
Etikk for pedagoger
Lars Gunnar LingåsLingås, Lars Gunnar · Bok · Bokmål · utgitt 2019
Ledig
- Automatlager: 4 av 4 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001247771 *00520240903132829.0 *007ta *008190205s2019 no a e 00 0 nob *00903883nam a2200529 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-05-52510-8$qheftet$cNkr 399.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920779854602201 *035 $a(NO-LaBS)11861827(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150310488 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *080 $a174 *08204$a174.93711$qNO-OsBAS$223/nor *0830 $a174.937$qNO-OsPHS$223/nor/20240903 *1001 $aLingås, Lars Gunnar$d1947-$0(NO-TrBIB)90100161$4aut$_22623800 *24510$aEtikk for pedagoger$cLars Gunnar Lingås *250 $a3. utgave *264 1$aOslo$bGyldendal$c2019 *300 $a180 sider$billustrasjoner$c22 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt *338 $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact *500 $a1. utgave 2011 *500 $aOpplagshistorikk: 3. opplag 2021 (Nkr 419.00) *520 $aEtikk for pedagoger gir en innføring i grunnleggende moralfilosofiske emner som pedagoger trenger for å reflektere over egen profesjonsetikk i møte med etiske utfordringer i barnehage og skole. I boka gir forfatteren en innføring i den diskursetiske tilnærmingen. Den samsvarer med læreres tradisjon for å legge vekt på profesjonens verdigrunnlag og for å møte etiske utfordringer gjennom refleksjon. Forfatteren tar også opp forholdet mellom livssyn og etikk, og forholdet mellom menneskesyn, barnesyn og etikk. Verdigrunnlaget i pedagogikken vies stor plass. Det gis mange eksempler på etiske utfordringer og dilemmaer i pedagogers arbeid. I boka finner du en refleksjonsmodell som kan bidra til etisk bevisstgjøring og utvikling av god dømmekraft i møte med fagets utfordringer og dilemmaer. Boka drøfter Lærerprofesjonens etiske plattform og betydningen den har spilt og spiller for pedagogers arbeid med etikk. Boka henvender seg til studenter i alle lærerutdanningene. Den egner seg også godt som fagbok for pedagoger som vil forbedre og fornye seg i sin profesjonsutøvelse. *650 7$aBarnehagelærere$0(NO-TrBIB)HUME21783$2humord$_185694200 *650 7$aBarnehager$0(NO-TrBIB)HUME07947$2humord$_185622500 *650 7$aEtikk$0(NO-TrBIB)HUME00240$2humord$_185570000 *650 7$aLivssyn$0(NO-TrBIB)HUME00347$2humord$_251920800 *650 7$aLærere$0(NO-TrBIB)HUME07510$2humord$_186250000 *650 7$aPedagoger$0(NO-TrBIB)HUME16594$2humord$_186565500 *650 7$aPedagoger$0(NO-TrBIB)HUME16594$2humord$_186565500 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nno$_186196800 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nob$_186196900 *650 7$aSkolen$0(NO-TrBIB)HUME27903$2humord$_335394400 *650 7$aYrkesetikk$0(NO-TrBIB)HUME00254$2humord$_185570700 *650 7$aYrkesetikk$2bokbas$9nno$_188195600 *650 7$aYrkesetikk$2bokbas$9nob$_188195700 *653 0$aetikk$alærere$apedagoger$amoralfilosofi$abarnehage$askole$averdier$averdigrunnlag$aetiske utfordringer$alivssyn$amenneskesyn$abarn$abarnesyn$alærerprofesjonen$alærerutdanning$askolen$aholdninger$aprofesjonsetikk$aetisk$arefleksjon$_50451300 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/88/04/150310488/productimage_OS_80473c7513b76057980fa80f5bb0a74344571c33.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/88/04/150310488/productimage_ORG_b47e6aa7bc2b378482315db6e7a6c5550add38ea.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788205525108 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/8/0/9788205525108.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/8/0/9788205525108.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/8/0/9788205525108.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919989199202202$b2021-12-08T03:26:11Z$z999919989199202202 ^