
Barnehagepedagogiske linjeskift
Tove Lafton & Ann Merete Otterstad (red.)Bok · Bokmål · utgitt cop. 2018
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001268538 *00520230402110036.0 *007ta *008180802s2018 no ao er a001 0 nob *00905732nam a2200493 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-450-2145-5$qh.$cNkr 369.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920603594402201 *035 $a(NO-LaBS)26492316(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150299928 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *080 $a373.2 BAR *08204$a372.21$qNO-OsBAS$223/nor *083 $a071$a012$a0833$223$z1 *083 $a370.12$223$qNO-VoHVB *24500$aBarnehagepedagogiske linjeskift$cTove Lafton & Ann Merete Otterstad (red.) *260 $aBergen$bFagbokforl.$ccop. 2018 *300 $a281 s.$bill.$c24 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *50500$tEdderkoppens linjer og sammenkoblede spinn /$rTove Lafton og Ann Merete Otterstad. --$tLekens forundringskammer /$rTove Lafton, Helen Bergem , Karin Elise Fajersson, Cecilie Ottersland Myhre, Hanne Berit Myrvold, Ann Merete Otterstad og Kristin Danielsen Wolf. --$tBarnehagepedagogikk og profesjon under press /$rKristin Danielsen Wolf og Anne Greve. --$tÅ rive og røske i begrepene: sporinger og avsporinger av fagspråk i barnehagen /$rAgnes Westgaard Bjelkerud, Gudrun Sælen Halmrast, Kristin E. Søby og Bergljot Østerås. --$tEtisk kunnskaping : fabulering som verktøy i barnehagelærerens utforsking av handlingsmuligheter /$rTove Lafton. --$tSpråklig samhandling med de yngste barna i barnehagen : et pedagogisk perspektiv /$rKatrine Giæver. --$tLivsveven : små barns danning gjennom tid og rom. /$rKatrine Giæver og Hege Støylen Kvalbein Løberg. --$tPedagogikken(e)s sammenfiltringer i stillhet er og ubehag /$rHanne Berit Myrvold og Cecilie Ottersland Myhre. --$tDen multimodale fortellingens kraft i pedagogisk dokumentasjon /$rKristin Hole Haug. --$tÅ "gjøre" pedagogikkfaget : aksjonsrettet veiledning i barnehagen /$rTove Lafton og Marianne Thoresen. --$t"Det er viktig å være en tydelig leder" : pedagogiske lederes translatørkompetanse /$rLise Hannevig. --$t"I tråd med godt faglig skjønn" : barnehagepedagogisk kunnskap i spenningsfeltet mellom tillit og kontroll /$rElisabeth Førde. --$tMasteroppgaver i barnehagepedagogikk : noen vranglåser /$rSvein-Erling Greiner. --$tKritiske perspektiver og barnehagepedagogikk(er) / Ann Merete Otterstad. --$gForfatterpresentasjon. --$gStikkord. *520 $aAntologien Barnehagepedagogiske linjeskift vever tråder mellom barn, barnehage, profesjon, fagområder og teorier i barnehagefeltet. Pedagogikk er omdreiningspunkt, ikke som en isolert fagdisiplin, men som limet i utdanning og profesjonsfelt. Uten våkne og kritisk tenkende forskere, studenter og profesjonsutøvere kan barnehagepedagogikken stå i fare for å fremstå som støvete og klebrig spindelvev. Som en utforskning av «det vi ennå ikke vet drøfter Barnehagepedagogiske linjeskift pedagogikk som et kreativt og kritisk reflekterende fag, som velger tematikk og spinner tråder med omhu. Bidragene setter i gang tvil og uro i et barnehagelandskap hvor pedagogikkens egenart i økende grad trues politisk av strømlinjeforming og målbare krav. Antologiens målgruppe er forskere og tenkere i barnehagefeltet, og egner seg godt for studenter og profesjonsutøvere. Redaktørene er særlig opptatt av hvordan kunnskapen i feltet farges av hvilke teoretiske briller vi har på oss når vi spinner barnehagepedagogikkens fortellinger. Tove Lafton er førsteamanuensis i pedagogikk ved OsloMet, og utdannet barnehagelærer. Ann Merete Otterstad er dosent i pedagogikk ved OsloMet, og utdannet barnehagelærer. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2020-05-07 *650 7$aBarnehagepedagogikk$0(NO-TrBIB)HUME21785$2humord$_185479400 *650 7$aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nno$_185694300 *650 7$aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nob$_185694400 *650 7$aPedagogisk teori$0(NO-TrBIB)HUME25033$2humord$_187378400 *653 $abarnehagepedagogikk$aførskoleopplæring$aførskolepedagogikk$apedagogisk teori$abarnehager$_53066500 *653 0$apedagogikk$apedagogisk filosofi$apedagogisk teori$abarnehagepedagogikk$aførskolepedagogikk$_53066600 *7001 $aLafton, Tove$d1972-$0(NO-TrBIB)9006452$4edt$4aut$4aui$_22859100 *7001 $aOtterstad, Ann Merete$d1954-$0(NO-TrBIB)90634933$4edt$4aut$4aui$_17259400 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2020050748014$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/28/99/150299928/productimage_OS_8f8928d9e2c80ee4f6e1e93081ac3d951ab62a00.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/28/99/150299928/productimage_ORG_580c140e4eff775c1fe7a96f3ff4753d464bd9c6.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (kort)$uhttps://www.fagbokforlaget.no/Barnehagepedagogiske-linjeskift/I9788245021455$qtext/html$nFagbokforlaget. - Bergen *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245021455 *85642$3Gjenstandsbeskrivelse$uhttps://app.cristin.no/results/show.jsf?id=1603000$qtext/html$nCristin Unit. -- Oslo *85642$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://issuu.com/fagbokforlaget/docs/barnehagepedagogiske_linjeskift_utd$qapplication/pdf$nissuu.com. - Seattle, Wash. *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/5/5/9788245021455.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/5/5/9788245021455.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/5/5/9788245021455.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919953186902202$b2021-11-14T20:06:10Z$z999919953186902202 ^