
Praksisorientert og studentaktiv læring : arbeidslivsrelevans og akademiske verdier i høyere utdanning
Anders Örtenblad og Jan Ole Rypestøl (red.)Bok · Bokmål · utgitt 2025
Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0012771747 *00520250703142502.0 *007ta *008250519s2025 no ad e b 00 0 nob c *00904969cam a2200625 c 4500 *019 $bl *020 $a9788202870478$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999922773821402201 *035 $a(NO-DIMO)ecd6da18-239d-4369-91b6-8279106d89b6 *035 $a(NO-LaBS)51456959(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)9788202870478-900008 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000047880 *040 $aNO-TrBIB$bnob$erda *08204$a378.17$223/nor/20250703$qNO-KrUA *1300 $aPraksisorientert og studentaktiv læring$_371420800 *24500$aPraksisorientert og studentaktiv læring :$barbeidslivsrelevans og akademiske verdier i høyere utdanning$cAnders Örtenblad og Jan Ole Rypestøl (red.) *264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2025 *264 4$c© 2025 *300 $a386 sider$billustrasjoner, figurer, tabeller$c24 cm *336 $astillbilde$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1014$2rdaco *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *504 $aBibliografi etter hvert kapittel *5050 $aDel 1 : Bakgrunn og introduksjon, Del 2 : Undervisernes kunnskapssøk og forberedelser : Del 3 : Utforming og valg av elementer, Del 4 : Ideer omkring gjennomføring, Del 5 : Eksaminering og refleksjon *5203 $aIdag stilles det stadig økende krav om at høyere utdanning skal være praksisnær og relevant for arbeidslivet. Som et resultat av dette introduseres flere praktiske elementer i undervisningen. Samtidig som kravet om arbeidslivsrelevans øker, er det også en selvfølge at utdanningen skal oppfylle høye akademiske krav, slik at studentene trenes opp til å bli selvstendige, kritisk granskende samfunnsborgere. Boken er primært rettet mot disiplinutdanninger. Forfatterne belyser ulike sider ved den ofte utfordrende balansegangen mellom kravene til praksisrelevans og akademisk kvalitet. De ulike kravene blir demonstrert og diskutert, og det gis konkrete forslag til hvordan praksis kan inkluderes i både campusbasert og nettbasert utdanning. Blant metodene som trekkes frem, er bruk av kritisk tenkning og refleksjon som verktøy for å akademisere de praktiske elementene. Boken inneholder også andre forslag som er knyttet til realismen i de praktiske elementene, tidspunktet mellom praksis og teori, og pensumlitteraturens relevans for den aktuelle praksisen. Forfatterne diskuterer også behovet for timing i arbeidet for å finne en god balanse mellom praktiske elementer og akademiske verdier.$cForleggeromtale *650 7$aHøyere utdanning$0(NO-TrBIB)HUME07954$2humord$_186732600 *650 7$aLæring$0(NO-TrBIB)HUME08079$2humord$_185628200 *650 7$aLæringsstrategier$0(NO-TrBIB)HUME24410$2humord$_185571700 *650 7$aPraksisundervisning$0(No-TrBIB)HUME25201$2humord$_194217500 *650 7$aStudenter$0(NO-TrBIB)HUME07376$2humord$_186178000 *7001 $aAndersen, Elfi Fei-Yin Peniche$0(NO-TrBIB)1740065096583$4ctb$_371420900 *7001 $aBaharmand, Hossein$d1985-$0(NO-TrBIB)1542227328165$4ctb$_122553900 *7001 $aBjorvatn, Torbjørn$d1964-$0(NO-TrBIB)90639517$4ctb$_49091800 *7001 $aBonnier, Knut Erik$0(NO-TrBIB)14015151$4ctb$_371421000 *7001 $aEriksen, Maren, Songe$0(NO-TrBIB)1740065096586$4ctb$_371421100 *7001 $aFrivold, Maria Tønnesen$0(NO-TrBIB)1740065096587$4ctb$_371421200 *7001 $aHellström, Magnus Mikael$0(NO-TrBIB)1740065096588$4ctb$_371421300 *7001 $aJaccard, Dominique$0(NO-TrBIB)1740065096589$4ctb$_371421400 *7001 $aJohansen, Gro$0(NO-TrBIB)1740065096590$4ctb$_371421500 *7001 $aJohnsen, Hans Chr. Garmann$d1955-$0(NO-TrBIB)90254867$4ctb$_18419100 *7001 $aKarlsen, James$0(NO-TrBIB)90145792$4ctb$_10223100 *7001 $aKhan, Aima$d1989-$0(NO-TrBIB)1634281495419$4ctb$_176592800 *7001 $aLangemyr Eriksen, Emilie$0(NO-TrBIB)1740065096585$4ctb$_371421600 *7001 $aOlsen, Torunn Skåltveit$d1957-$0(NO-TrBIB)11017475$4ctb$_67770900 *7001 $aRypestøl, Jan Ole$d1963-$0(NO-TrBIB)90614155$4edt$4ctb$_75151400 *7001 $aÖrtenblad, Anders$d1963-$0(NO-TrBIB)8078401$4edt$4ctb$_22037600 *70012$aBaharmand, Hossein$d1985-$0(NO-TrBIB)1542227328165$tTeknologiens rolle i ansvarlig lederutdanning for fremtidige bedriftsledere$_122553900 *70012$aJohnsen, Hans Chr. Garmann$d1955-$0(NO-TrBIB)90254867$t... iallfall når æ ser det som skomager$_18419100 *70012$aJohnsen, Hans Chr. Garmann$d1955-$0(NO-TrBIB)90254867$tTeori er ikke praksis$_18419100 *70012$aKarlsen, James$0(NO-TrBIB)90145792$tHvordan kan glimt fra en samskapingsprosess være relevant som praksis?$_10223100 *70012$aOlsen, Torunn Skåltveit$d1957-$0(NO-TrBIB)11017475$tPraksis i høyere utdanning$_67770900 *70012$aÖrtenblad, Anders$d1963-$0(NO-TrBIB)8078401$t"Reflekter nå over dette"$_22037600 *70012$aÖrtenblad, Anders$d1963-$0(NO-TrBIB)8078401$tAlle kan forske$_22037600 *70012$aÖrtenblad, Anders$d1963-$0(NO-TrBIB)8078401$tPå vei mot nettbasert undervisning 20.0$_22037600 *7102 $aHandelshøyskolen ved UiA$0(NO-TrBIB)15045543$4com$_10899600 *856 $uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_pliktmonografi_000047880$3Fulltekst$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85642$3Omslagsbilde$uhttps://utdanning.cappelendamm.no/sek-asset/products/9788202870478.jpg?w=872$qimage/jpeg *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920635013602202$b2025-07-25T00:03:12Z$z999920635013602202 ^