
Lærer i skolen 1-7 : lærerarbeid og læringsmiljø
May Britt Postholm, Peder Haug, Elaine Munthe og Rune Johan Krumsvik (red.) ; illustrasjoner: Roy SøbstadBok · Bokmål · utgitt 2019
Ikke ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001646782 *00520231116120316.0 *007ta *008190212s2019 no a e 00 0 nob *00906504nam a2200769 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-02-56723-1$qheftet$cNkr 498.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920788592802201 *035 $a(NO-LaBS)22152777(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150311474 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *0410 $anob$anno *08204$a372.112$qNO-OsBAS$223/nor *0830 $a371.1$25/nor$qNoBeU *0830 $a371.102$223$qNO-VoHVB *0830 $a371.102$25/nor *0830 $a372.13$qNO-OsNB$25/nor *0830 $a372.241$223 *092 $a371.102$223$qNO-StU *24500$aLærer i skolen 1-7 :$blærerarbeid og læringsmiljø$cMay Britt Postholm, Peder Haug, Elaine Munthe og Rune Johan Krumsvik (red.) ; illustrasjoner: Roy Søbstad *24630$aLærer i skolen en til sju *250 $a1. utgave *264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2019 *300 $a304 sider$billustrasjoner$c25 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt *338 $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact *50500$aForord /$rMay Britt Postholm, Peder Haug, Elaine Munthe og Rune Johan Krumsvik. -$gInnledning. -$tÅ være lærer /$rPeder Haug og Sølvi Mausethagen. -$tÅ forstå elevers læring /$rRandi Myklebust. -$tÅ planlegge for læring : teknisk effektivitet eller profesjonelt læreplanarbeid /$rElaine Munthe. -$tGrunnleggende ferdigheter /$rEva Maagerø, Rune J. Krumsvik, Dag Torvanger, Toril Frafjord Hoem og Kjetil Børhaug. -$tInteraksjon mellom elevar og lærarar : nøkkelen til eit godt læringsmiljø /$rSigrun K. Ertesvåg. -$tDigital mobbing : hva er det, og hva kan lærere gjøre for å forebygge og stoppe det? /$rHanne Jahnsen, Hildegunn Fandrem og Ida Risanger Sjursø. -$tKlasserommet : arena for samspill mellom materielle ressurser og språklige praksiser /$rHilde Sollid. -$tTilrettelegging for læring : læringsstrategier : en vei til læring /$rMette Bunting. -$tProfesjonsfaglig digital kompetanse i skole og lærerutdanning /$rMari-Ann Letnes, Fredrik Mørk Røkenes og Rune Johan Krumsvik. -$tSammenhengen mellom vurdering og lærerens matematikkfaglige og didaktiske kompetanse : vurdering som en del av undervisning og læring /$rHelga Kufaas Tellefsen . -$gForfatteromtale . -$gStikkordsregister *520 $aBoka handler om å være lærer og hvordan læreren kan legge til rette for elevenes læring og utvikling. Den er tilpasset lærerstudenter på GLU 1.-7. trinn. Kapitlene bidrar med innsikt i hvordan elevers læring kan forstås og hvordan undervisning i møte med elevene kan planlegges og gjennomføres. Sentrale tema er vurdering, læringsstrategier, grunnleggende ferdigheter og digital kompetanse. I boken legges det stor vekt på at lærerarbeid for elevenes læring og utvikling handler om å skape et godt læringsmiljø. Oppmerksomheten rettes også mot digital mobbing, hva det er og hva som kan gjøres for å forebygge og stoppe en slik mobbing, og hvordan interaksjon mellom elever kan være nøkkelen til et godt læringsmiljø. Kapitlene i boka er basert på forfatternes egen forskning, og de presenterer eksempler som er relevante for trinnene som utdanningen kvalifiserer for. Boka henvender seg til lærerstudenter, lærerutdannere, lærere og forskere og andre som er interessert i skole og utdanning. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2021-11-30 *650 7$aBarnetrinnet (1.-7. trinn)$0(NO-TrBIB)HUME27904$2humord$9nob$_193683700 *650 7$aDigital mobbing$0(NO-TrBIB)HUME29708$2humord$_189000700 *650 7$aElever$0(NO-TrBIB)HUME07216$2humord$9nob$_218448700 *650 7$aGrunnskolen$0(NO-TrBIB)HUME23030$2humord$9nob$_193683800 *650 7$aGrunnskolen$2bokbas$9nno$_186289400 *650 7$aGrunnskolen$2bokbas$9nob$_186289500 *650 7$aLærarrollen$2bokbas$9nno$_186249900 *650 7$aLærere$0(NO-TrBIB)HUME07510$2humord$9nob$_193683900 *650 7$aLærerrollen$0(NO-TrBIB)HUME24380$2humord$9nob$_250856200 *650 7$aLærerrollen$2bokbas$9nob$_186250100 *650 7$aLæreryrket$0(NO-TrBIB)HUME24373$2humord$9nob$_250856300 *650 7$aLæring$0(NO-TrBIB)HUME08079$2humord$9nob$_193684200 *650 7$aLæring$2bokbas$9nno$_185660800 *650 7$aLæring$2bokbas$9nob$_185660900 *650 7$aLæringsmiljø$0(NO-TrBIB)HUME22112$2humord$9nob$_218449100 *650 7$aLæringspsykologi$0(NO-TrBIB)HUME24397$2humord$9nob$_250856600 *650 7$aLæringsstrategier$0(NO-TrBIB)HUME24410$2humord$_185571700 *650 7$aMellomtrinnet (5.-7. trinn)$0(NO-TrBIB)HUME24596$2humord$9nob$_219166100 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nno$_186196800 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nob$_186196900 *653 0$apedagogikk$aelevkunnskap$agrunnskolelærerutdanning$alærerrolle$agrunnleggende ferdigheter ♣a kompetanse$avurdering$aklasseledelse$alæringsstrategier$aelevvurdering$alæring$agrunnskolenlærere$arelasjoner$arelasjonsarbeid$alærerarbeid$_218449500 *7001 $aHaug, Peder$d1947-$0(NO-TrBIB)90074125$4edt$_11657900 *7001 $aKrumsvik, Rune Johan$d1966-$0(NO-TrBIB)6018817$4edt$_11658000 *7001 $aMunthe, Elaine$d1948-$0(NO-TrBIB)90349367$4edt$_11658100 *7001 $aPostholm, May Britt$d1959-$0(NO-TrBIB)99015224$4edt$_11658200 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2021110448553$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/74/14/150311474/productimage_OS_a2744691ee56daf005fab3cc294b7f054bd74e0b.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/74/14/150311474/productimage_ORG_6d3ac23405174d035610e99b152878e4a80ed814.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (kort)$uhttps://www.cappelendammundervisning.no/_larer-i-skolen-17-9788202567231$qtext/html$nCappelen Damm akademisk$awww.cda.no *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202567231 *85642$3Gjenstandsbeskrivelse$uhttps://app.cristin.no/results/show.jsf?id=1712188$qtext/html$nCRISTIN / UNIT. - Oslo$awww.cristin.no *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/1/3/9788202567231.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/1/3/9788202567231.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/1/3/9788202567231.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *991 $aComponent parts$_10079600 *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920001291202202$b2021-12-04T03:20:34Z$z999920001291202202 ^