Å planlegge og designe undervisning
Trond Eiliv HaugeHauge, Trond Eiliv · Bok · Bokmål · utgitt [2019]
Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012245000 *00520240523150909.0 *008190211s2019 no a eo 00 0 nob *00903619cam a2200445 c 4500 *020 $a9788202628192$qe-Pdf *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920869650802201 *035 $a(NO-DIMO)6f27fcff-4301-4bfe-8fbb-5e99190f8bc2 *035 $a(NO-OsBAS)150311315 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000025018 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a371.102$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aHauge, Trond Eiliv$d1942-$0(NO-TrBIB)90241770$4aut$_11768900 *24000$aÅ planlegge og designe undervisning$_245700400 *24510$aÅ planlegge og designe undervisning$cTrond Eiliv Hauge *250 $a1. utgave *260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2019 *264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c[2019] *300 $a1 online (nettilkoblet) ressurs (102 sider)$billustrasjoner *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $adatamaskin$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1003$2rdamt *338 $aonline (nettilkoblet) ressurs$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1018$2rdact *347 $atekstfil$0http://www.rdaregistry.info/termList/fileType/#1002$2rdaft *347 $bPDF *500 $a1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018 *520 $aÅ planlegge undervisning er en sammensatt oppgave. Forfatteren bruker i denne boka designbegrepet for å vise hvordan man kan bygge opp kunnskaper og ferdigheter til å løse undervisningsoppgavene. Design betyr i denne sammenhengen formen og mønsteret på undervisningen i det daglige arbeidet med eleven. Lærerens undervisning er resultat av mange typer design i skolehverdagen, som læreplaner, skolens organisering, form og innhold i lærebøker, fysisk miljø, digitale omgivelser og ulike vurderingsformer.Gjennom ulike undervisningscaser følger vi lærere i arbeid med å planlegge og gjennomføre undervisning, ser hvordan de former undervisningsopplegget ut fra faglige krav, hvordan de utfordrer elevene og hvordan de utnytter tilgjengelige læringsressurser. Digitale teknologier er en integrert del av denne praksisen.Forfatteren bruker et aktivitetsorientert læringsperspektiv for å synliggjøre de didaktiske utfordringene som læreren står overfor og løfter samtidig frem at undervisning må bygge på tillit og relasjonsbygging i møte med elevene.Boka er rettet mot studenter i lærerutdanningen 8.-13. trinn.E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018. *588 $aTittel fra tittelskjermbildet (sett 3. oktober 2023) *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nno$_186196800 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nob$_186196900 *7001 $aHauge, Trond Eiliv$d1942-$0(NO-TrBIB)90241770$tÅ planlegge og designe undervisning$_11768900 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/15/13/150311315/productimage_OS_971ca7403325fb489b81d34856898cc7266dd594.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/15/13/150311315/productimage_ORG_250bf8c045aa321203fd482cb8e11e0828473ef5.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202628192 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/2/9/9788202628192.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/2/9/9788202628192.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/2/9/9788202628192.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920434890202202$b2023-09-16T02:41:50Z$z999920434890202202 ^