
Forventes utgitt en.on.Comp
I skriftkulturens grenseland : tidleg literacy i barnehage, fritid og skule
Liv Ingrid Aske Håberg, Gudrun Kløve Juul, Stig Jarle Helset og Endre Brustad (red.)Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012713229 *00520250617085544.0 *007ta *008231124s2024 no e 0 nno *00906549cam a2200601 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-02-85560-4$qheftet$cNkr 429 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999922594406002201 *035 $a(NO-DIMO)1cad4b32-5ce9-4faa-a21c-37aa827c8075 *035 $a(NO-LaBS)51607817(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)9788202855604-900008 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000045570 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000045570 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-VoHVB *0410 $anno$aeng$beng$bswe *08204$a372.6$qNO-OsNB$223/nor/20250311 *1300 $aI skriftkulturens grenseland$f2024$_375766400 *24510$aI skriftkulturens grenseland$btidleg literacy i barnehage, fritid og skule$cLiv Ingrid Aske Håberg, Gudrun Kløve Juul, Stig Jarle Helset og Endre Brustad (red.) *264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c[2024] *300 $a308 sider *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *4901 $aSkriftkultur$vnr. 6, 2024$x2535-7395 *50500$gFøreord /$rLiv Ingrid Aske Håberg,$rGudrun Kløve Juul,$rStig Jarle Helset, og$rEndre Brustad. -$g1.:$tSongsamling i barnehagen : literacypraksis med 1–3-åringar /$rHildegunn Hovde. -$g2.:$tMusikalske tilnærmingar i barnehagen som støtte i barns språkutvikling /$rØystein Salhus,$rLiv Ingrid Aske Håberg, og$rBerit Huse. -$g3.:$tKunnskapsformidling i sakprosa for barn – ein analyse av sakprosaboka Viss eg hadde hale (2019) og observasjon av høgtlesing av boka i ein barnehage /$rIngrid Løvik Saure. -$g4.: Stilistiske trekk i nordnorske borns rolleleikperformansar: ein kvantitativ og kvalitativ analyse /$rBror-Magnus Sviland Strand, og$rRagni Vik Johnsen. -$g5..$t«Han har tre bein på kvar side!» – om barns møte med det naturfaglege språket /$rHege Myklebust, og$rSissel Høisæter. -$g6.:$tUndrende samtaler som vei til bokstavforståelse og begrepsutvikling i geometri /$rKathrin Liselott Storebø, og$rKaren Langsholt Holmqvist. -$g7..$tUnge skrivarar byggjer forteljingskompetanse : ein studie av skrivedidaktiske ressursar i bruk på andre trinn /$rSynnøve Matre,$rMarit Olave Riis-Johansen,$rRandi Solheim og$rIris Hansson Myran.-$g8.:$tEarly primary teacher perspectives on functional writing in relation to their plurilingual students /$rKimberley Norrmann. -$g9.:$tTidleg meistring – eit døme på funksjonell nynorskskriving på fritida /$rRagnhild Lie Anderson *520 $adette sjette nummeret av skriftserien Skriftkultur rettar vi søkjelyset på eitt av skriftkulturens grenseland – nærare bestemt perioden der barn i alderen 0–8 år utviklar språk og vert innlemma i skriftkulturen og tekstsamfunnet.Barn byrjar den formelle opplæringa i lesing, skriving og skriftspråk når dei byrjar på skulen, og då vert dei offisielt opptekne som aspirantar i skriftkulturen. Likevel er skulestart berre ei av mange hendingar i prosessen der barn vert deltakarar i skriftkulturen og tekstsamfunnet. Innlemminga i det skriftlege skjer, i tillegg til i skulen, både i barnehagen, heime og elles på fritida. Vi kan altså snakka om eit stort grenseland til skriftkulturen som omfattar den tida i livet og dei aktivitetane barn held på med før dei til fulle meistrar skriftspråket. Dette grenselandet vert ofte omtala som tidleg eller emergent literacy og er kjenneteikna av aukande språkleg kompetanse både med omsyn til verbalt språk og skriftspråk.I dette temanummeret kan du lesa om korleis barn både vert innlemma og tek seg inn i tekstkulturen og skriftsamfunnet gjennom naturfaglege samtalar i barnehagen, songstunder, fagbiletboklesing, undrande samtalar om bokstavar, rolleleik, forteljingsskriving ved bruk av ressursar frå både populærkultur og skulekontekst, funksjonell skriveopplæring i skulen og eigeninitiert tekstproduksjon på fritida! Eit fellestrekk ved studiane er at barna som opptrer, anten dei er to, fem eller ti år gamle, aktivt utforskar og tileignar seg kunnskap om språk, tekstar og i siste instans, verda. Lat då desse aktivt arbeidande ungane vera dette temanummeret sitt synlegaste bidrag til den faglege samtalen om tidleg literacy, skriftkultur og lese- og skriveopplæring.♣4c Forlagets omtale *546 $aHovedsaklig nynorsk tekst med sammendrag på engelsk, innslag av engelsk tekst med sammendrag på svensk *650 7$aBarnehagealder$0(No-TrBIB)HUME22930$2humord$_273458900 *650 7$aBarnehagepedagogikk$0(NO-TrBIB)HUME21785$2humord$_185479400 *650 7$aKulturformidling$0(NO-TrBIB)HUME09082$2humord$_186301700 *650 7$aLeseferdighet$0(NO-TrBIB)HUME06327$2humord$_186986900 *650 7$aMuntlige framføringer$xførskoleopplæring og barneskoleopplæring$0(OCoLC-D)och00291871$2ddcri$_375766500 *650 7$aSkriftlig kommunikasjon$2bokbas$9nob$_188154100 *650 7$aSkriftlig kommunikasjon$2bokbas$9nob$_188154100 *650 7$aSkriftspråk$0(NO-TrBIB)HUME10838$2humord$_188335200 *650 7$aSmåskolepedagogikk$0(NO-TrBIB)HUME25425$2humord$_185592300 *650 7$aSpråkferdigheter$xundervisningsmetoder$xførskolenivået og barnetrinnet$0(OCoLC-D)och00291671$2ddcri$_375766600 *650 7$aSpråktilegnelse$0(NO-TrBIB)HUME27394$2humord$_188213500 *650 7$aTekster$0(NO-TrBIB)HUME06028$2humord$_186760900 *653 0$aførskolebarn$aførskolepedagogikk$askriftspråktilegning$askriftkultur$ainnkulturering$abyrjaropplæring$abegynneropplæring$_375766700 *7001 $aBrunstad, Endre$d1967-$0(NO-TrBIB)90802307$4edt$_10859700 *7001 $aHelset, Stig Jarle$d1971-$0(NO-TrBIB)90967735$4edt$4aui$_77313500 *7001 $aHåberg, Liv Ingrid Aske$0(NO-TrBIB)7003771$4edt$4aui$4ctb$_40270000 *7001 $aJuuhl, Gudrun Kløve$d1979-$0(NO-TrBIB)1095380$4edt$4aui$_59176300 *830 0$aSkriftkultur$x2535-7395$vnr. 6, 2024$_174105300 *856 $uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_pliktmonografi_000045570$3Fulltekst$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$uhttps://press.nordicopenaccess.no/index.php/noasp/catalog/book/229$3Fulltekst$qapplication/pdf$nNOASP Oslo *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202855604 *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/4/0/9788202855604.jpg$qimage/jpeg *85642$acappelendamm.no$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://utdanning.cappelendamm.no/_i-skriftkulturens-grenseland--tidleg-literacy-i-barnehage-fritid-og-skule-9788202855604$qtext/html *913 $aNorbok$bNB *961 $a893$9local *991 $aComponent parts *991 $aContains parts *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920621405002202$b2025-06-04T00:03:25Z$z999920621405002202 ^