
Sosiale medier
Ida Aalen og Magnus Hoem IversenAalen, Ida · Bok · Bokmål · utgitt [2021]
Ledig
- Automatlager: 3 av 3 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001281649 *00520231114095424.0 *007ta *008210513s2021 no a e 0 nob *00905027cam a2200709 c 4500 *019 $bl *020 $a9788245035254$cNkr 459.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921349121602201 *035 $a(NO-DIMO)b90cd81f-ee2c-4fde-8c4e-b3ed7f0bc66d *035 $a(NO-LaBS)13130492(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0617317 *035 $a(NO-OsBAS)150374064 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0617317 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000001310 *035 $aoai:nb.no:pliktmonografi_000001310 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *060 4$aW 26.5 *080 $a301.153 *080 $a308 *080 $a316.774 *080 $a316.774$2UDC Medium edition *08204$a302.231$qNO-OsBA$223/nor *0830 $a302.234$qNO-OsNB$25/nor *1001 $aAalen, Ida$d1985-$0(NO-TrBIB)11062528$4aut$_12051400 *24000$aSosiale medier$_250415700 *24510$aSosiale medier$cIda Aalen og Magnus Hoem Iversen *2463 $aEn kort bok om sosiale medier *250 $aNy utgave, 2. utgave *264 1$aBergen$bFagbokforlaget$c[2021] *300 $a252 sider$billustrasjoner$c22 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *500 $a1. utgave 2013 med med tittel: En kort bok om sosiale medier *50500$gForord. -$gDel 1.:$tTeknologi :$tSelskapene ;$tFremveksten ; Algoritmene og forretningsmodellen. -$gDel 2.:$tHverdagsliv :$tInn i hverdagen ;$tKommunikasjon og sosialisering ;$tIdentitet og selvfremstilling ;$tNyskjerrighet og førsteinntrykk ;$tprivatliv og publikum ;$tHumør og psykisk helse ;$tAvhengighet og distraksjoner ;$tSosial kapital og sosial støtte ;$tMobbing. -$gDel 3:$tSkala :$tSpredning og algoritmestyrte nyhetsstrømmer ;$tInfluencere og opinionsledere ;$tAnnonsørene ;$tAgendasetting og redaksjonelle medier. -$gDel 4.:$tSamfunn :$tFalske nyheter og propaganda ;$tValgkamp og politikk ;$tMeningsutveksling og ekkokammer ;$tAktivisme og mobilisering ;$tMotstandsbevegelser og undertrykkende regimer. -$gAvslutning ;$gKilder ;$gStikkord *520 $alir vi avhengige og deprimerte av sosiale medier? Er de en trussel mot demokratiet? Hvilken makt har selskapene bak, og bør vi frykte dem? I denne boka får du svarene.Forrige utgave kom i 2015. Før Trump og Brexit. Før trollfabrikker, QAnon og TikTok. Før Covid-19 ga teknologiselskapene enda mer makt. Sosiale medier er for viktig til å overlates til synsing. Gjennom ti år har Ida Aalen og Magnus Hoem Iversen fulgt forskningen på feltet. Nå har de igjen saumfart det som finnes av studier, for å gi deg oppdaterte og solide svar på de viktigste spørsmålene om sosiale medier.$cforlagsomtale *536 $aStøttet av Det faglitterære fond *650 2$aInternet.$_12051500 *650 2$aSocial Media.$_12051600 *650 7$aDigitale medier$0(NO-TrBIB)aatnor006629$2aatnor$_195039800 *650 7$aForskning$0(NO-TrBIB)HUME01535$2humord$_304069300 *650 7$aKommunikasjon$0(NO-TrBIB)aatnor015945$2aatnor$_195039900 *650 7$aKommunikasjonssosiologi$0(No-TrBIB)HUME09369$2humord$_227324000 *650 7$aSosiale medier$0(NO-OsBA)1141909$2bibbi$9nob$_185471800 *650 7$aSosiale medier$0(NO-TrBIB)HUME21013$2humord$_189001000 *650 7$aSosiale medium$0(NO-OsBA)1141909$2bibbi$9nno$_185471900 *650 7$aSosiale nettverk$2tekord$_195040000 *653 0$asosiale medier$atwitter$afacebook$aTikTok$akommunikasjon$aalgoritmer$aavhengighet$adepresjon$_54836700 *7001 $aAalen, Ida$d1985-$0(NO-TrBIB)11062528$tSosiale medier$_12051400 *7001 $aIversen, Magnus Hoem$d1985-$0(NO-TrBIB)12056047$4aut$_54836800 *77608$aAalen, Ida$tSosiale medier$z9788245038422$w999921523927702201 *85641$3Fulltekst$uhttps://www.nb.no/search?q=oaiid:"oai:nb.bibsys.no:999920154994402202"&mediatype=bøker$yNettbiblioteket$zSøke-URL *85641$aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/88bf211a-bf81-4cad-afc0-535024007d32/cover/original.jpg$3Omslagsbilde *85641$aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/88bf211a-bf81-4cad-afc0-535024007d32/cover/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245035254 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/4/5/9788245035254.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/4/5/9788245035254.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/4/5/9788245035254.jpg$qimage/jpeg *85642$afagbokforlaget.no$uhttps://www.fagbokforlaget.no/Sosiale-medier/I9788245035254$qtext/html$nFagbokforlaget. - Bergen *85642$aissuu.com$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://issuu.com/fagbokforlaget/docs/sosiale_medier_2._utg._9788245035254_?fr=sNzUwMTM5MjM0MDg$qapplication/pdf.$nissuu.com. - Palo Alto, Calif. *913 $aNFFO$bNB *913 $aNorbok$bNB *961 $a212$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920154994402202$b2021-12-10T03:28:09Z$z999920154994402202 ^