
Forventes utgitt en.on.Comp
Kompetanse for inkluderende praksis : et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjenesten
Mjøs, Marit · Bok · Flerspråklig · utgitt 2023
Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012184535 *00520250719052352.5 *007ta *008250601s2023 no e 0 mul *00900000cam a22 5c 4500 *019 $bl *020 $a9788202794835$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999922122036202201 *035 $a(NO-DIMO)dff8c142-5133-493c-8a60-e6b318042bf7 *035 $a(NO-LaBS)20576601(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0682304 *035 $a(NO-OsBAS)150461967 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0682304 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000017627 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000017627 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *0410 $amul$anob$anno *0820 $a371.9046$223/nor/20230412$qNO-OsBAS *08204$a362.7$223 *1001 $aMjøs, Marit$0(NO-TrBIB)90682003$4edt$_93142600 *1300 $aKompetanse for inkluderende praksis$_235275500 *24010$aKompetanse for inkluderende praksis$_235275500 *24510$aKompetanse for inkluderende praksis$bet innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjenesten *250 $a1. utgave *264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2023 *300 $a313 sider *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *5050 $gForord /$rJenny Nilsen og$rPetter Hagen. -$tOm SUKIP-prosjektet og antologien : en introduksjon /$rMarit Mjøs. -$g1.:$tSUKIP-prosjektet og aktuelle utdanningspolitiske føringer /$rMarit Mjøs,$rKristian Øen. -$g2.:$tPartnerskap mellom forskere og praktikere som innovasjonsstrategi : et utfordrende mulighetsrom /$rKristian Øen.$rMarit Mjøs.-$g3.:$tInkluderende praksis i barnehage og skole – erfaringer fra SUKIP-prosjektet /$rStein Erik Ohna, Marit Mjøs .-$g4.:$tMånedsmøtet som arena for gjensidig profesjonslæring for barnehage og PP-tjeneste /$rStein Erik Ohna,$rSiv Hillesøy .-$g5.:$t«Det er i motbakke det går oppover» – innovasjonsledelse i motgangstider /$rSiv Hillesøy,$rMarion Stava Bjørgan. -$g6.:$tLedelsens rolle for utvikling av inkluderende praksis : en casestudie /$rMarit Mjøs,$rVegard Moen. -$g7.:$tKompetanseutviklende samarbeid mellom skole og PP-tjeneste: et spørsmål om møtekoreografi? /$rVegard Moen,$rMarit Mjøs. -$g8.:$tKompetanseutvikling i PP-tjenesten gjennom deltakelse i profesjonsfaglig samarbeid med skolen: et samarbeid i krysspress /$rVegard Moen,$rStein Erik Ohna,$rSimona Jonassen. -$g9.:$t«Jo mere vi er sammen» – hvordan barnehagens støttetjenester kan komme tettere på for å styrke inkluderende praksis /$rMarion Stava Bjørgan,$rChristine Holtar Arnholt,$rAnne Martens Meyer. -$g.: 10.:$tKommunal styring og ledelse av en forskningsstøttet innovasjon for utvikling av inkluderende praksis /$rMarit Mjøs,$rVegard Moen,$rKristian Øen.-$g11.:$tMasterforum som arena for veiledning og profesjonsfaglig samarbeid : erfaringer fra SUKIP /$rStein Erik Ohna, Vegard Moen. -$g12.:$tInklusionsudviklende samarbejde med elever : erfaringer fra et Erasmus-projekt /$rLotte Hedegaaard-Sørensen.-$tÅ skape inkluderande barnehage og skule : rtterord /$rPeder Haug. *520 $aDenne boka er tilgjengelig i en gratis open access-utgave på noasp.no Denne antologien utgjør hovedrapporten etter et tre-årig innovasjonsprosjekt som har hatt hovedfokus på samarbeidet mellom barnehage/skole og PP-tjenesten, og etablering av et samarbeid der man i fellesskap utvikler kompetanse for inkluderende praksis. Forskere ved NLA Høgskolen, Universitetet i Stavanger og Statped har gått inn i et partnerskap der man både har støttet de ulike innovasjonsprosessene og fulgt prosessene gjennom datainnsamling og analyse. Slik samsvarer dette innovasjonsprosjektet på flere måter med profilen i den nasjonale strategien Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis, som er iverksatt i løpet av prosjektperioden. Erfaringene som presenteres i antologien vil derfor være relevante og aktuelle både for aktører i universitets- og høgskolesektoren og i kommunene. *653 0$ainkludering$abarnehager$askole$asamarbeid$aPPT$_243341600 *7001 $aHillesøy, Siv$d1959-$0(NO-TrBIB)90837432$4edt$_47283200 *7001 $aMoen, Vegard$0(NO-TrBIB)90603219$4edt$_12888500 *7001 $aOhna, Stein Erik$d1953-$0(NO-TrBIB)90869789$4edt$_81606000 *7532 $aSamarbeid om utvikling av kompetanse for inkluderende praksis i barnehage og skole (prosjekt) 2019-2022 *7535 $aRandaberg kommune$aBergen kommune *758 $iVerksid:$aKompetanse for inkluderende praksis : et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjenesten$0d3e8fd6b-8de4-4f33-87d9-beeb8cb5e65d$2NO-OsBA *856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/3e000ae9-61a8-477b-9ff3-f9b4f0c2d6bd/original.jpg$3Omslagsbilde *856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/3e000ae9-61a8-477b-9ff3-f9b4f0c2d6bd/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde *85640$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_pliktmonografi_000017627$3Fulltekst$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$acappelendamm.no$3Fulltekst$uhttps://doi.org/10.23865/noasp.186$qapplication/pdf$nNordic Open Access - NOASP - Oslo *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202794835 *85642$acappelendasmm.no$3Forlagets beskrivelse (kort)$uhttps://utdanning.cappelendamm.no/_kompetanse-for-inkluderende-praksis-et-innovasjonsprosjekt-om-samarbeid-mellom-barnehage-skole-og-pp-tjenesten-9788202794835$qtext/html$nCappelen Damm. - Oslo *85642$acristin.no$3Gjenstandsbeskrivelse$uhttps://app.cristin.no/results/show.jsf?id=2134997$qtext/hrml$nCristin/SIKT-UnIT *991 $aComponent parts *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920394283002202$b2023-04-13T02:10:18Z$z999920394283002202 ^