Aksjonsforskning på mange vis : forsknings- og utviklingsarbeid i barnehagen
Kjell Aage Gotvassli (red.)Bok · Flerspråklig · utgitt [2020]
Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012292359 *00520240523151211.0 *008200430s2020 no a eo 00 0 mul *00903111nam a2200433 c 4500 *020 $a9788202681241$qe-Pdf *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921096886502201 *035 $a(NO-DIMO)3ea55213-83b3-46bb-bc6e-9315ff35eb5b *035 $a(NO-OsBAS)150347563 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000026769 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *0410 $amul$anob$anno *08204$a372.21$qNO-OsBAS$223/nor *1300 $aAksjonsforskning på mange vis$_247521800 *24510$aAksjonsforskning på mange vis :$bforsknings- og utviklingsarbeid i barnehagen$cKjell Aage Gotvassli (red.) *250 $a1. utgave *264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c[2020] *300 $a1 online (nettilkoblet) ressurs (230 sider)$billustrasjoner *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $adatamaskin$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1003$2rdamt *338 $aonline (nettilkoblet) ressurs$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1018$2rdact *347 $atekstfil$0http://www.rdaregistry.info/termList/fileType/#1002$2rdaft *347 $bPDF *500 $a1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2019 *520 $aDenne boka handler om å drive utviklings- og endringsarbeid i tilknytning til barnehagens pedagogiske praksis gjennom aksjonsforskning som arbeidsform. Aksjonsforskning er en arbeidsform som er preget av involvering og samskapte læringsprosesser ut fra et ønske om en kritisk vurdering og nødvendig endring av den pedagogiske praksisen i barnehagen. Aksjonsforskning på mange vis har både et teoretisk og et praktisk perspektiv. For å drive godt utviklingsarbeid i barnehagen må en kjenne til de teoretiske grunnlagene for de valgene som blir gjort i praktisk utviklingsarbeid i barnehagen. De praktiske valgene framkommer og diskuteres i de kapitlene som tar for seg aksjonsforskning i fire ulike barnehager. Boka er fagfellevurdert. *588 $aTittel fra tittelskjermbildet (sett 23. oktober 2023) *650 7$aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nno$_185694300 *650 7$aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nob$_185694400 *7001 $aGotvassli, Kjell-Åge$d1952-$0(NO-TrBIB)90381477$4edt$_11498500 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/63/75/150347563/productimage_OS_695a532887a3efac03af4c99e35e250a542699db.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/63/75/150347563/productimage_ORG_46e1359f78a99850670c963dab3501c2e7a474d9.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202681241 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/1/4/9788202681241.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/1/4/9788202681241.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/1/4/9788202681241.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920444817502202$b2023-10-21T00:38:26Z$z999920444817502202 ^