
Skole- og utdanningssektoren i utvikling
May Britt Postholm (red.) ... [et al.]Bok · Bokmål · utgitt 2018
Ledig
- Automatlager: 2 av 2 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001576531 *00520230402121333.0 *007ta *008180511s2018 no a e 00 0 nob *00906038cam a2200565 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-450-2367-1$qh.$cNkr 299.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920555592802201 *035 $a(NO-LaBS)10976520(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150293856 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *08204$a371$qNO-OsNB$223/nor *24500$aSkole- og utdanningssektoren i utvikling$cMay Britt Postholm (red.) ... [et al.] *260 $aBergen$bFagbokforl.$c2018 *300 $a370 s.$bill.$c24 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *505 $ginnledning /$rMay Britt Postholm, Anita Normann, Thomas Dahl, Erlend Dehlin, Gunnar Engvik, Eirik J. Irgens. --$tRapporteringer, erfaringer og læring i UH og i de nasjonale sentrene. :$tUngdomstrinn i utvikling : hva har forskningsrapporter, evalueringer og erfaringer vist så langt? /$rGunnar Engvik, Thomas Dahl , Anita Normann og May Britt Postholm ;$tUHs erfaringer, læring og utfordringer i arbeidet med satsingen /$rAnita Normann og May Britt Postholm ;$tDe nasjonale sentrene : læring og samarbeid med UH /$rErlend Dehlin, Thomas Dahl og Eirik J. Irgens. --$tForskning i UH og i skolen :$tForskningens design /$rMay Britt Postholm, Thomas Dahl, Erlend Dehlin, Gunnar Engvik, Eirik J. Irgens og Anita Normann ;$tCase A /$rMay Britt Postholm ;$tCase B /$rAnita Normann og May Britt Postholm ;$tUniversitets- og høgskolemiljøenes involvering i satsingen : læring i UH-sektoren og i skolene ? /$rThomas Dahl og Gunnar Engvik. --$tOppsummering og implikasjoner :$tLærerutdanning, nasjonale sentre og ungdomstrinn i utvikling : læring og implikasjoner for rammer for og organisering av framtidig utviklingsarbeid /$rMay Britt Postholm, Anita Normann, Thomas Dahl, Erlend Dehlin, Gunnar Engvik, Eirik J. Irgens, --$tVedlegg . --$gForfatteromtaler *520 $aUngdomstrinn i utvikling var en nasjonal satsing rettet mot ungdomsskoler og skoler med ungdomstrinn. I alt 1114 skoler deltok i satsingen frem til 2018. Satsingen var rettet inn mot å utvikle god læring og et godt læringsmiljø gjennom bedre klasseledelse og mot å forbedre opplæringen i lesing, skriving og regning. Det skulle videre legges vekt på å utvikle en mer praktisk og variert undervisning som skulle oppleves som relevant og utfordrende av elevene. Målet var å fremme en god praksisendring over tid og å videreutvikle skolen som en lærende organisasjon, slik at alle ledere og ansatte kan samarbeide godt om å forbedre elevenes læring. For å nå dette målet har mange aktører deltatt i arbeidet: fagansatte i universitets- og høyskolesektoren og fire nasjonale sentre (Matematikksenteret, Skrivesenteret, Lesesenteret og Læringsmiljøsenteret), kommunenes skoleadministrasjon, utviklingsveiledere og ressurslærere. En gruppe ved ILU/NTNU, kalt koordineringsgruppen, hadde det faglige ansvaret for et nettverk som samlet fagansatte i universitets- og høyskolesektoren og de fire nasjonale sentrene. Denne gruppen har også forsket på satsingen, med fokus på å få frem kunnskap om hva som er av betydning for å få til utvikling og læring. Boken er basert på koordineringsgruppens arbeid og forskning. Den vil være interessant for forskere/lærerutdannere og alle som engasjerer seg i undervisning, læring og skoleutvikling. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2020-05-08 *650 7$aAdministrasjon$0(NO-TrBIB)HUME07577$2humord$_185587300 *650 7$aForskning og utviklingsarbeid$0(NO-TrBIB)HUME22808$2humord$_186323600 *650 7$aForskning$0(NO-TrBIB)HUME01535$2humord$_376736000 *650 7$aLærarrollen$2bokbas$9nno$_186249900 *650 7$aLærerrollen$0(No-TrBIB)HUME24380$2humord$_195073000 *650 7$aLærerrollen$2bokbas$9nob$_186250100 *650 7$aSkoleadministrasjon$2bokbas$9nno$_186250200 *650 7$aSkoleadministrasjon$2bokbas$9nob$_186250300 *650 7$aSkolen$0(NO-TrBIB)HUME27903$2humord$_335394400 *650 7$aSkoler$0(NO-TrBIB)HUME16617$2humord$_373112200 *650 7$aSkoleutvikling$0(NO-TrBIB)HUME24682$2humord$_186774100 *650 7$aUtdanning$0(NO-TrBIB)HUME07906$2humord$_186066100 *650 7$aUtvikling$0(NO-TrBIB)HUME20885$2humord$_186237800 *650 7$aUtviklingsarbeid$0(NO-TrBIB)HUME27423$2humord$_188304100 *653 $askolen$askoler$askoleutvikling$alærerutdannere$anasjonale sentre$alærerutdanningsinstitusjoner$aforskningsbasert undervisning$alærerutdanning$_86650000 *653 $askolen$askoleutvikling$askoleadministrasjon$_86650100 *7001 $aPostholm, May Britt$d1959-$0(NO-TrBIB)99015224$4edt$_11658200 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2020050848545$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/56/38/150293856/productimage_OS_53d22b9b6d6921488a863593d1a0fb5ed978ee34.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/56/38/150293856/productimage_ORG_a3c2e81689e953ed5f1d991cffd6944e45c80eec.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (kort)$uhttps://www.fagbokforlaget.no/Skole-og-utdanningssektoren-i-utvikling/I9788245023671$qtext/html$nFagbokforlaget, Bergen$awww.fagbokforlaget.no *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245023671 *85642$3Gjenstandsbeskrivelse$uhttps://app.cristin.no/results/show.jsf?id=1593881$qtext/html$nCristin / Unit. - Oslo$awww.cristin.no *85642$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://issuu.com/fagbokforlaget/docs/skole-_og_utdanningssektoren_i_utvi$qapplication/pdf$nissuu.com . - Santa Monica, Calif, --$aissuu.com *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/1/7/9788245023671.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/1/7/9788245023671.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/1/7/9788245023671.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919985658302202$b2021-12-09T03:22:18Z$z999919985658302202 ^