Læringsutbytte
Tine S. PrøitzPrøitz, Tine S. · Bok · Bokmål · utgitt 2019
Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012201781 *00520240523145240.0 *008191119s2019 no a eo 00 0 nob *00903894cam a2200493 c 4500 *020 $a9788215039930$qe-Pdf *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920949584402201 *035 $a(NO-DIMO)4b618fb6-e66e-457a-8677-1799916bee3c *035 $a(NO-OsBAS)150334489 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000019891 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a370.1523$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aPrøitz, Tine S.$0(NO-TrBIB)99018000$4aut$_22359600 *24000$aLæringsutbytte$_243918400 *24510$aLæringsutbytte$cTine S. Prøitz *250 $a1. utgave *264 1$aOslo$bUniversitetsforlaget$c2019 *300 $a1 online (nettilkoblet) ressurs (122 sider)$billustrasjoner *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $adatamaskin$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1003$2rdamt *338 $aonline (nettilkoblet) ressurs$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1018$2rdact *347 $atekstfil$0http://www.rdaregistry.info/termList/fileType/#1002$2rdaft *347 $bPDF *500 $a1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2015 *520 $a- Hvordan kan læringsutbytte forstås som pedagogisk begrep og politisk fenomen?- Hva betyr økt fokus på læringsutbytte for planlegging og gjennomføring av undervisning?Læringsutbytte har som begrep og fenomen fått en sentral plass i norsk grunnopplæring og høyere utdanning. Utviklingen utfordrer tradisjonelle ideer om hva som anses som verdifull læring, og påvirker arbeid med undervisning og læring.Boken gir et empirisk fundert grunnlag for refleksjon omkring læringsutbytte i pedagogiske og fagdidaktiske sammenhenger. Forfatteren løfter frem alternative forståelser av begrepet og presenterer ulike måter å arbeide med læringsutbytte på. I boken diskuteres også begrepet som utdanningspolitisk fenomen.Boken er aktuell for studenter og lærere innenfor lærerutdanning, utdanningsledelse, pedagogikk og fagdidaktikk. Boken er også relevant for dem som arbeider med undervisning og administrasjon i både grunnopplæring og i høyere utdanning. Tine S. Prøitz er førsteamanuensis ved Institutt for pedagogikk og skoleutvikling ved Høgskolen i Sørøst-Norge, der hun underviser på lærerutdanningen og ved masterstudiet i utdanningsledelse. Prøitz har bred erfaring fra utredningsarbeider og forskning som omhandler utdanningspolitiske og -faglige temaer, deriblant læringsutbytte. *588 $aTittel fra tittelskjermbildet (sett 24. august 2023) *650 7$aLæring$2bokbas$9nno$_185660800 *650 7$aLæring$2bokbas$9nob$_185660900 *650 7$aUndervisingsmetodikk$2bokbas$9nno$_185490200 *650 7$aUndervisningsmetodikk$2bokbas$9nob$_185490500 *650 7$aVurdering$2bokbas$9nno$_189012000 *650 7$aVurdering$2bokbas$9nob$_189012100 *7001 $aPrøitz, Tine S.$0(NO-TrBIB)99018000$tLæringsutbytte$_22359600 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/89/44/150334489/productimage_OS_06507adbd0d53478c7d0f87148a36cc0b4aca0f8.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/89/44/150334489/productimage_ORG_69ce24a38f75d2347841694b58ea472201d35ccc.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/?isbn=9788215039930 *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788215039930 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/0/3/9788215039930.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/0/3/9788215039930.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/0/3/9788215039930.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920407892202202$b2023-05-31T02:10:56Z$z999920407892202202 ^