
Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse
Sølvi Mausethagen og Jens-Christian Smeby (red.)Bok · Flerspråklig · utgitt cop. 2017
Ledig
- Automatlager: 3 av 3 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001689781 *00520210701085339.0 *007ta *008170213s2017 no e 00 0 mul *00905816cam a2200541 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-1502645-9$qh.$cNkr 419.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920253788702201 *035 $a(FHS-KS)203296 *035 $a(NO-LaBS)21076455(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150263206 *035 $a(NO-OsBAS)150263206 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *0410 $amul$anob$anno *060 4$aBF 637 *060 4$aLC 1064 *08204$a378.01$223 *08204$a378.013$qNO-OsBAS$223/nor *24500$aKvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse$cSølvi Mausethagen og Jens-Christian Smeby (red.) *260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2017 *300 $a261 s.$c26 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *5050 $tKunnskap og kompetanse i profesjonene :$tProfesjonskvalifisering /$rJens-Christian Smeby og$rSølvi Mausethagen ;$tProfesjonskunnskapenselementære former /$rNils Gilje ;$tProfesjonell kunnskapsetikk og intellektuelle dygder i profesjonsutdanning / Steinar Bøyum ;$tAkademisering av høyskoleutdanningene? /$rJan Messel og Jens-Christian Smeby --$tProfesjonsutvikling i utdanning og arbeidsliv :$tMastergrad i avansert klinisksykepleie – «mastersyke eller mestringskompetanse? /$rKristin Heggen og Marit Kirkevold ;$tUniversitetsskoler som arena for nyepartnerskap og profesjonskvalifisering /$rRachel Jakhelln, Andreas Lund og Jon Magne Vestøl ;$tKvalifisering til tverrprofesjonell praksis /$rHanne Hagland og Per Koren Solvang ;$tMuligheter og utfordringer i simulering som pedagogisk metode /$rIda Torunn Bjørk ;$tOrganisering og utbytte av praksisopplæringen /$rFinn Daniel Raaen ;$tProfesjonskvalifisering i arbeid og etterutdanning /$rJoakim Caspersen, Anton Havnes og Jens-Christian Smeby ; Nye styringsformer og kunnskapskilder i (sam)spill : eksempler fra skolefeltet /$rSølvi Mausethagen, Tine S. Prøitz og Guri Skedsmo ;$tProfesjonsutøvelse i en organisatorisk kontekst /$rTone Alm Andreassen ;$tStudenter med innvandringsbakgrunn i profesjonsutdanningen : rekruttering og arbeidsmarkedskarriere /$rIda Drange og Håvard Helland ; - -$tÅ studere profesjonskvalifisering :$tSosiomaterielle perspektiver på profesjonskvalifisering : kunnskapsressursenes betydning /$rMonika Nerland og Hege Hermansen ;$tProfesjonskvalifisering i et kritisk kjønnsperspektiv /$rTone Dahl-Michelsen og Kari Nyheim Solbrække ;$tPerspektiver på læring i profesjonsutdanninger : fruktbare spenninger og meningsfulle sammenhenger /$rIda K. R. Hatlevik og Anton Havnes ; Diskursanalytiske perspektiver i studier av profesjoner og profesjoneltarbeidspektiv /$rSølvi Mausethagen ;$tKan vi lære av å samanlikne profesjonsutdanningar?/$rKåre Heggen og Lars Inge Terum *5051 $tKunnskap og kompetanse i profesjonene. --$tProfesjonsutvikling i utdanning og arbeidsliv. --$tÅ studere profesjonskvalifisering *520 $aStore deler av offentlig sektor er avhengig av at profesjoner som lærere, sykepleiere og sosialarbeidere utøver yrket sitt på best mulig måte, og profesjonsutøverne har stor betydning både for den enkelte og for samfunnet. Men hva kjennetegner og hvordan skjer kvalifiseringen til det vi kaller profesjonell yrkesutøvelse?I denne boken gir forfatterne innblikk i ulike dimensjoner ved profesjonskvalifisering. Kvalifiseringsbegrepet blir forstått som det som skjer i selve utdanningen innenfor utdanningsinstitusjonene og praksisopplæringen underveis i studiet og senere i arbeidslivet. Forfatternes ønske er å belyse og diskutere faktorer som kan bidra til å styrke kvalifiseringen av lærere, sykepleiere og sosialarbeidere og andre «velferdsstatsprofesjoner. Boken springer ut fra det aktive forskningsmiljøet ved Senter for Profesjonsstudier (SPS) ved Høgskolen i Oslo og Akershus, men inneholder også bidrag fra flere andre fagmiljøer. *5201 $aI denne boken gir forfatterne innblikk i ulike dimensjoner ved profesjonskvalifiseringen. Kvalifiseringsbegrepet blir forstått som det som skjer i selve utdanningen innenfor utdanningsinstitusjonene og praksisopplæringen underveis i studiet, og senere i arbeidslivet. *650 2$aEducation, Professional$_31012400 *650 2$aEducation, Public Health Professional$_56783800 *650 7$aFagkompetanse$0(NO-TrBIB)HUME22378$2humord$_186249700 *650 7$aHigher education$2psychit$_188400100 *650 7$aKvalitet$0(NO-TrBIB)HUME15289$2humord$_253304200 *650 7$aKvalitetssikring$0(NO-TrBIB)HUME15290$2humord$_187776700 *650 7$aLærerutdanning$0(NO-TrBIB)HUME27346$2humord$_231189100 *650 7$aProfesjonsstudier$0(NO-TrBIB)HUME25258$2humord$_190653200 *650 7$aProfesjonsutdanning$2bokbas$9nno$_190717700 *650 7$aProfesjonsutdanning$2bokbas$9nob$_190717800 *650 7$aProfessional Specialization$2psychit$_200474500 *650 7$aYrkesutdanning$0(NO-TrBIB)HUME07969$2humord$_185749700 *653 0$aprofesjonsutdanning$apraksisopplæring$ahøyere utdanning$ayrkesutøvelse$aprofesjonell$aprofesjoner$apraksis$aopplæring$akvalifisering$akunnskap$akompetanse$aetikk$aarbeidsliv$atverrprofesjonell$aetterutdanning$ainnvandrere$alæring$aprofesjonsutøvere$ahøgere utdanning$avernepleiere$_97570200 *7001 $aMausethagen, Sølvi$d1976-$0(NO-TrBIB)3009197$4edt$4aut$_22359000 *7001 $aSmeby, Jens-Christian$d1956-$0(NO-TrBIB)90271468$4edt$4aut$_14825600 *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788215026459 *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://www.universitetsforlaget.no/nettbutikk/kvalifisering-til-profesjonell-yrkesutovelse-uf.html$qtext/html$nUniversitetsforlaget, Oslo *85642$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://magento.universitetsforlaget.no/media/blfa_files/9788215026459.pdf$qapplication/pdf$nUniversitetsforlaget, Oslo *913 $aNorbok$bNB *961 $a213$9local *991 $aConstituent parts$_18748300 *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919885389902202$b2021-11-27T03:22:17Z$z999919885389902202 ^