Lederskjønn i barnehagen : en kunnskapsbasert praksis
Wenche AasenAasen, Wenche · Bok · Bokmål · utgitt [2021]
Ikke ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001926595 *00520230307094928.0 *007ta *008210324s2021 no e 0 0 nob *00903837cam a2200517 c 4500 *019 $bl *020 $a9788245023442$cNkr 339.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921320186602201 *035 $a(NO-DIMO)d81e2ab8-a508-4a7e-87e8-41c054f20547 *035 $a(NO-LaBS)12988082(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0613433 *035 $a(NO-OsBAS)150371247 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0613433 *035 $aoai:mlnb.bs.no:0613433 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000000442 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000000442 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a372.12$qNO-OsBA$223/nor *0830 $a372.12$qNO-BeHVL$223/nor *1001 $aAasen, Wenche$0(NO-TrBIB)99043045$4aut$_55289700 *24010$aLederskjønn i barnehagen$lNorsk$_117794500 *24510$aLederskjønn i barnehagen :$ben kunnskapsbasert praksis$cWenche Aasen *250 $a1. utgave *264 1$aBergen$bFagbokforlaget$c[2021] *300 $a155 sider$c24 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *504 $aBibliografi side 147-155 *5050 $aLederskjønn ; Pedagogisk ledelse ; Handlingskompetanser ; Lederskjønn i en lærende barnehage *5203 $aDenne boken handler om lederskjønn i barnehagen, hvordan den pedagogiske lederen kan bruke godt faglig skjønn når hun leder personalets pedagogiske praksis. Å utøve lederskjønn innebærer å lede praksis og arbeide med kompetanseoppbygging for å sikre kvalitet i arbeidet med barna. Det involverer en rekke vurderinger og valg som må tas der og da, når personalet er i pedagogiske arbeidsprosesser. I boken kommer det frem at ikke bare lederen, men hele personalet, uavhengig av faglig bakgrunn, bruker skjønn i sitt arbeid med barna. Forfatteren gir en teoretisk innføring i skjønnsbegrepet, og lederskjønnet ses i sammenheng med utvikling av personalets handlingskompetanser i en lærende barnehage. Pedagogisk handling er bestemt av pedagogiske mål og krever pedagogisk kompetanse. Eksempler på hvordan den pedagogiske lederen kan være en tydelig leder når hun er rollemodell, blir beskrevet og drøftet. Boken tar utgangspunkt både i andres forskning og forfatterens egen forskning på ledelse i barnehagen. Den retter seg mot barnehagelærerstudenter og mot styrere og pedagogiske ledere i barnehager.$cForlagsomtale *650 7$aBarnehageledelse$0(NO-OsBA)1139420$2bibbi$9nob$_192455100 *650 7$aBarnehageleiing$0(NO-OsBA)1139420$2bibbi$9nno$_192455200 *650 7$aBarnehager$0(NO-TrBIB)HUME07947$2humord$_185622500 *650 7$aKunnskapsbasert praksis$0(NO-TrBIB)HUME20264$2humord$_185771200 *650 7$aLedelse$0(No-TrBIB)HUME13632$2humord$_243077500 *653 0$abarnehageledelse$apedagogisk ledelse$askjønn$_117794600 *7001 $aAasen, Wenche$0(NO-TrBIB)99043045$tLederskjønn i barnehagen$lNorsk$_55289700 *856 $aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://aja.bs.no/361c2b29-37ba-492d-ab9d-103f17ac53a4/cover/original.jpg$3Omslagsbilde *856 $aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://aja.bs.no/361c2b29-37ba-492d-ab9d-103f17ac53a4/cover/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde *85641$3Fulltekst$uhttps://www.nb.no/search?q=oaiid:"oai:nb.bibsys.no:999920129068502202"&mediatype=bøker$yNettbiblioteket$zSøke-URL *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245023442 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/2/4/9788245023442.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/2/4/9788245023442.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/2/4/9788245023442.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920129068502202$b2021-12-09T03:22:59Z$z999920129068502202 ^