
Pedagogisk psykologi : utvikling, læring, motivasjon og undervisning
Åge DisethDiseth, Åge · Bok · Bokmål · utgitt 2024 · Lærebøker
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012539771 *00520250206133409.0 *007ta *008240226s2024 no e 0 nob *00904628cam a2200493 c 4500 *019 $bl *020 $a9788202792480$cNkr 599.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999922349348202201 *035 $a(NO-DIMO)06e136fa-9752-4699-92cb-26fa709e9007 *035 $a(NO-LaBS)37571882(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0722293 *035 $a(NO-OsBAS)9788202792480-900008 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0722293 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000035180 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000035180 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *060 4$aLB 1051 *08204$a370.15$qNO-OsBA$223/nor/20240701 *1001 $aDiseth, Åge$d1968-$0(NO-TrBIB)90982105$4aut$_42245900 *24010$aPedagogisk psykologi$f2024$_319852900 *24510$aPedagogisk psykologi :$butvikling, læring, motivasjon og undervisning$cÅge Diseth *250 $a1. utgave *263 $a240628 *264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2024 *300 $a384 sider *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *50500$gForord. -$gDel 1.:$tPerspektiver og utvikling :$g1.:$tPedagogikk og psykologi.;$g2:$tPerspektiver på pedagogisk psykologi ;$g3.:$tUtvikling av kognitive og sosioemosjonelle ferdigheter ;$g4.:$tUtvikling av individuelle forskjeller.-$gDel 2.:$tLæring og motivasjon :$g5.:$tLæring ;$g6.:$tLæringsstrategier ;$g7$tMotivasjon som behov ;$8..$tMotivasjon som kognitive faktorer. ;$g9.:$tEmosjoner som motiverer .-$gDel 3.:$tUndervisning og vurdering :$g10.:$tUndervisningsplanlegging ;$g11.:$tUndervisningsmetoder ;$g12.:$tDigitale verktøy ;$g13.:$tKlasseledelse ,$g14..$tVurdering .-$gSentrale begreper ;$gReferanser ;$gStikkordregister *520 $aDenne boken viser hvordan pedagogisk psykologi gir viktig kunnskap om utvikling, læring, motivasjon og undervisning. Ved å bygge på forskningsbasert kunnskap og praktisk bruk av kunnskapen er innholdet tilpasset en norsk skolekontekst. Målet er å gi en teoretisk introduksjon til pedagogisk psykologi, samt fremstille fagfeltets praktiske nytteverdi for læring og undervisning. Boken er skrevet for studenter innenfor pedagogikk, lærerutdanning og psykologi, lærere i skolen og andre interesserte som ønsker en introduksjon til fagfeltet pedagogisk psykologi. Boken er organisert i tre deler:Del 1, Pedagogikk og psykologi, beskriver og definerer pedagogisk psykologi ut fra et faglig perspektiv. Ulike perspektiver på fagfeltet blir drøftet i sammenheng med tilgrensende begreper som utdanningsvitenskap og didaktikk .Del 2, Læring og motivasjon, tar utgangspunkt i elevens perspektiv og viser hvordan pedagogisk psykologi gir kunnskap om forutsetninger for at elever skal lære best mulig, inkludert kognitive funksjoner, læring som konstruktiv prosess, læringsstrategier og kritisk tenking .Del 3, Undervisning og vurdering, tar utgangspunkt i lærerens perspektiv og viser hvordan pedagogisk psykologi gir lærere kunnskap om god undervisningsplanlegging, ulike undervisningsmetoder, klasseledelse, bruk av digitale verktøy og ulike vurderingsformer.$cForleggeropplysninger *650 2$aPsychology, Educational$0(DNLM)D011588$_70821500 *650 7$aPedagogisk psykologi$0(NO-OsBA)1117380$2bibbi$9nno$_190219000 *650 7$aPedagogisk psykologi$0(NO-OsBA)1117380$2bibbi$9nob$_190219100 *650 7$aPedagogisk psykologi$0(NO-TrBIB)HUME25036$2humord$_187131800 *655 7$aLærebøker$0(uri)https://id.nb.no/vocabulary/ntsf/184$2ntsf$_202703300 *7001 $aDiseth, Åge$d1968-$0(NO-TrBIB)90982105$tPedagogisk psykologi$f2024$_42245900 *856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/40b9ebd7-d6e1-4923-b705-76c65749ce51/original.jpg$3Omslagsbilde *856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/40b9ebd7-d6e1-4923-b705-76c65749ce51/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde *85640$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_pliktmonografi_000035180$3Fulltekst$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202792480 *85642$acappelendamm.no$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://utdanning.cappelendamm.no/_pedagogisk-psykologi-age-diseth-9788202792480$qtext/html *85642$acappelendamm.no$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://utdanning.cappelendamm.no/sek-asset/external-resources/toc-9788202792480-Innhold_9788202792480.pdf$4application/pdf *85642$aissuu.com$3Utdrag fra dokumentet$uhttps://issuu.com/cdundervisning/docs/pedagogisk_psykologi_utdrag?fr=sYzBhNzYzMjU1OTQ$qapplication/pdf *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920537499002202$b2024-07-11T00:07:36Z$z999920537499002202 ^