
Nyskapning : arbeidsbok i kreative metoder
Erik Lerdahl ; [illustrasjoner, figurer: Erik Lerdahl]Lerdahl, Erik · Bok · Bokmål · utgitt 2017
Ledig
- Automatlager: 2 av 2 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*00169526 *00520230307083816.0 *007ta *008171120s2017 no a e 00 0 nob *00903787nam a2200469 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-05-50439-4$qspiralrygg$cNkr 399.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920421179402201 *035 $a(FHS-KS)206464 *035 $a(NO-LaBS)10871530(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150281498 *035 $a(WOACT)0000020232 *035 $a(WOACT)0000020232 *040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg *080 $a159.954 *08204$a658.314076$qNO-OsNB$223/nor *0830 $a658.4063$223$qNoStu *1001 $aLerdahl, Erik$d1967-$0(NO-TrBIB)90841688$4aut$4ill$_19143600 *24510$aNyskapning :$barbeidsbok i kreative metoder$cErik Lerdahl ; [illustrasjoner, figurer: Erik Lerdahl] *260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2017 *300 $a246 s.$bkol. ill.$c21 cm *336 $atext$btxt$2rdacontent *337 $aunmediated$bn$2rdamedia *338 $avolume$bnc$2rdacarrier *520 $aØnsker du å bli dyktig til å løse problemer og utvikle nye løsninger? Hva kreves i så fall? Og hvordan kan du arbeide mer effektivt og målrettet med nyskapning? Nyskapning og kreativitet blir stadig mer etterspurt i arbeidslivet. Denne bokens utgangspunkt er at kreativitet ikke er en forutbestemt egenskap knyttet til bestemte personer og yrker, men en muskel som kan trenes målrettet opp. I boken lærer du hvordan. En velutprøvd metodikk for nyskapning presenteres. Den består at tre faser: kartlegging, idégenerering og foredling. For hver enkelt fase introduseres en rekke metoder med en praktisk steg-for-steg-beskrivelse og konkrete tips til gjennomføring. Boken har spiralrygg slik at den er mest mulig anvendelig i nyskapningsarbeidet. For å bli dyktig i nyskapning er det lurt å bli fortrolig med et spekter av ulike kreative metoder. Det øker sannsynligheten for at vi kommer opp med gode løsninger. Metodikken i boken kan brukes til å løse utfordringer knyttet til alt fra samhandling, organisasjonsstruktur, teknologi eller et ønske om å utvikle nye forretningskonsepter. Boken egner seg for: organisasjoner som vil arbeide systematisk med nyskapning prosjektledere i organisasjoner som vil lede kreativt arbeid arbeidstakere som lever av å være kreative, og trenger påfyll av nye metoder studenter og elever som vil lære seg kreative metoder lærere i skolen som vil bruke kreative metoder i undervisningen Les kronikk av forfatteren om Nyskapning i Dagens Næringsliv. *650 7$aKreativitet$0(NO-TrBIB)NTUB09663$2tekord$_200056500 *650 7$aKreativitet$2bokbas$9nno$_188382200 *650 7$aKreativitet$2bokbas$9nob$_188382300 *650 7$aLedelse$2bokbas$9nob$_185587400 *650 7$aLeiing$2bokbas$9nno$_185587500 *650 7$aOrganisasjonsutvikling$0(NO-TrBIB)NTUB08148$2tekord$_188768800 *650 7$aOrganisasjonsutvikling$2bokbas$9nno$_188812900 *650 7$aOrganisasjonsutvikling$2bokbas$9nob$_188813000 *650 7$aProblemløsning$0(NO-TrBIB)NTUB14150$2tekord$_200056600 *653 $aundervisning$askolen$aelever$astudenter$aarbeidsliv$_25418500 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/98/14/150281498/productimage_OS_f168d40277bf49606edc2d0bd631124139892c68.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/98/14/150281498/productimage_ORG_0edc97673c22dd8340a56bfe1448a9422bc61113.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788205504394 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/4/9/9788205504394.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/4/9/9788205504394.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/4/9/9788205504394.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919907301802202$b2021-12-07T03:28:38Z$z999919907301802202 ^