
Å se seg spørrende omkring : introduksjon til en ny pedagogisk filosofi
Inga BostadBostad, Inga · Bok · Bokmål · utgitt 2017
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001757324 *00520240229095124.0 *007ta *008170213s2017 no e 00 0 nob *00903160cam a2200469 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-05-47340-9$qh.$cNkr 349.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920236568502201 *035 $a(NO-LaBS)10685308(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150263204 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *0410 $anob *080 $a37.01 *08204$a370.11$qNO-OsBAS$223/nor *084 $aGEN II.10$2no-ujur-cmr *084 $aL 1530$2utklklass$qNoOU *1001 $aBostad, Inga$d1963-$0(NO-TrBIB)90369085$4aut$_20189900 *24510$aÅ se seg spørrende omkring :$bintroduksjon til en ny pedagogisk filosofi$cInga Bostad *260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2017 *300 $a168 s.$c22 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *520 $aHvordan skape et undersøkende klasserom? Hva kan filosofien bidra med for å få en dypere forståelse av engasjement og undring - og hva slags frihet kan skape kunnskapstørst og selvrefleksjon? I Å se seg spørrende omkring går forfatteren inn i noen grunnleggende pedagogisk-filosofiske spørsmål knyttet til frihet og ansvar i skole og utdanning. I tillegg til å presentere utvalgte filosofiske perspektiver på spørsmålene, introduserer hun en ny pedagogisk filosofi der hun tar til orde for flere og bedre spørsmål - og færre svar. Hun viser hvordan dette kan være et fruktbart utgangspunkt for å snakke om utdanning og undervisning, først og fremst fordi det innebærer å tilrettelegge for en nysgjerrig, åpen og undersøkende skole. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2020-05-31 *536 $aStøttet av Det faglitterære fond *650 7$aDannelse$0(NO-TrBIB)HUME08124$2humord$_185589100 *650 7$aFilosofi$0(NO-TrBIB)HUME00239$2humord$_185541100 *650 7$aPedagogisk filosofi$0(NO-TrBIB)HUME07895$2humord$_186241100 *650 7$aPedagogisk filosofi$2bokbas$9nno$_188349000 *650 7$aPedagogisk filosofi$2bokbas$9nob$_188349100 *653 0$apedagogikk$autdanning$adanning$adannelse$apedagogisk$afilosofi$afrihet$aansvar$ademokratisk$afilosofisk$asamtale$askolen$aundervisning$_103425600 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2020042248558$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/04/32/150263204/productimage_OS_bf3004b28dc2abbb0790133634f9365e2ef9cf43.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/04/32/150263204/productimage_ORG_0d148449230ea1433ff7e7cfe16b21e268c0759c.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788205473409 *85642$3Miniatyrbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/9/0/9788205473409.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/9/0/9788205473409.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/9/0/9788205473409.jpg$qimage/jpeg *913 $aNFFO$bNB *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919873702002202$b2021-11-20T03:31:46Z$z999919873702002202 ^