Konflikt mellom dannelse og kompetansemål : læreres bruk av skjønn i undervisning om kontroversielle temaer
Silje Andresen
Artikkel Bokmål
*0011300368 *008201014s2020 xx# 000 0 nob *019 $bk *08230$a370.11 *100 $aAndresen, Silje$4aut$uUniversitetet i Oslo, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi ; Fafo$_152348900 *245 $aKonflikt mellom dannelse og kompetansemål$blæreres bruk av skjønn i undervisning om kontroversielle temaer *246 $aConflict and competence : teachers’ use of discretion when teaching controversial issues *300 $aS. 151-164 *500 $aHeftet har tittelen: Konflikt og endring *500 $aVitenskapelig artikkel *520 $aEngelsk sammendrag *650 $aDannelse$2norart$_67906300 *650 $akontroversialitet$9nor$2norart$_132060400 *650 $askjønnsutøvelse$9nor$2norart$_136566400 *650 $aundervisning$2norart$_10435100 *653 $acommunities of disagreement$9eng$_152349000 *653 $acontroversial issues$9eng$_147281800 *653 $adiscretion$9eng$_136566500 *653 $astreet-level bureaucrats$9eng$_146485000 *773 $tNorsk sosiologisk tidsskrift [elektronisk ressurs]$gÅrg. 4, nr. 3 (2020)$x2535-2512$w(NO-LaBS)1857977(tnr) *8564 $uhttps://doi.org/10.18261/issn.2535-2512-2020-03-03 *999 $z2000654852$anorart:2000654852 ^