
Du og barnet : om å skape gode relasjoner med barn
Anne-Lise Løvlie Schibbye, Elisabeth LøvlieSchibbye, Anne-Lise Løvlie · Bok · Bokmål · utgitt cop. 2017
Utgaver på andre språk:
- Du og barnet (Dansk, 2018)
Ledig
- Automatlager: 4 av 4 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*00130994 *00520230402083240.0 *007ta *008170201s2017 no e 00 0 nob *00903918nam a2200553 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-15-02735-7$qh. *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920253501602201 *035 $a(NO-LaBS)10702754(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150262911 *035 $a(SIHF)0000001062 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *060 4$aWS 105.5.I5 *060 4$aWS 350.3 *060 4$aWS 462 *08204$a155.4124$223/nor$qNO-OsBAS *0830 $a155.4$223 *1001 $aSchibbye, Anne-Lise Løvlie$d1932-$0(NO-TrBIB)90151369$4aut$_18188300 *24510$aDu og barnet :$bom å skape gode relasjoner med barn$cAnne-Lise Løvlie Schibbye, Elisabeth Løvlie *260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2017 *300 $a155 s.$c23 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *500 $aOpplagshistorikk: 2. oppl. 2017 (Nkr 299.00) *520 $aFredrik, tre år, sitter ofte og leker for seg selv mens han skuler bort på de andre barna. Lisa, fem år, vil ikke kle på seg, vil ikke legge seg og vil ikke sitte pent ved bordet. Vilde, tolv år, føler seg stygg og dum og lukker seg inne på rommet sitt. Hvordan kan vi som voksne hjelpe disse barna? Hva sier vi til Fredrik der han sitter alene i sandkassen? Hvordan setter vi grenser i møte med Lisas selvstendighetskamp? Og hvordan hjelper vi Vilde ut av rommet sitt? Kort sagt, hvordan møte barn på måter som styrker deres selvfølelse, sosiale kompetanse og livsutfoldelse? Med utgangspunkt i eksempler fra våre daglige liv med barn, viser forfatterne hvordan gode relasjonelle møter skapes og hvor skjebnesvangre de blir. Det er i relasjon til den andre at barnet styrker sin evne til å håndtere egne følelser og være trygg i seg selv. Boken bygger på Schibbyes psykodynamiske relasjonsforståelse og viser hvor relevant denne forståelsen er i praksis. Sentrale begreper som går igjen, er anerkjennelse, tilknytning, lytting, følelsesregulering og grensesetting. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2020-06-20 *536 $aStøttet av Det faglitterære fond *650 2$aInterpersonal Relations$0(DNLM)D007398$_14790600 *650 2$aPsychology, Child$0(DNLM)D002666$_18188400 *650 7$aBarn$2bokbas$9nob$_194999300 *650 7$aBarnepsykologi$0(NO-TrBIB)HUME26816$2humord$_188111800 *650 7$aForeldre og barn (Relasjon)$0(NO-TrBIB)HUME23328$2humord$_186422900 *650 7$aMunnleg kommunikasjon$2bokbas$9nno$_188141000 *650 7$aMuntlig kommunikasjon$2bokbas$9nob$_188141100 *653 0$arelasjoner$abarn$avoksne$arefleksjon$aselvrefleksjon$aselv$asamspill$agrenser$asamtaler$afølelser$atilknytning$aselverkjennelse$abarneoppdragelse$akommunikasjon$akroppsspråk$aselvfølelse$aanerkjennelse$aangst$_18188500 *7001 $aLøvlie, Elisabeth$d1972-$0(NO-TrBIB)6073106$4aut$_18188600 *7670 $tDu og barnet$w999920547659802201$z9788750051602 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2020060348552$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/11/29/150262911/productimage_OS_205d30cda8a7d194dcd78a4095968175ba427796.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/11/29/150262911/productimage_ORG_5881b7fb532dcec635d2ff290ad0d0365394dc0b.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788215027357 *85642$3Miniatyrbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/7/5/9788215027357.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/7/5/9788215027357.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/7/5/9788215027357.jpg$qimage/jpeg *901 $a80 *913 $aNFFO$bNB *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919874765202202$b2021-12-10T03:27:09Z$z999919874765202202 ^