
Innføring i KRLE-didaktikk : undervisning i religion, livssyn og etikk i et flerkulturelt samfunn
red.: Kåre Fuglseth og Thor-André SkrefsrudBok · Flerspråklig · utgitt 2024
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012574734 *00520250321115622.0 *007ta *008240816s2024 no a e 0 mul *00904573cam a2200517 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-8249-556-1$cNkr 499.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999922505170202201 *035 $a(NO-DIMO)862b644f-50be-4712-9128-ad0b8a7049a4 *035 $a(NO-LaBS)43638619(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0736191 *035 $a(NO-OsBAS)9788282495561-900067 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0736191 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000036372 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000036372 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *0410 $amul$anob$anno *08204$a372.84$qNO-OsBA$223/nor/20240913 *1300 $aInnføring i KRLE-didaktikk$f2024$_173306700 *24510$aInnføring i KRLE-didaktikk :$bundervisning i religion, livssyn og etikk i et flerkulturelt samfunn$cred.: Kåre Fuglseth og Thor-André Skrefsrud *250 $a2. utgave *264 1$a[Oslo]$bIKO-forlaget$c2024 *300 $a294 sider$billustrasjoner *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *500 $a1. utgave 2021 *50500$gForord /$rKåre Fuglseth og$rThor-André Skrefsrud. -$g1.:$tInvitasjon til KRLE-didaktikk /$rThor-André Skrefsrud, og$rKåre Fuglseth.-$g2.:$tÅ etablere eit fagsyn i KRLE /$rKåre Fuglseth. -$g3.:$tFagets historie /$rRenate Bansbach Eggen.-$g4.:$tFagfornyelsen og KRLE /$rTrine Anker.-$g5..$tOm dybdelæring i KRLE$rOle Kolbjørn Kjørven.-$g6.:$tKRLE-læreren /$rOle Henrik Borchgrevink -Hansen, og$rEspen Schjetne. -$g7.:$tKRLE-eleven /$rAudun Toft.-$g8.:$tKRLE-lærere og det flerkulturelle klasserommet /$rThor-André Skrefsrud.-$g9..$tArbeidsmåtar i KRLE :$g1.:$tOm arbeidsmåtar i faget generelt /$rKåre Fuglseth ;$g9.2.:$tbruken av lærebøker i KRLE /$rSilje Frydenlund,$rPer Bjørnar Grande, og$rThor-André Skrefsrud ;$g9.3..:$tFilosofiske samtaler /$rBeate Børresen ;$g9.4.:$tTren tanken /$rKåre Fuglsetrh ;$g9.5.:$tkritisk bruk av IKT i KRLE /$rGeir Winje, og$rVigdis Hølen ;$g9.6.:$tKunst i KRLE /$rGeir Winje, og$rVigdis Hølen ;$g9.7.:$tEkskursjon i religions- og livssynsfaget /$rCamilla Stabel Jørgensen ;$g9.8.:$tFortellingsdidaktikk /$rHalldis Breidlid , og$rTove Nicolaisen ;$g9.9:$tMediebruk og populærkultur /$rReidun Toft ;$g9.10.:$tUtForskerne som tilnærming til undervisning i KRLE /$rCamilla Stabel Jørgensen ;$g9.11.:$tMin KRLE-time /$rTorbjørn Killerud, og$rJuliane Killerud Bekkevold.-$g10.:$tTverrfaglig arbeid og KRLE /$rIdar Vassli ;$g11.:$tVurdering og tilbakemelding i KRLE /$rKristin Hatlebrekke. -$g12.:$tDen forskande læraren og lærarstudenten /$rGeir Skeie. -$gVedlegg .- *5208 $aDenne utgaven fra 2024 er helt oppdatert etter læreplanene fra 2020 (LK20) og Opplæringsloven fra 2023. Kapittelet om arbeidsmåter i faget er oppdatert og har fått et tillegg.I boka presenteres grunnleggende sider ved KRLE-fagets didaktikk: om fagsyn og fagforståelse, om læreplaner og andre styrende dokumenter, om eleven, læreren og forskjellige arbeidsmåter, samt forskning på og i arbeidet med faget.Kapitlene er skrevet av 21 forfattere som underviser eller har undervist i lærerutdanningene (grunnskolelærerutdanningen og andre utdanninger). Mange av forfatterne har forsket på og skrevet om emnene sine gjennom flere år.$cForlagets omtale *546 $aTekst på bokmål og nynorsk *650 7$aDidaktikk$0(NO-TrBIB)HUME07882$2humord$_185675400 *650 7$aEtikk$0(NO-TrBIB)HUME00240$2humord$_185570000 *650 7$aKRLE$gfør- og grunnskolen$xUndervisning$0(NO-OsBA)1205847$2bibbi$9nno$_186315500 *650 7$aKRLE$gfør- og grunnskolen$xUndervisning$0(NO-OsBA)1205847$2bibbi$9nob$_252719900 *650 7$aKRLE-faget$0(NO-TrBIB)HUME24038$2humord$_185559900 *650 7$aLivssyn$0(NO-TrBIB)HUME00347$2humord$_251920800 *650 7$aReligion$0(NO-TrBIB)HUME08472$2humord$_387866800 *650 7$aUndervisning$0(NO-TrBIB)HUME07899$2humord$_185560200 *653 0$areligionsundervisning$akristendomsundervisning$alivssynsundervisning$_361958700 *7001 $aFuglseth, Kåre S.$d1959-$0(NO-TrBIB)90197120$4edt$_33304800 *7001 $aSkrefsrud, Thor-André$d1972-$0(NO-TrBIB)2108877$4edt$_25992300 *85640$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_pliktmonografi_000036372$3Fulltekst$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788282495561 *85642$aiko.no$3Forlagets beskrivelse (kort)$uhttps://iko.no/metode-og-fag/innforing-i-krle-didaktikk-2-utgave$qtext/html *913 $aNorbok$bNB *961 $a217$9local *991 $aComponent parts *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920556622602202$b2024-10-02T00:06:11Z$z999920556622602202 ^