Pedagogisk grunnlagstenkning og credo : fra student til barnehagelærer
Åse Nylenna Akslen og Ove Olsen SæleBok · Bokmål · utgitt 2020
Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012218380 *00520240523150241.0 *008200929s2020 no a eo 00 0 nob *00903508nam a2200433 c 4500 *020 $a9788215048611$qe-Pdf *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921226712202201 *035 $a(NO-DIMO)378707d0-3492-443c-a3de-545faa950279 *035 $a(NO-OsBAS)150357017 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000023028 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a372.21$qNO-OsBAS$223/nor *1300 $aPedagogisk grunnlagstenkning og credo$_244639400 *24510$aPedagogisk grunnlagstenkning og credo :$bfra student til barnehagelærer$cÅse Nylenna Akslen og Ove Olsen Sæle *250 $a1. utgave *264 1$aOslo$bUniversitetsforlaget$c2020 *300 $a1 online (nettilkoblet) ressurs (287 sider)$billustrasjoner *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $adatamaskin$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1003$2rdamt *338 $aonline (nettilkoblet) ressurs$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1018$2rdact *347 $atekstfil$0http://www.rdaregistry.info/termList/fileType/#1002$2rdaft *347 $bPDF *500 $a1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2015 *520 $aForfatterne drøfter begrepet pedagogisk credo innenfor pedagogisk grunnlagstenkning og yrkesdanning. Sentrale aspekter som refleksjon, kunnskap, danning, relasjoner, verdier og autentisitet blir løftet frem. Pedagogisk credo er fagpersonlige tekster der studentene skriver om sitt pedagogiske grunnsyn og hva de ser på som viktigst for sin fremtidige yrkesrolle. Teksten får fram sentrale refleksjoner omkring utvikling og danning på veien fra å være student til å bli barnehagelærer. Pedagogisk credo gir rom for den enkelte student til å utrykke og utvikle sin personlige yrkesfaglige og autentiske stemme inn i utdanningen. Credoarbeidet er tuftet på to sentrale teoretikere, John Dewey og Charles Taylor, som begge er viet kapitler i boka. Åse Nylenna Akslen er høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Bergen. Ove Olsen Sæle er Dosent i idrett ved Høgskulen på Vestlandet (HVL), campus Bergen, Fakultet for lærerutdanning, kultur og idrett. Øvrige bidragsytere: Leif Askland, Astrid Øien Halsnes, Madli Kvamme Hannisdal, Dr. Iris Chin Ponte og Sturla Sagberg. *588 $aTittel fra tittelskjermbildet (sett 12. september 2023) *650 7$aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nno$_185694300 *650 7$aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nob$_185694400 *7001 $aAkslen, Åse Nylenna$0(NO-TrBIB)99028900$4edt$_68319000 *7001 $aSæle, Ove Olsen$d1963-$0(NO-TrBIB)3066522$4edt$_11847000 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/17/70/150357017/productimage_OS_7c5cc9f0663b4c4e3f07d2d0cd3078818ff93c1f.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/17/70/150357017/productimage_ORG_f31a44374a4133e6f76b832b424ced1120d196b7.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/?isbn=9788215048611 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/1/1/9788215048611.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/1/1/9788215048611.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/1/1/9788215048611.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920420269402202$b2023-07-16T02:11:38Z$z999920420269402202 ^