Literacy som aspekt ved norske elevers demokratikunnskap : skolens bidrag til elevers læring om demokrati undersøkt gjennom læreplaner og karakterer i fire fag
Idunn Seland
Artikkel Bokmål
*0011281684 *008190102s2018 xx# 000 0 nob *019 $bk *08230$a323.0420835 *100 $aSeland, Idunn$4aut$uOsloMet - storbyuniversitetet, Velferdsforskningsinstituttet NOVA$_137543800 *245 $aLiteracy som aspekt ved norske elevers demokratikunnskap$bskolens bidrag til elevers læring om demokrati undersøkt gjennom læreplaner og karakterer i fire fag *246 $aLiteracy as an aspect of Norwegian students' civic knowledge *300 $aS. [123]-145 : ill. *500 $aHeftet har tittelen: Ungt medborgerskap. Kunnskap, mobilisering og deltakelse. ICCS 2016 *500 $aVitenskapelig artikkel *520 $aEngelsk sammendrag *650 $aSkriveferdigheter$2norart$_89197800 *650 $ademokrati$2norart$_11703800 *650 $aholdninger$2norart$_82251800 *650 $aleseferdigheter$2norart$_113834000 *650 $aungdom$9nor$2norart$_128708400 *653 $aICCS 2016$9eng$_150339000 *653 $aassessment$9eng$_129670700 *653 $acitizenship education$9eng$_130782600 *653 $acurriculum analysis$9eng$_139033900 *653 $aliteracy$9eng$_130340500 *700 $aHuang, Lihong$4aut$uOsloMet - storbyuniversitetet, Velferdsforskningsinstituttet NOVA$_134756000 *773 $tTidsskrift for ungdomsforskning [elektronisk ressurs]$gÅrg. 18, nr. 1 (2018)$x1894-1036 *8564 $uhttps://journals.hioa.no/index.php/ungdomsforskning/article/view/2999 *999 $z1900636092$anorart:1900636092 ^