
Pedagogiske tiltak : i skole og barnehage
Olav Lunde, Sven LindbäckLunde, Olav · Bok · Bokmål · utgitt [2020]
Ledig
- Automatlager: 1 av 3 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001400924 *00520230307105139.0 *007ta *008200915s2020 no a erb 000 0 nob *00904885nam a2200601 c 4500 *019 $bl *020 $a9788283600919$qheftet$cNkr 595.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921122071402201 *035 $a(NO-LaBS)12659798(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150356196 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a371.9043$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aLunde, Olav$d1945-$0(NO-TrBIB)90198846$4aut$_28950200 *24510$aPedagogiske tiltak :$bi skole og barnehage$cOlav Lunde, Sven Lindbäck *264 1$a[Bryne]$bInfo vest forlag$c[2020] *264 4$c© 2020 *300 $a402 sider$billustrasjoner$c24 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt *338 $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact *520 $aDet er ofte en stor utfordring både å gi elever som strever med å tilegne seg nødvendige grunnleggende lese, skrive og regneferdigheter og de som har sosiale og emosjonelle utfordringer et godt læringsutbytte. Dette er spesielt vanskelig i en skole som både er svært prestasjonsorientert, målstyrt og fagorientert. Lærerne kan ofte lure på hvilke tilnærminger som er de mest effektive når de, sammen med elevene og foreldrene, skal utforme for eksempel en individuell opplæringsplan for elevene. Dersom elevene skal få en god utvikling, må skolene ha tiltak som både fremmer mestring, trygghet og som dessuten gir dem opplevelse av kjærlighet, medvirkning og tilhørighet. Forfatterne har i denne boken forsøkt å samle de tiltakene som forskningen har vist å gi best læringsutbytte for elever med ulike utfordringer. De har gjennomgått store mengder "evidensbasert" forskningslitteratur og har forsøkt å "oversette" dette til praktiske og konkrete tiltak i klasserommet. Samtidig er dette tiltak som lar seg implementere både i ordinære læringsgrupper, som tilpasset opplæring, og som spesialundervisning organisert på ulike måter. Tiltakene i denne boken er tenkt som en slags huskeliste, grunnlag for faglig refleksjon og et utgangspunkt, for utforming av individuelle læreplaner og andre tiltak rettet mot elever med ulike vansker. Den er rettet mot lærere og spesialpedagoger i skolen, men vil også være nyttig for pedagogisk-psykologisk tjeneste og for studenter som skal få opplæring i hvordan de skal håndtere ulike utfordringer i skolen. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2020-09-17 *650 7$aADHD$0(NO-TrBIB)HUME21833$2humord$_186725300 *650 7$aAngst$0(NO-TrBIB)HUME07988$2humord$_186773000 *650 7$aAtferdsproblemer$0(NO-TrBIB)HUME20969$2humord$_187385500 *650 7$aBarnehager$0(NO-TrBIB)HUME07947$2humord$_185622500 *650 7$aEmosjonell intelligens$0(NO-TrBIB)HUME22291$2humord$_189529600 *650 7$aEmosjonsregulering$0(No-TrBIB)HUME29364$2humord$_189529700 *650 7$aIndividuelle opplæringsplaner$0(NO-TrBIB)HUME23570$2humord$_185473600 *650 7$aKonsentrasjonsvansker$0(NO-TrBIB)HUME23896$2humord$_189529800 *650 7$aLærevansker$0(NO-TrBIB)HUME24392$2humord$_187863200 *650 7$aLæring$0(NO-TrBIB)HUME08079$2humord$_185628200 *650 7$aSkolen$0(NO-TrBIB)HUME27903$2humord$_335394400 *650 7$aSosial kompetanse$0(No-TrBIB)HUME28010$2humord$_188199200 *650 7$aSpesialpedagogikk$0(NO-TrBIB)HUME11885$2humord$_185482800 *650 7$aSpesialpedagogikk$2bokbas$9nno$_188536300 *650 7$aSpesialpedagogikk$2bokbas$9nob$_188536400 *650 7$aSpråkvansker (Funksjonshemning)$0(NO-TrBIB)HUME03789$2humord$_187234800 *650 7$aTilpasset opplæring$0(NO-TrBIB)HUME26137$2humord$_185474000 *650 7$aUndervisingsmetodikk$2bokbas$9nno$_185490200 *650 7$aUndervisningsmetoder$0(NO-TrBIB)HUME07903$2humord$_185490300 *650 7$aUndervisningsmetodikk$2bokbas$9nob$_185490500 *650 7$aVurdering (Skolen)$0(NO-TrBIB)HUME23396$2humord$_185696800 *7001 $aLindbäck, Sven Oscar$d1964-$0(NO-TrBIB)98003917$4aut$4ill$_44656800 *85641$3Fulltekst$uhttps://www.nb.no/search?q=oaiid:"oai:nb.bibsys.no:999920073290102202"&mediatype=bøker$yNettbiblioteket$zSøke-URL *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/96/61/150356196/productimage_OS_d8d2afbc80ef78d07bf6aae97afd157165d379f1.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/96/61/150356196/productimage_ORG_a802541b205c70f3c6237df632a6d37db48f9559.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788283600919 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/9/1/9788283600919.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/9/1/9788283600919.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/9/1/9788283600919.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920073290102202$b2021-12-07T03:29:52Z$z999920073290102202 ^