Hvorfor tall går i ball : matematikkvansker i et spesialpedagogisk fokus
Olav LundeLunde, Olav · Bok · Bokmål · utgitt [2019]
Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012206363 *00520240523145429.0 *008190830s2019 no a eo 00 0 nob *00903721cam a2200445 c 4500 *020 $a9788283600780$qe-Pdf *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920905976902201 *035 $a(NO-DIMO)c54b29ac-fbd4-44c0-9476-92e00dfeb0bb *035 $a(NO-OsBAS)150329392 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000020577 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a371.90447$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aLunde, Olav$d1945-$0(NO-TrBIB)90198846$4aut$4pbl$_28950200 *24000$aHvorfor tall går i ball$_248191700 *24510$aHvorfor tall går i ball :$bmatematikkvansker i et spesialpedagogisk fokus$cOlav Lunde *264 1$a[Bryne]$bInfo vest forlag$c[2019] *300 $a1 online (nettilkoblet) ressurs (151, 17 sider)$billustrasjoner *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $adatamaskin$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1003$2rdamt *338 $aonline (nettilkoblet) ressurs$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1018$2rdact *347 $atekstfil$0http://www.rdaregistry.info/termList/fileType/#1002$2rdaft *347 $bPDF *500 $a1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2010 *520 $aMatematikkvansker er et omfattende og forsømt fagfelt innen skoleverkt, delvis fordi vi vet for lite om "Hvorfor tall går i ball" for mange elever. Dette medfører usikkerhet både når det gjelder kartlegging og utredning, og spesielt når det gjelder utformingen av tiltakene ved slike vansker. Fra innholdsfortegnelsen kan nevnes kapitler som "Terminologi og definisjoner", "Kjennetegn på tall i ball", "Matematikkvansker i samspill med andre vansker", "En samlende arbeidsmodell: Working Memory", Kartlegging og utredning av matematikkvansker" og "Hvilke tiltak virker?" Den spesialpedagogiske hjelpen bør være "evidensbasert", dvs. ha grunnlag i forskning og utviklingsarbeid. Denne boken vil være en hjelp til å oppnå dette målet, og vil kunne bidra til økt forståelse av hvor komplekse matematikkvansker er. Den vil også være et bidrag til diskusjonen om utviklingen av matematikkundervisningen, slik at matematikkvansker kan forebygges. Boken retter seg mot spesialpedagoger, ansatte innen PPT, Statped og lærerutdanningen, samt studenter innen spesialpedagogikk og matematikkdidaktikk. Hvert kapittel kan leses separat og boken vil derfor også fungere som et hjelpemiddel i utredningsarbeidet og ved utviklingen av kompetanse om matematikkvansker innen skoleverket. *588 $aTittel fra tittelskjermbildet (sett 26. oktober 2023) *650 7$aDyskalkuli$2bokbas$9nno$_235906700 *650 7$aDyskalkuli$2bokbas$9nob$_235906800 *650 7$aMatematikk$2bokbas$9nno$_192275300 *650 7$aMatematikk$2bokbas$9nob$_186396400 *7001 $aLunde, Olav$d1945-$0(NO-TrBIB)90198846$tHvorfor tall går i ball$_28950200 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/92/93/150329392/productimage_OS_124deb6157366863962ff1ff3bd799f2e4a474dc.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/92/93/150329392/productimage_ORG_04244169337aa1dd2539bff09b532dd4399e6bcb.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788283600780 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/0/8/9788283600780.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/0/8/9788283600780.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/0/8/9788283600780.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920411380302202$b2023-06-13T02:12:54Z$z999920411380302202 ^