
QED 5-10 : matematikk for grunnskolelærerutdanningen. B. 1.
[forfattere:] Kristin Ran Choi Hinna, Reinert A. Rinvold og Trond Stølen Gustavsen ; [bidragsytere: Arne Bygstad og Svenning Bjørke]Hinna, Kristin Ran Choi · Bok · Bokmål · utgitt 2011 · Statistikk
Ledig
- Automatlager: 2 av 2 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001431113 *00520230609064812.0 *007ta *008151019s2011 no 000 0 nob *00906121cam a2200805 c 4500 *015 $a1137733$2nbf *019 $bl *020 $a978-82-7634-890-3$qh.$cNkr 998.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)991126482074702201 *035 $a(NO-LaBS)21773343(bibid) *035 $a(NO-TrBIB)112648207 *035 $a112648207-47bibsys_network *040 $aNO-OsNB$bnob$erda$dNO-VoHVB *042 $anorbibl *044 $cno *08204$a510.7$220 *08204$a510.7$223 *08204$a510.7$qNoBeU$223 *08204$a510.71$221 *08204$a510.71$qNoOU$223 *08274$a372.7$qNO-OsNB$25/nor *08274$a510.7$25/nor *08274$a510.71$25/nor *0830 $a071$z1$221 *0830 $a510.710243721$qNoOU$223 *084 $a00.50$2msc *084 $a96H05$2msc *1001 $aHinna, Kristin Ran Choi$d1961-$0(NO-TrBIB)90905637$4aut$_21890000 *2400 $aQED 5-10$p1$lNorsk$f2011$_223599800 *2451 $aQED 5-10$bmatematikk for grunnskolelærerutdanningen$c[forfattere:] Kristin Ran Choi Hinna, Reinert A. Rinvold og Trond Stølen Gustavsen ; [bidragsytere: Arne Bygstad og Svenning Bjørke]$nB. 1 *264 1$aKristiansand$bHøyskoleforl.$c2011 *300 $a1119 sider$billustrasjoner : foto, figurer, faksimiler, diagram *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *50500$gVelkommen til studiet. -$gDel 1.:$tMatematikk : skolefag og kulturarv :$g1.:$tTall. -$g2.:$tAlgebra. -$g3.: Funksjoner .-$g4.:$tGeometri og måling-$g5.:$tBevis og artgumentasjon .-$g6.:$tBeskrivende statistikk. -$g7.:$tSannsynlighet. -$gDel 2.:$tEleven: skapende sosialt individ i møte med samfunn og kultur. -$g1.:$tLæring og læringsteorier. -$g2.:$tDagens grunnskole .-$g3.:$tDidaktiske verktøy.-$g4.:$tSpråk, representasjon og kommunikasjon .-$gLitteratur. -$gPresentasjon av forfattere og bidragsytere .-$gBildeliste. -$gStikkord *520 $aQED 5-10 Matematikk for grunnskolelærerutdanningen, bind 1 dekker de første 30 av de 60 studiepoengene i matematikk rettet mot undervisning på 5.-10. trinn. Boka er delt inn i to hoveddeler, en matematikkfaglig og en matematikkdidaktisk del. Del I Matematikk - skolefag og kulturarv inneholder sju kapitler: Tall, Algebra, Funksjoner, Geometri og måling, Bevis og argumentasjon, Statistikk og Sannsynlighet. Matematikken knyttes hele tiden til elevene du skal møte, og jobben du skal gjøre som matematikklærer. Del II Eleven - skapende sosialt individ i møtet med samfunn og kultur har fire kapitler: Læring og læringsteorier, Dagens grunnskole, Didaktiske verktøy og Språk, representasjon og kommunikasjon. Denne delen tar også opp hva lærerkompetanse i matematikk kan være, og hvilke didaktiske tilnærminger man kan ha til undervisning i matematikk. Både faget og didaktikken er knyttet opp mot LK06. Boka viser hvordan både ulike deler av matematikken og teorier om læring og undervisning henger sammen. Temaer som bruk av digitale verktøy, visualisering, bevis og argumentasjon og tilpasset opplæring er gjennomgående, men tas også opp særskilt i kapitler eller delkapitler. Flere temaer i denne boka tas grundigere opp enn det som har vært vanlig i litteratur for lærerutdanningen, blant annet visualisering, bevis og argumentasjon, det flerkulturelle aspektet ved matematikklæring og kognitive kart$cForleggeropplysninger *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2018-06-01 *650 7$aAlgebra$0(NO-TrBIB)REAL002151$2noubomn$_192232100 *650 7$aGeometri$0(NO-TrBIB)REAL002726$2noubomn$_186395700 *650 7$aGrunnskolen$0(NO-TrBIB)HUME23030$2humord$_362063000 *650 7$aGrunnskolen$0(NO-TrBIB)REAL001707$2noubomn$_185705900 *650 7$aLærere$0(NO-TrBIB)HUME07510$2humord$_186250000 *650 7$aLærerutdanning$0(No-TrBIB)HUME27346$2humord$_384598600 *650 7$aMatematikk (Faget)$0(NO-TrBIB)HUME24532$2humord$_185489700 *650 7$aMatematikkdidaktikk$0(NO-TrBIB)REAL012459$2noubomn$_185490000 *650 7$aSannsynlighet$0(NO-TrBIB)REAL013372$2noubomn$_198275400 *650 7$aTall$0(NO-TrBIB)REAL005242$2noubomn$_192314000 *653 $amatematikk$adidaktikk$agrunnskolen$aundervisning$a5-10$amellomtrinnet$aungdomstrinnet$_71923400 *655 7$aStatistikk$0(uri)https://id.nb.no/vocabulary/ntsf/286$2ntsf$_209151700 *700 1$aBjørke, Svenning$0(NO-TrBIB)1642068365867$4ctb$_223600800 *700 1$aBygstad, Arne$0(NO-TrBIB)7066965$4ctb$_126024300 *700 1$aGustavsen, Trond Stølen$d1970-$0(NO-TrBIB)90750922$4aut$_35539200 *700 1$aHinna, Kristin Ran Choi$d1961-$0(NO-TrBIB)90905637$tQED 5-10$lNorsk$f2011$p1$_21890000 *700 1$aRinvold, Reinert A.$d1964-$0(NO-TrBIB)90629804$4aut$_13883400 *7400 $aMatematikk for grunnskolelærerutdanningen *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2018060148095$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85642$3Beskrivelse fra forlaget (kort)$uhttp://www.hoyskoleforlaget.no/index.asp?template=40&bokId=978-82-7634-890-3&kat=10$qtext/html *85642$3Forlagets beskrivelse (kort)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/?isbn=8276348904 *85642$3Forlagets beskrivelse (kort)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/?isbn=9788276348903 *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/?isbn=9788276348903 *85642$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://www.cappelendammundervisning.no/sek-asset/external-resources/toc-9788276348903-Innholdsfortegnelse.pdf$qapplic/pdf *85642$3Miniatyrbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/3/0/9788276348903.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/3/0/9788276348903.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omtale av forfatter$uhttp://www.hfdigital.no/index.php?option=com_content&view=article&id=238&Itemid=352$qtext/html *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/3/0/9788276348903.jpg$qimage/jpeg *901 $a90 *913 $aNorbok$bNB *961 $a219$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:991126482074702202$b2021-11-14T20:20:18Z$z991126482074702202 ^