
Flerstemmige perspektiver i norsk utdanningsforskning : spenninger og muligheter
Bok · Bokmål · utgitt 2023
Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012401251 *00520240816184001.0 *007cr n *008240423r2023 no eo 0 0 nob *00900000nam a22 5c 4500 *019 $bl *020 $a9788202817985 *0247 $a10.23865/noasp.212$2doi *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999922312956202201 *035 $a(NO-DIMO)b99caf40-e2b2-4c88-9ef3-8fd11c7181c9 *035 $a(NO-LaBS)22472146(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0717289 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0717289 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000030797 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000030797 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *0411 $anob$hmul *1300 $aFlerstemmige perspektiver i norsk utdanningsforskning$_315878700 *24510$aFlerstemmige perspektiver i norsk utdanningsforskning$bspenninger og muligheter *264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2023 *300 $a1 elektronisk tekst (229 sider) *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $adatamaskin$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1003$2rdamt *338 $aonline (nettilkoblet) ressurs$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1018$2rdact *347 $atekstfil$0http://rdaregistry.info/termList/fileType/1002$2rdaft *347 $bEPUB *500 $aNedlastbar e-bok. EPUB med DRM *50500$aFlerstemmige perspektiver i norskutdanningsforskning : spenninger og muligheter /$rOla Buan Øien,$rSissil Lea Heggernes, 0$rAnne Mette Færøyvik Karlsen. -$g1.:$tEnacting democracy with refugee voices through a picturebook in English language teaching /$rSissil Lea Heggernes. -$g2.:$tFilosofiske perspektiver som igangsettende impulser for å utvikle forståelser om norsk musikklærerutdanning /$rOla Buan Øien,$rElin Angelo. -$g3 .:$tRektor i møte med det uforutsette /$rKristin Belt Skutlaberg. -$g4.:$tStudent mobility in kindergarten teacher education in the North : a dialogue on pedagogy between Russian and Norwegian students /$rElena Merzliakova.-$g5 .:$tLærarutdannaren sin undervisningskunnskap ved bruk av ei oppgåve i matematikk lærarutdanninga /$rOda Heidi Bolstad.-$g6.:$tEthical discretion in kindergarten /$rKathrine moen. -$g7.:$tMulighetsrommet som et sosialt og relasjonelt fenomen /$rAnne Mette Færøyvik Karlsen,$rGeir Afdal .-$g8.:$tEn tegnende lærer /$rBente helen Skjelbred ;$rIngvild Digranes. -$g9.:$tAksjonsforskning :velegnede tilnærminger for utforskning av nye pedagogiske praksiser (?) /$rLars Bjørke.-$g10.:$tUbehagets pedagogikk i antirasistisk undervisning /$rIngvill Bjørnstad Åberg. -$g11.:$tUsikkerhetens pedagogikk /$rCatrine Torbjørnsen Halås,$rKari Smith *520 $aFlerstemmige perspektiver i norskutdanningsforskning : spenninger og muligheter /$rOla Buan Øien,$rSissil Lea Heggernes, 0$rAnne Mette Færøyvik Karlsen. -$g1.:$tEnacting democracy with refugee voices through a picturebook in English language teaching /$rSissil Lea Heggernes. -$g2.:$tFilosofiske perspektiver som igangsettende impulser for å utvikle forståelser om norsk musikklærerutdanning /$rOla Buan Øien,$rElin Angelo. -$g3 .:$tRektor i møte med det uforutsette /$rKristin Belt Skutlaberg. -$g4.:$tStudent mobility in kindergarten teacher education in the North : a dialogue on pedagogy between Russian and Norwegian students /$rElena Merzliakova.-$g5 .:$tLærarutdannaren sin undervisningskunnskap ved bruk av ei oppgåve i matematikk lærarutdanninga /$rOda Heidi Bolstad.-$g6.:$tEthical discretion in kindergarten /$rKathrine moen. -$g7.:$tMulighetsrommet som et sosialt og relasjonelt fenomen /$rAnne Mette Færøyvik Karlsen,$rGeir Afdal .-$g8.:$tEn tegnende lærer /$rBente helen Skjelbred ;$rIngvild Digranes. -$g9.:$tAksjonsforskning :velegnede tilnærminger for utforskning av nye pedagogiske praksiser (?) /$rLars Bjørke.-$g10.:$tUbehagets pedagogikk i antirasistisk undervisning /$rIngvill Bjørnstad Åberg. -$g11.:$tUsikkerhetens pedagogikk /$rCatrine Torbjørnsen Halås,$rKari Smith *520 $aPolyphonic Perspectives in Educational Research in Norway: Tensions and PossibilitiesIn a gradually more complex and insecure world, children, youth, teachers, and school leaders must learn to navigate unpredictability. To prevent inertia, knowledge, learning and education need to be reshaped to strengthen the ability to act responsibly and constructively. This edited volume reveals a need for pedagogical approaches that may assist both teachers and pupils into dealing with uncertainty, ambiguity, and indeterminacy. The book offers original and new knowledge with polyphony, possibilities, and tensions as overarching perspectives. Each chapter represents specific contexts and perspectives within different segments of the educational sector, on a continuum from early years learning to school management. Concrete examples are offered for teaching, learning, research, and management in a world marked by diversity, tension, and insecurity. Several chapters intersect and include findings that can be transferred to other contexts and practices. The aim is for the edited volume to serve as an initiating impetus for changes in practices, and to reveal how practices in dissimilar contexts may fruitfully stimulate one another.The authors represent different areas within teacher education and school management, and became acquainted while being enrolled in The Norwegian National Research School in Teacher Education (NAFOL) as doctoral students in cohort 8 (2016-2020).We hope the edited volume can inspire representatives across disciplines and sectors to learn from one another and contribute to a polyphonic discussion within educational research in Norway, through a continually questioning and reflexive approach towards one’s own practices and attitudes.$cPublisher's synopsis *540 $aCreative Commons - Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International$fCC BY-NC-ND 4.0$2cc$uhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 *7001 $aHeggernes, Sissil Lea$4edt$_141122100 *7001 $aKarlsen, Anne Mette Færøyvik$4edt$_267785900 *7001 $aØien, Ola Buan$4edt$_84588400 *856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/0fc84796-c8a3-4e21-8b25-09afdecf64ad/original.jpg$3Omslagsbilde *856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/0fc84796-c8a3-4e21-8b25-09afdecf64ad/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde *85640$anoasp.no$3Fulltekst$uhttps://doi.org/10.23865/noasp.212$qtext/html *85640$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_pliktmonografi_000030797$3Fulltekst$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202817985 *85642$acristin.no$3Gjenstandsbeskrivelse$uhttps://app.cristin.no/results/show.jsf?id=2223742$qtext/html *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920484498402202$b2024-01-31T01:06:06Z$z999920484498402202 ^