
Dialog og danning : det filosofiske grunnlaget for læring
Inga Bostad og Tove Pettersen (red.)Bok · Bokmål · utgitt [2019]
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001247785 *00520230402125043.0 *007ta *008190123s2019 no e 00 0 nob *00903542nam a2200409 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-304-0240-5$qheftet$cNkr 329.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920748056002201 *035 $a(NO-LaBS)13649249(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150309888 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a370.1$qNO-OsBAS$223/nor *24500$aDialog og danning :$bdet filosofiske grunnlaget for læring$cInga Bostad og Tove Pettersen (red.) *264 1$aOslo$bScandinavian Academic Press$c[2019] *300 $a145 sider$c22 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt *338 $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact *500 $a1. utgave 2006 *50500$gInnledning /$rInga Bostad og Tove Pettersen. -$tDialog og danning /$rInga Bostad. -$tFilosofi som metode /$rInga Bostad. -$tTilknytningens tvetydighet /$rTove Pettersen. -$tVennskap og kunnskap /$rTove Pettersen. -$tDet inkluderte menneske /$rSissel Redse Jørgensen.og Rani Lill Anjum. -$tFunksjon eller person /$rSissel Redse Jørgensen.og Rani Lill Anjum. -$tKroppens pedagogikk /$rElse Wiestad. -$gBidragsytere *520 $aInteressen for filosofi i skoler og barnehager er stadig økende, en utvikling som åpner for refleksjoner rundt nye former for læring. Dette er bakgrunnen for Dialog og danning, en artikkelsamling som setter søkelyset på det filosofiske grunnlaget for kunnskap og læring. Artiklene tar opp ulike temaer omkring kunnskap og danning: Hvordan forstår vi kunnskap? Hvordan kan vi oppnå kunnskap? Hvordan oppfatter vi den som skal lære, og hva er danningens mål? En filosofisk innfallsvinkel til dialog og danning inviterer også til betraktninger om hvilke betingelser som må være til stede for å skape tillitsfulle, trygge og utviklende læringssituasjoner. Forfatterne søker ikke å komme med endelige svar, men å stimulere til refleksjon over hva slags dialog vi fører med barn og unge, hva slags verdier og hvilken innsikt vi formidler til dem, og hvilke danningsideer som ligger bak. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2021-12-23 *650 7$aPedagogisk filosofi$0(NO-TrBIB)HUME07895$2humord$_186241100 *650 7$aPedagogisk filosofi$2bokbas$9nno$_188349000 *650 7$aPedagogisk filosofi$2bokbas$9nob$_188349100 *653 0$adanning$alæring$akunnskap$afilosofi$_50453800 *7001 $aBostad, Inga$d1963-$0(NO-TrBIB)90369085$4edt$_20189900 *7001 $aPettersen, Tove$d1962-$0(NO-TrBIB)9022701$4edt$_50453900 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2021112448029$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/?isbn=9788230402405 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/5/0/9788230402405.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/5/0/9788230402405.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/5/0/9788230402405.jpg$qimage/jpeg *85642$acristin.no$3Gjenstandsbeskrivelse$uhttps://app.cristin.no/results/show.jsf?id=1718210$qtext/html$nCristin/UniT. - Oslo *85642$ahttps://scandinavianacademicpress.no$3Forlagets beskrivelse (kort)$uhttps://scandinavianacademicpress.no/boker/dialog-og-danning-1$qtext/html$nScandinavian University Press. - Oslo *913 $aNorbok$bNB *961 $a210$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920000494902202$b2021-11-19T03:24:49Z$z999920000494902202 ^