
Rett blikket mot Finland : fire store og kostnadseffektive ideer for skoleutvikling
FinnishED leadership : (Originaltittel:) · Pasi Sahlberg ; oversatt av Ingvill Christina GoveiaLedig
- Automatlager: 2 av 2 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001680905 *00520230402102052.0 *007ta *008171219s2018 no a e b 00 0 nob *00903769cam a2200529 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-02-58034-6$qh.$cNkr 399.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920436769102201 *035 $a(NO-LaBS)10914858(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150283531 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *0411 $anob$heng *08204$a370.94897$qNO-OsBAS$223/nor *1001 $aSahlberg, Pasi$0(NO-TrBIB)99026363$4aut$_86281800 *24510$aRett blikket mot Finland :$bfire store og kostnadseffektive ideer for skoleutvikling$cPasi Sahlberg ; oversatt av Ingvill Christina Goveia *2461 $iOriginaltittel:$aFinnishED leadership :$bfour big, inexpensive ideas to transform education *260 $a[Oslo]$bCappelen Damm akademisk$c2018 *300 $a120 s.$bfig.$c21 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *4901 $aSkoleledelse som virker *504 $aHar bibliografi *520 $aHvordan skape de beste forutsetninger for læring? En skole og et utdanningssystem som har elevens behov i sentrum, har betydelig større mulighet for å lykkes. I finsk skole legges det vekt på å undervise i kunnskap og ferdigheter som vil gjøre elevene til gode samfunnsborgere. Dette er ikke alltid målbare størrelser, men for eksempel evne til samarbeid, problemløsning, lek og kreativitet. I boken Rett blikket mot Finland utdypes denne tematikken, og forfatteren presenterer praktiske tips og idéer til videreutvikling av undervisningen. Målsettingen er ikke at andre utdanningssystemer skal kopiere den finske skolen, men heller å inspirere til å fokusere på elevens behov i eget utdanningssystem. Innen ethvert utdanningssystem vil det være relevant å stille spørsmålet: Hvordan skapes de beste forutsetningene for læring? Målgruppen for boken er ledere i oppvekst- og utdanningssektoren, lærere, leder- og lærerutdannere samt alle andre med interesse for utdanningsfeltet. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2021-04-15 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nno$_186196800 *650 7$aPedagogikk$2bokbas$9nob$_186196900 *650 7$aSkoleledelse$0(NO-TrBIB)HUME24650$2humord$_185587900 *650 7$aSkolen$2bokbas$9nno$_186334200 *650 7$aSkolen$2bokbas$9nob$_186334300 *650 7$aSkoleutvikling$0(NO-TrBIB)HUME24682$2humord$_186774100 *651 7$aFinland$2bokbas$_187972200 *651 7$afinland$2norbok$_186689900 *653 0$askoleledelse$askuleleiing$askoleutvikling$apedagogikk$askolen$askulen$_96778800 *653 5$aFinland$aNorden$_96778900 *7001 $aGoveia, Ingvill Christina$d1974-$0(NO-TrBIB)11066250$4trl$_10105200 *830 0$aSkoleledelse som virker$_18778500 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2021030248590$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$3Omslagsbilde$uhttp://www.bibsent.no/admin/public/getimage.ashx?Image=/Files/ProductImages/9788202580346.jpg&height=1000 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/31/35/150283531/productimage_OS_f0cad144acb2bc85071afd53b9d50795acdd9379.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/31/35/150283531/productimage_ORG_916219267b1765d25ca0b31ad5d428b7f214beb0.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202580346 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/6/4/9788202580346.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/6/4/9788202580346.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/6/4/9788202580346.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919917999902202$b2021-11-14T20:41:24Z$z999919917999902202 ^