
Se og forstå barn : vurdering i barnehagen
Turi PålerudPålerud, Turi · Bok · Bokmål · utgitt cop. 2018
Ledig
- Automatlager: 1 av 1 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001668922 *00520230402102817.0 *007ta *008180409s2018 no d erb 001 0 nob c *00903751nam a2200457 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-450-1911-7$qh.$cNkr 359.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920527480702201 *035 $a(NO-LaBS)10984515(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150291705 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *08204$a372.21$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aPålerud, Turi$d1960-$0(NO-TrBIB)90918449$4aut$_46382200 *24510$aSe og forstå barn :$bvurdering i barnehagen$cTuri Pålerud *260 $aBergen$bFagbokforl.$ccop. 2018 *300 $a162 s.$c24 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *504 $aInneholder bibliografiske referanser (s.155-160) og register. *520 $aDenne boka handler om barnehagelæreres ansvar for å følge med på barns trivsel og utvikling. Det kan omtales som barnehagens vurderingsarbeid, og arbeidet utføres både i spontant samspill og med ulike grader av systematikk. Forfatteren er opptatt av at arbeidet med å se og forstå barn er et faglig prosjekt, hvor den enkelte barnehagelærer må reflektere over hva som påvirker de bildene som han eller hun lager av barna. For å utfordre fordommer og stereotypier er det også viktig å få til et profesjonelt fellesskap rundt vurdering av barns trivsel og utvikling. Et slikt fellesskap er det beste vern mot politisk og administrativ inngripen i valg av metoder og verktøy i vurderingsarbeidet. Boka er skrevet for studenter, og den tematiserer spørsmål som ofte står sentralt i praksisperioder i utdanningen. Men boka vil også kunne ha interesse for barnehagelærere som arbeider som pedagogiske ledere med ansvar for en barnegruppe, og for styrere som vil bygge en systematikk rundt barnehagens vurderingsarbeid. Turi Pålerud (f. 1960) arbeider som politisk rådgiver i Utdanningsforbundet. Hun er barnehagelærer med hovedfag i pedagogikk, og har en mastergrad i faglitterær skriving. Hun har arbeidet i ulike stillinger i barnehagen, i et pedagogisk ressurssenter i en bydel i Oslo og i barnehagelærerutdanningen. De siste årene har hun drevet mest med barnehagepolitikk. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2020-04-21 *536 $aStøttet av Det faglitterære fond *650 7$aBarn$0(No-TrBIB)HUME07171$2humord$_209674400 *650 7$aBarnehagepedagogikk$0(NO-TrBIB)HUME21785$2humord$_185479400 *650 7$aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nno$_185694300 *650 7$aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nob$_185694400 *650 7$aBarnehager$0(NO-TrBIB)HUME07947$2humord$_185622500 *650 7$aVurdering$0(NO-TrBIB)HUME01471$2humord$_185729500 *653 0$atrivsel$autvikling$abarnehagen$abarn$avurdering$autviklingsarbeid$adokumentasjon$_95688200 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2020042148577$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/05/17/150291705/productimage_OS_84e16057724eed0998d45e289e4703a482e0ba5f.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/05/17/150291705/productimage_ORG_45e3348d90d6fd6f0d8162056638aab550f898f6.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245019117 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/7/1/9788245019117.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/7/1/9788245019117.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/7/1/9788245019117.jpg$qimage/jpeg *901 $a80 *913 $aNFFO$bNB *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919920088802202$b2021-11-14T20:40:17Z$z999919920088802202 ^