Samtaler og språklæring : å lære norsk som andrespråk gjennom samtaler med ansatte i barnehagen
Torild Marie OlsenOlsen, Torild Marie · Bok · Bokmål · utgitt 2020
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001342597 *00520230307084621.0 *007ta *008200706s2020 no e b 000 0 nob *00903644nam a2200505 c 4500 *019 $bl *020 $a9788205521049$qheftet$cNkr 329.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921193160802201 *035 $a(NO-LaBS)12601719(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150352671 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a372.653982$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aOlsen, Torild Marie$d1969-$0(NO-TrBIB)90890115$4aut$_55629900 *24510$aSamtaler og språklæring :$bå lære norsk som andrespråk gjennom samtaler med ansatte i barnehagen$cTorild Marie Olsen *250 $a1. utgave *264 1$aOslo$bGyldendal$c2020 *300 $a189 sider$c22 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt *338 $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact *504 $aBibliografi: side 175-188 *520 $aVi lever alle med og gjennom språket. Barn som går i barnehagen, skal utvikle språklige ferdigheter som gjør at de kan mestre sin livsverden her og nå, og samtidig danne grunnlag for videre utvikling og læring. Språklig utvikling forutsetter deltakelse i et sosialt fellesskap, og det er barnehagens oppgave å sørge for at flerspråklige barn får tilgang til fellesskap som kan gi god språklig utvikling. Samtaler og språklæring handler om hva slags tilgang til norsk språk et flerspråklig barn får gjennom samtaler med ansatte og andre barn i barnehagen. Det er særlig ordforråd og tekststrukturer som vektlegges. Leseren får økt kunnskap om hva språk er, og om samtalens betydning for barns språkutvikling. Barnets egne valg og deltakelse i et språklig fellesskap med ansatte er et sentralt poeng. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2022-03-05 *650 7$aAndrespråk$0(NO-TrBIB)HUME22938$2humord$_185750000 *650 7$aBarn$0(NO-TrBIB)HUME07171$2humord$_185493300 *650 7$aBarnehagepedagogikk$0(No-TrBIB)HUME21785$2humord$_338262000 *650 7$aFlerspråklighet$0(NO-TrBIB)HUME06322$2humord$_186724200 *650 7$aFørskolebarn$0(NO-TrBIB)HUME07174$2humord$_186206500 *650 7$aInnvandrere$0(NO-TrBIB)HUME07251$2humord$_186573800 *650 7$aMinoritetsspråklige elever$0(NO-TrBIB)HUME23353$2humord$_185750100 *650 7$aNorsk språk$0(NO-TrBIB)HUME10259$2humord$_185521000 *650 7$aSamtale$0(NO-TrBIB)HUME06018$2humord$_188404400 *650 7$aSpråklæring$0(NO-TrBIB)HUME06371$2humord$_186589600 *650 7$aSpråkstimulering$0(NO-TrBIB)HUME24961$2humord$_188195800 *650 7$aSpråkutvikling$0(NO-TrBIB)HUME06374$2humord$_379963100 *653 0$aBarnehage$aFlerspråklige$aFørskolebarn$_62173700 *85641$3Fulltekst$uhttps://www.nb.no/search?q=oaiid:"oai:nb.bibsys.no:999920079468802202"$yNettbiblioteket$zSøke-URL *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/71/26/150352671/productimage_OS_5e26ec60e8ff56a9df9603d92b7bdf44a3e706d5.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/71/26/150352671/productimage_ORG_c4ccb60718f389068e74d59a5b54f274ec2e965d.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788205521049 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/9/4/9788205521049.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/9/4/9788205521049.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/9/4/9788205521049.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920079468802202$b2021-12-07T03:28:34Z$z999920079468802202 ^