
Vurdering i skolen
Per Lauvås ; [illustratør: Arvid Ytreland]Lauvås, Per · Bok · Bokmål · utgitt 2018
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001287131 *00520230402100808.0 *007ta *008180212s2018 no a e 00 0 nob *00903443nam a2200493 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-02-57253-2$qh.$cNkr 359.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920484381902201 *035 $a(NO-LaBS)11462798(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150288573 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *080 $a371.26 *08204$a371.272$qNO-OsBAS$223/nor *0830 $223$a371.27$qNoBeU *1001 $aLauvås, Per$d1942-$0(NO-TrBIB)90078768$4aut$_12385600 *24510$aVurdering i skolen$cPer Lauvås ; [illustratør: Arvid Ytreland] *260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2018 *300 $a220 s.$bill.$c24 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *520 $aDe siste årene har det blitt gjort mye for å bedre kvaliteten på vurdering av elevers læring i skolen. Likevel er det et stykke igjen før vurderingen støtter elevenes læring godt nok. Forfatteren viser i denne boka at i god vurdering er det tydelige skiller mellom faser for læring med tilhørende formativ vurdering og faser med kontrollerende og karaktergivende summativ vurdering. Vurdering som er formativ og summativ på samme tid, er den minst effektive, men det er denne formen som brukes hyppigst i skolen i dag. Dette kan endres, uten å øke press og stress for elevene eller gi lærerne større arbeidsbelastning. Ved hjelp av ren formativ vurdering vil elevene få bedre læring, og aller størst gevinst vil det ha på de svakeste elevene. Elever som lærer mer uten merarbeid for lærerne, hva kan være bedre?Boka er skrevet for lærere og lærerstudenter, og for elever, foreldre, skoleledere og politikere. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2020-06-28 *536 $aStøttet av Det faglitterære fond *650 7$aEvaluering$2bokbas$9nno$_192021500 *650 7$aEvaluering$2bokbas$9nob$_192021600 *650 7$aFormativ vurdering$0(NO-TrBIB)HUME27757$2humord$_188738900 *650 7$aLæring$2bokbas$9nno$_185660800 *650 7$aLæring$2bokbas$9nob$_185660900 *650 7$aLæringskompetanse$0(NO-TrBIB)HUME24413$2humord$_189284000 *650 7$aSkolen$0(NO-TrBIB)HUME27903$2humord$_335394400 *650 7$aVurdering (Skolen)$0(NO-TrBIB)HUME23396$2humord$_185696800 *653 $avurdering$askolen$aelevvurdering$akvalitet$aelever$aevaluering$alæring$afeedback$aunderveisvurdering$amappevurdering$_55482000 *7001 $aYtreland, Arvid$d1943-$0(NO-TrBIB)13029026$4ill$_176909200 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2020061948633$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/73/85/150288573/productimage_OS_a0f36736b2394e3d5c78f4c40ab96ff2a5f084ba.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/73/85/150288573/productimage_ORG_d317b08838ed7923409b82cccd327becd75c9f43.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202572532 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/2/3/9788202572532.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/2/3/9788202572532.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/2/3/9788202572532.jpg$qimage/jpeg *913 $aNFFO$bNB *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919914788202202$b2021-11-30T03:27:58Z$z999919914788202202 ^