
Pedagogisk entreprenørskap : kreativitet, livsmestring og dybdelæring i skolen
Inger Karin Røe Ødegård og Tori Virik NøvikØdegård, Inger Karin Røe · Bok · Bokmål · utgitt 2019
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001648840 *00520240308141333.0 *007ta *008190612s2019 no a e 00 0 nob *00903929nam a2200457 c 4500 *019 $bl *020 $a9788202575854$qheftet$cNkr 439.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920868384902201 *035 $a(NO-LaBS)12025855(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150324256 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a371.3$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aØdegård, Inger Karin Røe$d1946-$0(NO-TrBIB)99009473$4aut$_21032900 *24510$aPedagogisk entreprenørskap :$bkreativitet, livsmestring og dybdelæring i skolen$cInger Karin Røe Ødegård og Tori Virik Nøvik *250 $a1. utgave *264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2019 *300 $a197 sider$billustrasjoner$c24 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt *338 $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact *520 $aDenne boka gir en grundig innføring i læringsstrategien pedagogisk entreprenørskap. Pedagogisk entreprenørskap handler om å koble teori til praksis i meningsfulle og relevante læringssituasjoner - slik fagfornyelsen krever. Forfatterne viser gjennom teori og praksiseksempler at denne læringsstrategien styrker kompetanser som kreativitet, skaperglede og samarbeid, samtidig som den fremmer dybdelæring. Vi ser hvordan elevene opplever det å lære å lære, når de blant annet får være med på å bestemme hvordan de skal jobbe med fagene. Å arbeide utforskende med fag relatert til samfunnet utenfor skolen gir læringsglede og livsmestring!Boka er organisert i fire deler. I del 1 defineres pedagogisk entreprenørskap. Del 2 består av en rekke praksiseksempler på pedagogisk entreprenørskap i ulike fag. Del 3 gir innblikk i nasjonale, nordiske og internasjonale føringer for entreprenørskap i utdanningen samt hvordan dette kan implementeres. Idébankene i del 4 inneholder flere tverrfaglige og enkeltfaglige eksempler på entreprenøriell læring.Boka er rikt illustrert med bilder fra ulike undervisningssituasjoner. I den digitale versjonen av boka finnes det også filmer som tar for seg pedagogisk entreprenørskap, fortalt av elever som har bred erfaring fra entreprenørielle læringssituasjoner i ungdomsskolen. Bokas målgruppe er lærerstudenter, lærere, lærerutdannere, og skoleledere. *536 $aStøttet av Det faglitterære fond *650 7$aDybdelæring (Læring)$0(NO-TrBIB)HUME42555$2humord$_283591400 *650 7$aEntreprenørskap$0(NO-TrBIB)HUME22324$2humord$_185571100 *650 7$aEntreprenørskap$2bokbas$9nno$_188382000 *650 7$aEntreprenørskap$2bokbas$9nob$_188382100 *650 7$aLæringsstrategier$0(NO-TrBIB)HUME24410$2humord$_185571700 *650 7$aUndervisingsmetodikk$2bokbas$9nno$_185490200 *650 7$aUndervisningsmetoder$0(NO-TrBIB)HUME07903$2humord$_185490300 *650 7$aUndervisningsmetodikk$2bokbas$9nob$_185490500 *653 0$alæringsstrategier$alærerrollen$alæring$apedagogikk$apedagogisk$_93783400 *7001 $aNøvik, Tori Virik$d1972-$0(NO-TrBIB)99040742$4aut$_93783500 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/56/42/150324256/productimage_OS_b149c315a81a1984bd63b24ee5778e77f97c4326.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/56/42/150324256/productimage_ORG_26bbcda4d0090a22a47bbe0afa4b0d703ef67450.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202575854 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/4/5/9788202575854.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/4/5/9788202575854.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/4/5/9788202575854.jpg$qimage/jpeg *913 $aNFFO$bNB *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919999101702202$b2021-11-24T03:29:07Z$z999919999101702202 ^