Profesjonelt arbeid i grensesoner : skoleforbedring på tvers av virksomheter
Ruth JensenJensen, Ruth · Bok · Bokmål · utgitt [2019]
Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012245242 *00520240523150858.0 *008190211s2019 no a eo 00 0 nob *00903691cam a2200445 c 4500 *020 $a9788202627973$qe-Pdf *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920869640102201 *035 $a(NO-DIMO)1b97520f-dc3d-4bae-987d-b57c5ef98dab *035 $a(NO-OsBAS)150311288 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000025324 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a371.207$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aJensen, Ruth$d1958-$0(NO-TrBIB)90517254$4aut$_11344800 *24000$aProfesjonelt arbeid i grensesoner$_245700900 *24510$aProfesjonelt arbeid i grensesoner :$bskoleforbedring på tvers av virksomheter$cRuth Jensen *250 $a1. utgave *260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2019 *264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c[2019] *300 $a1 online (nettilkoblet) ressurs (176 sider)$billustrasjoner *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $adatamaskin$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1003$2rdamt *338 $aonline (nettilkoblet) ressurs$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1018$2rdact *347 $atekstfil$0http://www.rdaregistry.info/termList/fileType/#1002$2rdaft *347 $bPDF *500 $a1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018 *520 $aProfesjonelt arbeid i skolen innebærer ofte samarbeid i team på tvers av virksomheter, i det vi kan kalle grensesoner. Slikt arbeid kan gi mange gevinster, men medfører også utfordringer for de involverte. I denne boka tematiseres arbeid i team der deltakere fra ulike profesjoner arbeider med skoleforbedring. Boka presenterer internasjonal forskning og empiriske analyser og resultater fra to forskningsprosjekter, samt metodologiske tilnærminger i prosjektene. Den gir innsikt i de prosessene som karakteriserer profesjonelt teamarbeid med skoleforbedring i grensesoner. Kulturhistorisk aktivitetsteori gir det teoretiske rammeverket for analyser av samtaler i prosjektteam. Analysene viser hvordan arbeidet blir innovativt, og hvordan det kan gi avtrykk i skolers praksis. I tillegg tematiserer boka hvordan redskaper tas i bruk, hvordan arbeidsfordeling tar form, og hvordan ledelse konstitueres og utøves. Boka henvender seg til alle som er interessert i profesjonelt arbeid i grensesoner og i skoleforbedring som forskningsfelt. Den vil være spesielt aktuell for forskere ved universiteter og høyskoler, men også for studenter og ansatte i skolen. E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018. *588 $aTittel fra tittelskjermbildet (sett 3. oktober 2023) *650 7$aSkoleadministrasjon$2bokbas$9nno$_186250200 *650 7$aSkoleadministrasjon$2bokbas$9nob$_186250300 *7001 $aJensen, Ruth$d1958-$0(NO-TrBIB)90517254$tProfesjonelt arbeid i grensesoner$_11344800 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/88/12/150311288/productimage_OS_ed32c77fad439aafc8ef49676bca5df51cbbd484.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/88/12/150311288/productimage_ORG_247f37dd56ec06824cff8eb096f3ff1ca1714dde.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202627973 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/3/7/9788202627973.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/3/7/9788202627973.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/3/7/9788202627973.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920434885302202$b2023-09-17T02:21:14Z$z999920434885302202 ^