
101 måter å lese på : en teoretisk og praktisk lesedidaktikk
Kåre Kverndokken og Jannike Ohrem Bakke (red.)Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012223100 *00520240126125928.0 *007ta *008230223s2023 no a e 0 0 nob *00905761cam a2200685 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-450-4557-4$cNkr 499.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999922077558802201 *035 $a(NO-DIMO)3bf76ece-91c3-4218-a9ce-99c2c5d72bf0 *035 $a(NO-LaBS)21302414(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0679736 *035 $a(NO-OsBAS)150460275 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0679736 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000023597 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000023597 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *080 $a372.41 *08204$a372.41$qNO-OsBA$223/nor/20230802 *1300 $a101 måter å lese på$f2023$_242288200 *24510$a101 måter å lese på :$ben teoretisk og praktisk lesedidaktikk$cKåre Kverndokken og Jannike Ohrem Bakke (red.) *24633$a101 måter å lese leseleksa på :$bom lesing, lesebestillinger og tekstvalg *24633$aet hundre og en måter å lese på *24633$ahundre og en måter å lese på *250 $a2. utgave *263 $a230728 *264 1$aBergen$bFagbokforlaget$c[2023] *264 4$c© 2023 *300 $a415 sider$billustrasjoner i farger *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *4901 $a101-serien *500 $a1. utgave 2012 - (Skriftserie / Landslaget for norskundervisning :ISSN 0805-6048 ;. 188) da med tittelen: 101 måter å lese leseleksa på : om lesing, lesebestillinger og tekstvalg *50500$gDel 1.:$tLesingens hvorfor, hvordan og hva : en lesedidaktisk introduksjon /$rKåre Kverndokken. -$gDel 2.:$t: Hva skjer når vi leser og forstår? : utvikling av leseforståelse blant unge lesere./$rTove Stjern Frønes.-$tOm å knekke leselystkoden /$rAstrid Roe.-$tHva snakker elever med kaniner om?: om å komponere skjønnlitterære leseløp./$rFride Lindstøl$rMarit Skarbø Solem og$rJannike Ohrem Bakke.-$t"Jeg får alltid opp det jeg søker på" : Vg3-elevers digitale lesestrategier i en kompleks tekstverden /$rTonje Stenseth. -$tFlerspråklige elever leser skolens tekster : eller andrespråkslesingensdidaktiske utfordringer /$rLise Iversen Kulbrandstad.-$gDel 3.:$t101 lesebestillinger /$rKåre Kverndokken *520 $aHvorfor, hvordan og hva skal elever lese? Hvordan skal vi sette dem i stand til å utvikle en best mulig lesekompetanse, god leseforståelse og evne til å tenke kritisk? Hvordan skaper vi leselyst, gode lesevaner og lesekondis hos elevene? Det er noen av spørsmålene boka søker å svare på. Denne andre utgaven av 101 måter å lese på er gjennomgående oppdatert i tråd med LK20. Boka har en introduksjon til lesedidaktikkens hvorfor, hvordan og hva 5 nye vitenskapelige artikler om å knekke leselystkoden; å utvikle leseforståelse; å komponere leseløp; lesing blant flerspråklige elever; digital lesing, og 101 lesebestillinger som binder teori og praksis sammen på bakgrunn av empiriske erfaringer og klasseromsstudier. Grepene er forankret i aktuell leseforskning og bygger bro mellom akademia og skolens praktiserende lærere. Med grepene får undervisere på ulike nivåer en didaktisk verktøykasse til egen leseundervisning. 101 måter å lese på bidrar med ny forskning på feltet. Boka er en skattkiste for alle i det 13-årige skoleløpet som skal jobbe med lesedidaktikk. Målgruppen er forskere, lærerutdannere, studenter og lærere.$cForleggeropplysninger *650 7$aDidaktikk$0(NO-TrBIB)HUME07882$2humord$_185675400 *650 7$aGrunnskolen$0(NO-TrBIB)HUME23030$2humord$9nob$_193683800 *650 7$aLeseinteresse$0(NO-TrBIB)HUME09376$2humord$_185679600 *650 7$aLeseopplæring$2nbiemnfag$_186132300 *650 7$aLesepedagogikk$0(NO-TrBIB)HUME24265$2humord$_194043900 *650 7$aLesing$0(NO-TrBIB)HUME07926$2humord$_185679700 *650 7$aLesing$gfør- og grunnskolen$xUndervisning$0(NO-OsBA)1119633$2bibbi$9nno$_224784800 *650 7$aLesing$gfør- og grunnskolen$xUndervisning$0(NO-OsBA)1119633$2bibbi$9nob$_224150400 *650 7$alesing$2nbiemnfag$_186725100 *653 0$agrunnskolen$adidaktikk$alesedidaktikk$abarn$aleseopplæring$aleseundervisning$aleselyst$alesegleder$atekster$atekstutvalg$aprosessorientert$apol$aleseforståelse$aflerspråklighet$_250678000 *7001 $aBakke, Jannike Ohrem$d1974-$0(NO-TrBIB)1039185$4edt$4aui$4ctb$_13796100 *7001 $aKverndokken, Kåre$d1947-$0(NO-TrBIB)90333951$4aui$4ctb$_11377200 *830 0$a101-serien$_13541500 *85640$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_pliktmonografi_000023597$3Fulltekst$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/fa6db2cd-84b5-4ed5-add4-91b6373767b2/original.jpg$3Omslagsbilde *85641$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/fa6db2cd-84b5-4ed5-add4-91b6373767b2/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245045574 *85642$3Miniatyrbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/4/7/9788245045574.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/4/7/9788245045574.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/4/7/9788245045574.jpg$qimage/jpeg *85642$acristin.no$3Gjenstandsbeskrivelse$uhttps://app.cristin.no/results/show.jsf?id=2165931$qtext/html *85642$afagbokforlaget.no$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://www.fagbokforlaget.no/101-m%C3%A5ter-%C3%A5-lese-p%C3%A5/I9788245045574$qtext/html *85642$aissuu.com.$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://issuu.com/fagbokforlaget/docs/101_m_ter_lese_p_2._utg._9788245045574_?$qapplication/pdf *913 $aBarnebokinstituttet$bNB *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920423001702202$b2023-08-01T02:08:51Z$z999920423001702202 ^