
Utvidet klasserom i naturfag
Merethe Frøyland og Kari Beate RemmenFrøyland, Merethe · Bok · Bokmål · utgitt [2019]
Ledig
- Automatlager: 2 av 3 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001968962 *00520230307090556.0 *007ta *008160831s2019 no a e 00 0 nob *00904747nam a2200553 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-15-02719-7$qheftet$cNkr 399.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920252925402201 *035 $a(NO-LaBS)12030695(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150186777 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *080 $a37.022 *08204$a372.35044$qNO-OsBAS$223/nor *0830 $a371.384$223$qNO-VoHVB *0830 $a507.12$223$qNO-VoHVB *1001 $aFrøyland, Merethe$d1966-$0(NO-TrBIB)90606319$4aut$_31450700 *24510$aUtvidet klasserom i naturfag$cMerethe Frøyland og Kari Beate Remmen *264 1$aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2019] *300 $a183 sider$billustrasjoner$c25 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt *338 $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact *50500$gForord. -$gInnledning. -$gDel 1. -$tUtfordringer. -$tRammefortellingen. -$tLæringsarenaer utenfor klasserommet. -$gElevers utbytte. -$tElevers forståelse. -$tVeier til forståelse. -$gDel 3. -$tUndervisningen. -$tÅ designe undervisning for forståelse. -$tUndervisningens progresjon. -$tElevene løser oppdrag. -$tObservasjons- og tolkningsverktøy. -$tÅ utvide vurderingsgrunnlaget. -$tUtvidet klasserom som designverktøy. -$gEtterord. -$tHvordan gikk det med Lars og elevene til Anne?. -$gVedlegg. -$tForsknings- og utviklingsprosjekter (FoU). -$gReferanser. -$gStikkordregister *520 $aUndervisning i utvidet klasserom kan fremme gode læringsprosesser og forståelse i naturfag. Men for mange lærere kan det virke vanskelig å få til på grunn av begrensninger som tid og ressurser.I «Utvidet klasserom i naturfag» ønsker forfatterne å rette oppmerksomheten mot mulighetene og diskuterer hvordan lærere og forskere kan designe undervisningsforløp i et utvidet klasserom. Dette knyttes til begreper som forståelse, undervisningsdesign, oppdrag, progresjon, observasjon, tolkningsverktøy og vurdering. Forfatterne gir didaktiske råd som kan gi leseren et verktøy for å designe og studere undervisning i et utvidet klasserom. Boken er skrevet for alle som jobber med undervisning i naturfag, herunder lærere, lærerstudenter, forskere og lærerutdannere. Merethe Frøyland er leder ved Naturfagsenteret. Kari Beate Remmen er førsteamanuensis ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo. *650 7$aKlasseromsundervisning$0(NO-TrBIB)REAL008911$2noubomn$_195099200 *650 7$aKlasseromsundervisning$0(No-TrBIB)HUME23743$2humord$_185571300 *650 7$aNaturvitenskap$0(NO-TrBIB)HUME08180$2humord$_186263200 *650 7$aNaturvitenskap$0(NO-TrBIB)REAL013492$2noubomn$_185692100 *650 7$aNaturvitenskap$2bokbas$9nob$_188219100 *650 7$aNaturvitskap$2bokbas$9nno$_188219200 *650 7$aPedagogikk$0(NO-TrBIB)REAL013493$2noubomn$_185691900 *650 7$aPedagogikk$0(No-TrBIB)HUME07881$2humord$_240014200 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nno$_186196800 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nob$_186196900 *650 7$aUndervisning$0(NO-TrBIB)HUME07899$2humord$_185560200 *650 7$aUndervisning$0(NO-TrBIB)REAL013510$2noubomn$_185706300 *653 0$auteskole$autvidet klasserom$anaturfagsdidaktikk$adidaktikk$anaturfag$aundervisning$_121695300 *7001 $aRemmen, Kari Beate$d1983-$0(NO-TrBIB)9029790$4aut$_82682400 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/77/67/150186777/productimage_OS_26604d3cb6fc30df075ac4c3edafdfde78368ffa.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/77/67/150186777/productimage_ORG_c611f769743555693fc43090056abaafd347dfa1.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (kort)$uhttps://www.universitetsforlaget.no/nettbutikk/utvidet-klasserom-i-naturfag-uf.html$qtext/html$nUniversitetsforlaget. - Oslo$awww.universitetsforlaget.no *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788215027197 *85642$3Gjenstandsbeskrivelse$uhttps://app.cristin.no/results/show.jsf?id=1710165$qtext/html$nCristin / UniT. - Oslo. -$awww.cristin.no *85642$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://magento.universitetsforlaget.no/media/blfa_files/9788215027197.pdf$qapplication/pdf$nUniversitetsforlaget. - Oslo$awww.universitetsforlaget.no *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/7/9/9788215027197.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/7/9/9788215027197.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/7/9/9788215027197.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *961 $a219$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920001204202202$b2021-11-26T03:27:09Z$z999920001204202202 ^