
Eksamensrevolusjonen : råd og tips om eksamen og alternative vurderingsformer
Arild RaaheimRaaheim, Arild · Bok · Bokmål · utgitt 2019
Ledig
- Automatlager: 3 av 3 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001322153 *00520230307084829.0 *007ta *008190328s2019 no a e 00 0 nob *00903567nam a2200469 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-05-52514-6$qheftet$cNkr 329.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920821879202201 *035 $a(NO-LaBS)11952208(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150319575 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *080 $a371.322 *08204$a371.26$qNO-OsNB$223/nor *083 $a378.1662$223 *0831 $223$a378.17$qNoBeU *1001 $aRaaheim, Arild$d1956-$0(NO-TrBIB)90160102$4aut$_20270300 *24510$aEksamensrevolusjonen :$bråd og tips om eksamen og alternative vurderingsformer$cArild Raaheim *250 $a2. utgave *264 1$aOslo$bGyldendal$c2019 *300 $a178 sider$billustrasjoner$c22 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt *338 $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact *520 $aEksamen har en lang historie innenfor vårt utdanningssystem. Det samme har debatten om eksamen. Måler den det studentene har tilegnet seg av kunnskap og forståelse i faget - og i så fall, hvor godt? Debatten til tross, eksamen står fremdeles høyt i kurs og er ofte den foretrukne vurderingsformen når nye undervisningsprogram planlegges. Selv om vi vet at det eksisterer alternativer, og selv der vi kan ha grunn til å anta at andre vurderingsformer er mer hensiktsmessige. Når eksamen likevel blir valgt, kan det skyldes flere ting. Ikke minst usikkerhet knyttet til hvilke alternativer som eksisterer.Del 1 i boka er en gjennomgang av noe av forskningen som kartlegger sammenhengene mellom vurderingsform og læring. Spørsmålet om valg av vurderingsform blir blant annet diskutert med henvisning til Nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk og i lys av læringsutbyttebeskrivelser. I del 2 skisserer forfatteren 40 alternative vurderingsformer. Noen av disse ligger nær opp til dagens skriftlige og muntlige eksamen; andre representerer klare brudd med tradisjonell praksis, blant annet i form av digitale løsninger. *650 7$aEksamener$0(NO-TrBIB)HUME07909$2humord$_187335900 *650 7$aEvaluering$2bokbas$9nno$_192021500 *650 7$aEvaluering$2bokbas$9nob$_192021600 *650 7$aHøyere utdanning$0(NO-TrBIB)HUME07954$2humord$_186732600 *650 7$aLæring$0(NO-TrBIB)HUME08079$2humord$_185628200 *650 7$aLæring$2bokbas$9nno$_185660800 *650 7$aLæring$2bokbas$9nob$_185660900 *650 7$aVurdering (Skolen)$0(NO-TrBIB)HUME23396$2humord$_185696800 *650 7$aVurdering$0(NO-TrBIB)HUME01471$2humord$_185729500 *653 0$aeksamener$astudenter$avurdering$aeksamen$ahøgskoler$ahøyere utdanning$astudentmedvirkning$amedstudentvurdering$asustainable assessment$_59785700 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/75/95/150319575/productimage_OS_49214dd467ef7a2728644f92ea8a54e90403f590.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/75/95/150319575/productimage_ORG_2ba22b8ec263d28b4b4e1dc4587d9a0369d68310.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788205525146 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/6/4/9788205525146.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/6/4/9788205525146.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/6/4/9788205525146.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *961 $a225$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919991492102202$b2021-11-14T20:11:16Z$z999919991492102202 ^