Deltakende læring
Frode Olav Haara, Lene Hayden Taraldsen og Mari Skjerdal Lysne (red.)Bok · Flerspråklig · utgitt [2024]
Ledig
- Automatlager: 3 av 3 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012409669 *00520240711094634.0 *007ta *008231206s2024 no a e 0 mul *00905026cam a2200541 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-15-0703-77$cNkr 349.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999922299562002201 *035 $a(NO-DIMO)921b4488-c263-4a27-8852-fc8dada521f9 *035 $a(NO-LaBS)24716445(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0708153 *035 $a(NO-OsBAS)150475546 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0708153 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000030890 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000030890 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *0410 $amul$anno$anob *08204$a372.13$qNO-OsBA$223/nor/20240201 *0831 $223$a371.3$qNoBeU *1300 $aDeltakende læring$lFlerspråklig$_268112600 *24510$aDeltakende læring$cFrode Olav Haara, Lene Hayden Taraldsen og Mari Skjerdal Lysne (red.) *263 $a240130 *264 1$aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2024] *300 $a185 sider$billustrasjoner i farger *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *50500$gForord /$rFrode Olav Haara,$rLene Hayden Taraldsen, og$rMari Skjerdal Lysne . -$gInnledning.-$g1.:$tDeltakende læring – et teoretisk perspektiv /$rEirik S. Jenssen -$g2..$tSamtale som grunnlag for deltakande læring$rBritt Iren Nordeide, og$rMari Skjerdal Lysne .. -$g3.:$tRollespill og dramaforløp i klasserommet /$rEivind Rogne,$rChristina Løkslett, og$rMari Skjerdal Lysne -$g4.:$tDeltakende læring gjennom problemløsning, utforskning,kreativitet og lek i matematikkfaget /$rFrode Olav Haara, og$rLene Hayden Taraldsen -$g5.:$tDeltakande læring gjennom tverrfaglege tema i matematikk /$rOda Heidi Bolstad.-$g6.:$tDeltakande læring i eit digitalt klasserom /$rBritt Iren Nordeide.-$g7.:$tDidaktiske grep for å fremme skriveopplæringa – sett frå praksisfeltet /$rØrjan Sætren Eide,$rElling Bjarneson Eide, og$rOdd-Eivind Holo -$g8.:$tDeltakende læring – et didaktisk valg /$rFrode Olav Haara,$rLene Hayden Taraldsen,og$rMari Skjerdal Lysne -$gForfatteromtaler.-$gStikkord *520 $aHvordan kan elevene bli mer deltakende i sin egen skolehverdag? Hvordan kan vi gi elevene større medansvar for egen undervisning?I denne boka ser forfatterne på premisser og grunnlag for å gi begrepet deltakende læring et didaktisk innhold. I samarbeid med lærerutdannere og lærere i skolen, gir de eksempler på undervisning som vektlegger deltakende læring, hva den krever og hva den tilbyr for elever. Deltakende læring er en tilnærming til undervisning og læring som legger til rette for at eleven skal kunne utvikle sin kompetanse knyttet til sosial interaksjon, problemløsning, kritisk tenking og kreativitet gjennom arbeid i fag. Eksemplene i boka er i hovedsak hentet fra basisfagene norsk, engelsk og matematikk, men er godt egnet til bruk også i andre fag.Forfatterne ønsker å vise at det fins mange muligheter for tilrettelegging av deltakende læring, både før, i og etter ulike lærings aktiviteter. Deltakende læring kan være et viktig prinsipp i prioritering av grunnleggende ferdigheter og tverrfaglig arbeid.Målgruppe for boka er studenter i grunnskolelærerutdanning, lærere og skoleledere.$cForleggeropplysninger *546 $aTekst på bokmål og nynorsk *650 7$aElevaktivitet$0(NO-TrBIB)HUME22269$2humord$_189872900 *650 7$aElevmedvirkning$0(NO-TrBIB)HUME22271$2humord$_185483200 *650 7$aInvolveringspedagogikk$0(NO-TrBIB)HUME23568$2humord$_234581300 *650 7$aLæring$0(NO-TrBIB)HUME08079$2humord$_185628200 *650 7$aUndervisningsmetodar$gfør- og grunnskolen$0(NO-OsBA)1121440$2bibbi$9nno$_244498200 *650 7$aUndervisningsmetoder$gfør- og grunnskolen$0(NO-OsBA)1121440$2bibbi$9nob$_244498300 *653 0$alæring$asamtaler$arollespill$adrama$amatematikk$adigital$aundervisningsmetoder$akreativitet$adidaktikk$_319976200 *7001 $aHaara, Frode Olav$d1972-$0(NO-TrBIB)2086716$4edt$_24700800 *7001 $aLysne, Mari Skjerdal$d1985-$0(NO-TrBIB)11084913$4edt$_268112700 *7001 $aTaraldsen, Lene Hayden$d1986-$0(NO-TrBIB)1642068473398$4edt$_268112800 *7300 $aDeltakende læring$iOversettelse av:$lNorsk$_268112600 *85640$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_pliktmonografi_000030890$3Fulltekst$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788215070377 *85642$aaschehoug.no$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://dam.bibliolive.com/aschehoug/dam.aspx?p=downloadasset&assetversionid=206776&key=cf226a7c04$qapplication/pdf *85642$acristin.no$3Gjenstandsbeskrivelse$uhttps://app.cristin.no/results/show.jsf?id=2243087$qtext/html *85642$aissuu.com$3Utdrag fra dokumentet$uhttps://issuu.com/universitetsforlaget/docs/9788215070377_haara_bla_i_boka?fr=sNDhjMDYzOTk1MTQ$qapplication/pdf *85642$auniversitetsforlaget.no$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://www.universitetsforlaget.no/deltakende-laering$qtext/html *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920485251602202$b2024-02-03T01:07:03Z$z999920485251602202 ^