
Ungdomstrinn i utvikling : skoleutvikling og ledelse : funn og fortellinger
May Britt Postholm [et al.] (red.)Bok · Bokmål · utgitt cop. 2017
Ledig
- Automatlager: 2 av 2 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001682652 *00520230402082916.0 *007ta *008160801s2017 no d e 00 0 nob *00904135cam a2200553 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-15-02787-6$qh.$cNkr 469.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920253694602201 *035 $a(NO-LaBS)13205005(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150186025 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *0410 $anob$anno *080 $a373.3 *08204$a373$qNO-OsBAS$223/nor *0830 $a372.243$223 *0831 $223$a371.2$qNoBeU *24500$aUngdomstrinn i utvikling :$bskoleutvikling og ledelse : funn og fortellinger$cMay Britt Postholm [et al.] (red.) *260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2017 *300 $a316 s.$bill.$c22 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *520 $aDenne boken handler om samarbeidet mellom ulike aktører i skoleutvikling. Forfatterne setter fokus på læreres profesjonelle utvikling og på kollegaobservasjon som utviklingsverktøy. Boken handler også om skoleledelse og ledelse av elever.Dette er en av to bøker som gir et unikt innblikk i et av Norges mest omfattende skoleutviklingsprogram, Ungdomstrinn i utvikling (2013-2017). Alle ungdomsskoler og skoler med ungdomstrinn har fått tilbud om å delta i utviklingsprogrammet. Forfatterne som har skrevet kapitler og fortellinger med utgangspunkt i egen forskning og erfaringer, består hovedsakelig av utviklingspartnerne i universitets- og høgskolesektoren. Thomas Dahl, Erlend Dehlin, Gunnar Engvik, Eirik J. Irgens, Anita Normann og Alex Strømme har redigert bøkene, med May Britt Postholm som leder og hovedredaktør. Primærmålgruppe er studenter og forskere innenfor skolesektoren, men boken er også relevant for lærere, skoleledere og andre som er opptatt av hvordan kvaliteten i skole og utdanning kan forbedres gjennom systematisk utviklingsarbeid. Boken hører sammen med «Ungdomstrinn i utvikling. Skoleutvikling, lesing, skriving og regning - Funn og fortellinger», som retter fokus mot læreres utvikling og erfaringer, og hvordan man jobber med disse læringsområdene i klasserommet. *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2021-04-12 *650 7$aAksjonsforskning$0(NO-TrBIB)HUME21943$2humord$_189270300 *650 7$aElevmedvirkning$0(NO-TrBIB)HUME22271$2humord$_185483200 *650 7$aKlasseledelse$0(NO-TrBIB)HUME23726$2humord$_186725500 *650 7$aKompetanseutvikling$0(NO-TrBIB)HUME23853$2humord$_187350300 *650 7$aLærere$0(NO-TrBIB)HUME07510$2humord$_186250000 *650 7$aRektorer$0(NO-TrBIB)HUME24661$2humord$_185587600 *650 7$aSkoleadministrasjon$2bokbas$9nno$_186250200 *650 7$aSkoleadministrasjon$2bokbas$9nob$_186250300 *650 7$aSkolebasert kompetanseutvikling$0(NO-TrBIB)HUME29369$2humord$_189284100 *650 7$aSkoleledelse$0(NO-TrBIB)HUME24650$2humord$_185587900 *650 7$aSkoleutvikling$0(NO-TrBIB)HUME24682$2humord$_186774100 *650 7$aUngdomsskolen$2bokbas$9nno$_188732200 *650 7$aUngdomsskolen$2bokbas$9nob$_188732300 *650 7$aUngdomstrinnet (8.-10. trinn)$0(NO-TrBIB)HUME23449$2humord$_185675700 *653 0$aungdomstrinnet$aungdomsskolen$askoleutvikling$aledelse$_96927300 *7001 $aPostholm, May Britt$d1959-$0(NO-TrBIB)99015224$4edt$_11658200 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2021020807578$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/25/60/150186025/productimage_OS_3fb291007d48d5ae7ac1493f15d2de1fcb269f2c.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/25/60/150186025/productimage_ORG_3b304a4e8f7ae5b4c755e2bce18abc67763666b9.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788215027876 *85642$3Miniatyrbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/6/7/9788215027876.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/6/7/9788215027876.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/6/7/9788215027876.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919874686702202$b2021-11-23T03:29:54Z$z999919874686702202 ^