
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012418250 *00520240513091748.0 *007ta *008240119s2024 no e 0 0 nob *00903291cam a2200505 c 4500 *019 $bl *020 $a9788202802561$cNkr 189.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999922329196402201 *035 $a(NO-DIMO)48c0d12c-664f-407c-bd30-0d835cba7f79 *035 $a(NO-LaBS)23388197(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0719855 *035 $a(NO-OsBAS)150477632 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0719855 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000031098 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000031098 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *060 4$aWZ 345 *080 $a371.3 *08204$a371.33463$qNO-OsBA$223/nor/20240209 *1001 $aLirhus, Agnar$d1978-$0(NO-TrBIB)5076769$4aut$_10590500 *24000$aKunstig intelligens i skriveopplæringen$_268752800 *24510$aKunstig intelligens i skriveopplæringen$cAgnar Lirhus *250 $a1. utgave *264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2024 *300 $a70 sider *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *4901 $aSkoleserien *520 $aEnten du elsker eller hater det, må du som lærer forholde deg til generative språkmodeller. I Kunstig intelligens i skriveopplæringen møter du Lars, en niendeklassing som bruker ChatGPT til å gjøre skriveoppgavene for seg. Hvilke muligheter har læreren til likevel å lære Lars å skrive? Boka svarer også på sentrale spørsmål om generative språkmodeller som: KI-literacy, hva er det? Hvordan er forholdet mellom språkbruk og kognitiv utvikling? Du får også en rekke konkrete tips til hvordan KI kan brukes i skriveopplæringen. Tipsene er hentet fra lærere og silt gjennom teori om god skriveopplæring. Agnar Lirhus er skjønnlitterær forfatter av en rekke titler i forskjellige sjangre. Han er også norsklektor og har undervist i kreativ skriving, blant annet ved Forfatterstudiet i Bø. Da ChatGPT ble lansert, hoppet han ned i kaninhullet for å finne ut hvilke konsekvenser generative språkmodeller kan få for forfattere, skoleelever og samfunnet som sådan. *650 2$aArtificial Intelligence$0(DNLM)D001185$_17364200 *650 2$aWriting$0(DNLM)D014956$_44897700 *650 7$aKunstig intelligens$0(NO-TrBIB)HUME04225$2humord$_252193600 *650 7$aKunstig intelligens$gundervisningsmetodar$0(NO-OsBA)1658205$2bibbi$9nno$_246632200 *650 7$aKunstig intelligens$gundervisningsmetoder$0(NO-OsBA)1658205$2bibbi$9nob$_246632300 *650 7$aSkriveopplæring$0(NO-TrBIB)HUME25825$2humord$_188518900 *650 7$aUndervisningsmetoder$0(NO-TrBIB)HUME07903$2humord$_185490300 *653 0$afagskriving$askriveopplæring$_292911200 *7001 $aLirhus, Agnar$d1978-$0(NO-TrBIB)5076769$tKunstig intelligens i skriveopplæringen$_10590500 *830 0$aSkoleserien$_44328900 *856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/7a674f36-59f0-4965-9410-7bb82a7df886/original.jpg$3Omslagsbilde *856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/7a674f36-59f0-4965-9410-7bb82a7df886/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde *85640$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_pliktmonografi_000031098$3Fulltekst$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202802561 *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920491300902202$b2024-02-14T01:05:03Z$z999920491300902202 ^