Undervisningens dramaturgi : fortellinger og analyser fra klasserommet
Jannike Ohrem Bakke og Fride LindstølBakke, Jannike Ohrem · Nettressurs · Bokmål · utgitt 2023
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012254402 *00520250314125831.0 *007cr n *008230119r20232023no a eo 0 0 nob *00900000cam a22 1c 4500 *019 $bge *020 $a9788245045529$cNkr 425.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999922049001202201 *035 $a(NO-DIMO)6296783b-bc1d-4e7a-a92a-6f916415ed55 *035 $a(NO-LaBS)51428410(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0675526 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0675526 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000026063 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000026063 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *0410 $anob$adan *08204$a371.3$qNO-OsBA$223/nor *1001 $aBakke, Jannike Ohrem$d1974-$0(NO-TrBIB)1039185$4aut$_13796100 *24010$aUndervisningens dramaturgi$_205687600 *24510$aUndervisningens dramaturgi$bfortellinger og analyser fra klasserommet$cJannike Ohrem Bakke og Fride Lindstøl *264 1$aBergen$bFagbokforlaget$c2023 *300 $a1 elektronisk tekst (345 sider)$billustrasjoner i farger *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $adatamaskin$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1003$2rdamt *338 $aonline (nettilkoblet) ressurs$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1018$2rdact *347 $atekstfil$0http://rdaregistry.info/termList/fileType/1002$2rdaft *347 $bEPUB *500 $aDigital reproduksjon av 1. trykte utgave, utgitt 2023 *500 $aNedlastbar e-bok. EPUB med DRM *520 $aAll formidling har en dramaturgi. Med dette som utgangspunkt benytter forfatterne dramaturgi som et verktøy til å planlegge, gjennomføre, analysere og reflektere over undervisning. Dramaturgisk perspektiv utnytter klasserommet som spillerom, vektlegger estetiske og kunstneriske dimensjoner, og dramaturgiske begrep og virkemidler hjelper læreren å oppfylle læreplanmålene. Når lærere griper de mulighetene dramaturgiske perspektiv gir, vil det gi en mer levende og engasjerende undervisning, og slik skapes bedre forutsetninger for læring. Boka er skrevet på bakgrunn av omfattende klasseromsobservasjoner og samtaler med elever og lærere i flere fag på ulike trinn. Boka formidler ny forskning og vil være interessant for alle som er opptatt av hvordan undervisning kan bidra til gode læringsopplevelser i det 13-årige skoleløpet. Målgruppen er lærere, lærerstudenter, lærerutdannere og klasseromforskere. *546 $aTekst på bokmål og dansk *588 $aKatalogisert etter trykt utgave *650 7$aUndervisningsmetodar$0(NO-OsBA)1119943$2bibbi$9nno$_188796900 *650 7$aUndervisningsmetoder$0(NO-OsBA)1119943$2bibbi$9nob$_188797000 *7001 $aBakke, Jannike Ohrem$d1974-$0(NO-TrBIB)1039185$tUndervisningens dramaturgi$_13796100 *7001 $aLindstøl, Fride$d1970-$0(NO-TrBIB)5004100$4aut$_72036800 *856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/699e722e-74b7-4ab3-9306-cc2ccc3ee468/original.jpg$3Omslagsbilde *856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/699e722e-74b7-4ab3-9306-cc2ccc3ee468/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde *85640$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_pliktmonografi_000026063$3Fulltekst$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245045529 *85642$3Miniatyrbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/9/2/9788245045529.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/9/2/9788245045529.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/9/2/9788245045529.jpg$qimage/jpeg *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920440098402202$b2023-10-05T03:15:40Z$z999920440098402202 ^