
Innføring i pedagogisk forskningsmetode : en hjelp til kritisk tolking og vurdering
Thor Arnfinn Kleven og Finn R. HjardemaalKleven, Thor Arnfinn · Bok · Bokmål · utgitt cop. 2018
Ledig
- Automatlager: 3 av 3 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*00150207 *00520230704170243.0 *007ta *008171222s2018 no d e 00 0 nob *00903182nam a2200457 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-450-2379-4$qh.$cNkr. 429.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920436445402201 *035 $a(FHS-KS)205074 *035 $a(NO-LaBS)10944232(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150283805 *035 $a(NO-OsBAS)150283805 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *080 $a37.012 *080 $a37.013 *08204$a370.72$qNO-OsBAS$223/nor *0831 $223$a370.721$qNoBeU *1001 $aKleven, Thor Arnfinn$d1944-$0(NO-TrBIB)90273503$4aut$_22051800 *24510$aInnføring i pedagogisk forskningsmetode :$ben hjelp til kritisk tolking og vurdering$cThor Arnfinn Kleven og Finn R. Hjardemaal *250 $a3. utg. *260 $aBergen$bFagbokforl.$ccop. 2018 *300 $a225 s.$bdiagr.$c24 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *500 $a1. utg. Oslo : Unipub, 2002 *520 $aInnføring i pedagogisk forskningsmetode gir leseren en introduksjon til et bredt utvalg av metoder som benyttes innenfor pedagogisk forskning. Relevante vitenskapsfilosofiske retninger blir også presentert. Boka er skrevet spesielt med tanke på studenter i pedagogikk og lærerutdanning, men er også relevant for andre som er interessert i eller bruker forskningslitteratur i pedagogikk og andre samfunnsfag. I denne tredje, reviderte utgaven er drøftingen av pålitelighets- og gyldighetsproblemer noe utvidet, og dette oppsummeres i et nytt kapittel om forholdet mellom pedagogisk forskning og pedagogisk praksis. Kapitlet om historisk forskningsmetode er sterkt forkortet. Bokas forfattere er Thor Arnfinn Kleven, førsteamanuensis emeritus, og Finn Hjardemaal, førsteamanuensis, begge ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Oslo. *650 7$aForskingsmetodar$2bokbas$9nno$_192113400 *650 7$aForskningsmetoder$0(NO-TrBIB)HUME01493$2humord$_185691800 *650 7$aForskningsmetoder$2bokbas$9nob$_192113500 *650 7$aPedagogikk$0(NO-TrBIB)HUME07881$2humord$_185590100 *653 $apedagogisk$aforskning$autdanningsforskning$ametoder$aforskningsmetodikk$avitenskapsteori$ahistorisk$aforskingsmetoder$aforskningsmetoder$aforsking$ametodar$avitskapsteori$avaliditet$apedagogikk$_22051900 *653 0$apedagogikk$aforskning$_22052000 *7001 $aHjardemaal, Finn$d1955-$0(NO-TrBIB)90611394$4aut$_22052100 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/05/38/150283805/productimage_OS_e1e484dd1641d4ee99f387cfa237fcdcff1c0e3a.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/05/38/150283805/productimage_ORG_c910bc7f7827136d0947c2ce0fe710f18292317d.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245023794 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/4/9/9788245023794.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/4/9/9788245023794.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/4/9/9788245023794.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919917967302202$b2021-11-26T03:26:18Z$z999919917967302202 ^