
Pedagogiske handlinger
Tobias Werler og Herner Sæverot [redaktører]Bok · Bokmål · utgitt 2024
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012470220 *00520241004124816.0 *007ta *008240216s2024 no e 0 nob *00905160cam a2200517 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-450-4750-9$cNkr 499.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999922342884602201 *035 $a(NO-DIMO)4a9175f9-13d6-4318-a6ef-02199d064e7b *035 $a(NO-LaBS)30182070(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0721693 *035 $a(NO-OsBAS)150478882 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0721693 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000032298 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000032298 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *0410 $anob$adan *08204$a370.1$qNO-OsBA$223/nor/20240326 *1300 $aPedagogiske handlinger$_290352700 *24510$aPedagogiske handlinger$cTobias Werler og Herner Sæverot [redaktører] *250 $a1. utgave *263 $a240319 *264 1$aBergen$bFagbokforlaget$c2024 *300 $a279 sider$c24 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *504 $aInneholder bibliografiske referanser *50500$g1.:$tPedagogiske handlinger : innledning /$rTobias Werler, og$rHerner Sæverot. -$g2.:$tLæreren som følgesvenn /$rKjersti Lea. -$g3.:$tÅ spørre som en pedagogisk handlingsform /$rMay-Britt Revheim Brekke, og$rMarianne Leikvoll Eide. -$g4..$tCasebasert refleksjon som pedagogisk handling : rom for utvikling av praktisk klokskap ? /$rVigdis Stokker Jensen,$rVibeke Solsvik Foldnes,$r, Dziuginta Baraldsnes, og$rKnut Eriksen Eide. -$g5.:$tElevmedvirkning : et pedagogisk handlingsrepertoar /$rTobias Werler. -$g6.:$tAntimobbetiltak er pedagogiske handlinger /$rDziuginta Baraldsnes,$rTobias Werler, og$rGaute Auflem Lillesund.-$g7.:$tPedagogiske handlinger basert på scenekunst /$rTatiana Chemi, og$rKristian Firing,.-$g8:$tLærere er bundet av fire former for speåkhandling /$rHerner Sæverot .-$g9 :$tVurderingsprosessen i lys av en lærers handlingsrepertoar /$rRobert Mjelde Flatås, og$r, Gunnvi Sæle Jokstad ;$g10 .:$tVurdering for å lære : en skjønnsmessig vurdering som gir føringer for lærerprofesjonalitet /$rElisabeth Suzen .-$g11.:$tFeedback bygger bro mellom undervisning og læring /$rPreben Olund Kirkegaard.-$g12.:$tEkstrusjon : en aktiv pedagogisk ikke-handling /$rLeif Inge Magnussen$rGlenn-Egil Torgersen. *508 $aBidragsytere er May-Britt Revheim Brekke, Dziuginta Baraldsnes, Tatiana Chemi, Knut Eriksen Eide, Marianne Leikvoll Eide, Robert Mjelde Flatås, Vibeke Solsvik Foldnes, Vigdis Stokker Jensen, Gunnvi Sæle Jokstad, Preben Olund Kirkegaard, Kjersti Lea, Gaute Auflem Lillesund, Leif Inge Magnussen, Elisabeth Suzen og Glenn-Egil Torgersen. *520| $aEn pedagogisk handling bør være en handling som har som mål å fremme læring. Men hvordan skal vi velge rett handling? Vi kan få elevene til å pugge, øve og repetere. Som lærere kan vi påminne, formane, kritisere og rettlede elevene. Men vi kan også godkjenne, belønne og anerkjenne handlingene deres.Hvordan kan vi forstå og skape kunnskap rundt pedagogiske handlinger? Dette er spørsmål denne boken utforsker. Gjennom empiriske studier og begrepslige refleksjoner vil forfatterne bygge bro mellom forskning og praksis, og mellom teori og handling. Derfor inneholder alle kapitlene en praktikerrefleksjon. Hvert kapittel ser spesielt på et spesifikt element av pedagogiske handlinger, diskutert gjennom teoretiske diskurser og praktiske eksempler. Noen kapitler vektlegger de mellommenneskelige aspektene av pedagogiske handlinger, som kommunikasjon, relasjonsbygging og konflikthåndtering. Andre kapitler reflekterer over de mer strukturelle aspektene av pedagogisk praksis.$cForleggeropplysninger *546 $aTekst på bokmål og dansk *650 7$aPedagogikk$xFilosofi og teori$0(NO-OsBA)1118399$2bibbi$9nno$_185751200 *650 7$aPedagogikk$xFilosofi og teori$0(NO-OsBA)1118399$2bibbi$9nob$_185751300 *650 7$aPedagogisk filosofi$0(NO-TrBIB)HUME07895$2humord$_186241100 *653 0$aPedagogisk filosofi$aPedagogikk - filosofi og teori$aUtdanning - filosofi og teori$_302474300 *7001 $aSæverot, Herner$d1966-$0(NO-TrBIB)99054385$4edt$_24708100 *7001 $aWerler, Tobias$d1973-$0(NO-TrBIB)5093911$4edt$_47330100 *856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/6c855707-8d39-4fba-8199-3256f1ea49c2/original.jpg$3Omslagsbilde *856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/6c855707-8d39-4fba-8199-3256f1ea49c2/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde *85640$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_pliktmonografi_000032298$3Fulltekst$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245047509 *85642$acristin.no$3Gjenstandsbeskrivelse$uhttps://app.cristin.no/results/show.jsf?id=2256146$qtext/html *85642$afagbokforlaget.no$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://www.fagbokforlaget.no/Pedagogiske-handlinger/I9788245047509 *85642$aissuu.com$3Utdrag fra dokumentet$uhttps://issuu.com/fagbokforlaget/docs/pedagogiske_handlinger_9788245047509_?fr=sNGJiZjcxMTg2MDk$qapplication/pdf *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920506495102202$b2024-04-10T00:03:54Z$z999920506495102202 ^