. Mulighetene for læring er nærmest grenseløse, men barn og unge i dag har dessverre et langt større læringspotensial enn det samfunnet og skolen legger til rette for å realisere. Befring peker på fire sentrale pedagogiske nøkler vi kan ha nytte av. I første rekke handler nøklene om lærernes vitale rolle for elevenes læring, utvikling, trivsel og trygghet. Vi trenger innsikt i læringens og opplæringens vesen, innsikt som bidrar til å frigjøre den mest lovende ressursen i samfunnet vårt: barn og unge. De gode lærerne, med sin personlige kompetanse, løftes fram i boka som pedagogiske veivisere i en tid hvor administrativ detaljstyring av skolens opplæring er altfor omfattende. For mange vil store personlige belastninger i skolen ødelegge for deres livsmestring og psykiske helse. Det er derfor viktig å legge stor vekt på livsmestrende læring og realisering av en elevtilpasset og rettferdig skole. Boka retter seg mot studenter i pedagogikk, spesialpedagogikk og i lærerutdanning. Edvard Befring er professor emeritus i spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo. Han var Norges første professor i spesialpedagogikk og har skrevet en rekke fagbøker innenfor feltet. *650 7$aLærarrollen$2bokbas$9nno$_186249900 *650 7$aLærerrollen$0(No-TrBIB)HUME24380$2humord$_195073000 *650 7$aLærerrollen$2bokbas$9nob$_186250100 *650 7$aLæring$0(NO-TrBIB)HUME08079$2humord$_185628200 *650 7$aPedagogikk$0(No-TrBIB)HUME07881$2humord$_240014200 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nno$_186196800 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nob$_186196900 *650 7$aPedagogisk teori$0(NO-TrBIB)HUME25033$2humord$_187378400 *653 $aspesialpedagogikk$apedagogikk$_17887300 *653 0$aspesialpedagogikk$aspesialundervisning$alæring$alærere$autvikling$alivsmestring$apsykisk helse$akompetanse$arettferdighet$abarnevern$abarn$asårbarhet$apedagogikk$alærerrollen$_17887400 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/96/04/150290496/productimage_OS_0e9462f942884d8410b6992022a15090be47c54d.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/96/04/150290496/productimage_ORG_da73ffc7435c7dad8612359ff84487b6e8cfc29a.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788215030326 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/6/2/9788215030326.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/6/2/9788215030326.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/6/2/9788215030326.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919926004202202$b2021-11-28T03:19:55Z$z999919926004202202 ^