«Han har ikke språk, han» : et fanoniansk perspektiv på flerspråklige barns posisjon i barnehagen
Kjartan Belseth
Artikkel Bokmål
*0011325085 *008210818s2021 xx# 000 0 nob *019 $bk *08230$a372.651 *100 $aBelseth, Kjartan$4aut$uHøgskolen i Østfold, Fakultet for lærerutdanninger og språk, Institutt for pedagogikk, IKT og læring$_154163000 *245 $a«Han har ikke språk, han»$bet fanoniansk perspektiv på flerspråklige barns posisjon i barnehagen *246 $a«He doesn’t have any language» – a fanonian perspective on multilingual childrens position in day care centres *300 $aS. 55-69 : port. *500 $aVitenskapelig artikkel *520 $aEngelsk sammendrag *600 $aFanon, Frantz$_132582300 *650 $aFlerspråklighet$2norart$_19577500 *650 $abarn$2norart$_10105000 *650 $abarnehager$9nor$2norart$_129098700 *650 $amakt$2norart$_19220100 *650 $apostkolonialisme$9nor$2norart$_131515400 *653 $aFanon$9eng$_142102800 *653 $abilingual$9eng$_134571900 *653 $aethnography$9eng$_130229900 *653 $alanguage$9eng$_131632700 *653 $apostcolonial theory$9eng$_131635900 *653 $apower$9eng$_128740700 *773 $tNorsk pedagogisk tidsskrift$gÅrg. 105, nr. 1 (2021)$x0029-2052$w(NO-LaBS)902099(tnr) *8564 $uhttps://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2021-01-06 *999 $z2100663597$anorart:2100663597 ^