Supplementsbok til Kritisk tenkning : med eksempler og øvelser
Morten FastvoldFastvold, Morten · Bok · Bokmål · utgitt cop. 2018
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001593939 *00520230402113643.0 *007ta *008180917s2018 no e 00 0 nob *00903214cam a2200397 c 4500 *019 $bl *020 $a9788213100571$qh.$cNkr 237.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920624820902201 *035 $a(NO-LaBS)11540395(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150302517 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *08204$a372.8$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aFastvold, Morten$d1954-$0(NO-TrBIB)90881079$4aut$_50275200 *24510$aSupplementsbok til Kritisk tenkning :$bmed eksempler og øvelser$cMorten Fastvold *260 $aOslo$bKopinor$ccop. 2018 *300 $a137 s.$c24 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *500 $aOpptrykk. Originalutg. Oslo : Gyldendal akademisk, 2011 *520 $aMed utgangspunkt i filosofisk samtaleledelse stiller Morten Fastvold små og store spørsmål som egner seg i undervisningen. Hvor fort går tiden når den står stille?? Kan vi respektere en som er svakere enn oss?? Er universet uendelig?? Har dyrene sjel?? Finnes det rettferdighet her i verden?? Hva hadde skjedd hvis alle alltid snakket sant? Skolens formålsparagraf (2009) fastslår at elevene skal lære å tenke kritisk. Hensikten med filosofiske gruppesamtaler er å utvikle elevenes evne til selvstendig, kritisk tenkning, og å fremme fordypning innenfor de ulike undervisningsfag. Filosofisk samtaleledelse er et pedagogisk redskap som bør finnes i enhver lærers verktøykasse. Dette er en supplementsbok til Kritisk tenkning. Sokratisk samtaleledelse i skolen (Gyldendal Akademisk 2009). Mens hovedboka omhandler grunnleggende elementer i filosofiske gruppesamtaler på alle klassetrinn, samt noen grep for samtaleledelse, rommer supplementsboka eksempler og øvelser til ytterligere hjelp. Den viser også at filosofiske spørsmål springer ut av levd liv, og derfor er noe som angår oss alle. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2020-05-08 *650 7$aFilosofi$2bokbas$9nno$_187962300 *650 7$aFilosofi$2bokbas$9nob$_187962400 *650 7$aUndervisingsmetodikk$2bokbas$9nno$_185490200 *650 7$aUndervisningsmetodikk$2bokbas$9nob$_185490500 *7001 $aFastvold, Morten$d1954-$0(NO-TrBIB)90881079$tKritisk tenkning$4aut$_50275200 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2020050848539$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/17/25/150302517/productimage_OS_99d8174c7e06fdac8a33b0cb0a72e6dd086a396d.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/17/25/150302517/productimage_ORG_bec22c129875d53384ac1a248831a03bbb96bd7f.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788213100571 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/1/7/9788213100571.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/1/7/9788213100571.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/1/7/9788213100571.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919965093702202$b2021-11-14T20:34:04Z$z999919965093702202 ^