
Elev i skolen 1-7 : mangfold og mestring
May Britt Postholm, Peder Haug, Rune Johan Krumsvik og Elaine Munthe (red.)Bok · Bokmål · utgitt [2021]
Ikke ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001912425 *00520230307080307.0 *007ta *008210224s2021 no e 0 0 nob *00906179cam a2200709 c 4500 *019 $bl *020 $a9788202659332$cNkr 519.00$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921296211302201 *035 $a(NO-LaBS)15255730(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0611375 *035 $aoai:bibbi.bs.no:0611375 *035 $aoai:mlnb.bs.no:0611375 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a372.18$qNO-OsBA$223/nor *1300 $aElev i skolen 1-7$lNorsk$_116260800 *24500$aElev i skolen 1-7$bmangfold og mestring$cMay Britt Postholm, Peder Haug, Rune Johan Krumsvik og Elaine Munthe (red.) *250 $a1. utgave *264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c[2021] *300 $a341 sider$c24 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *500 $a"Denne boken begynte som en revisjon av boken: Elevmangfold i skolen 1-7, men resultatet ble en bok med nytt innhold og ny tittel ... " - Forord, s. 5. *50500$gForord /$rMay Britt Postholm, Peder Haug, Rune Johan Krumsvik og Elaine Munthe. -$gInnledning /$r[May Britt Postholm, Peder Haug, Rune Johan Krumsvik og Elaine Munthe]. -$g1.:$tElevmangfoldet i skolen /$rPeder Haug. -$g2.:$tÅ være elev /$rPeder Haug. -$g3.:$tOvergangen fra barnehage til skole /$rTuva Schanke. -$g4.:$tHva kjennetegner de yngste barna i skolen? : 1.–7.-klasseelever i et utviklingspsykologisk perspektiv /$rKlara Øverland. -$g5.:$tBarns rettigheter /$rRagnhild Collin-Hansen. -$g6.:$tElever med vedtak om spesialundervisning og inkluderende skolemiljø /$rAnne Randi Fagerlid Festøy og Peder Haug. -$g7.:$tKulturelt og språklig mangfold i klasserommet – hva så? /$rRandi Myklebust. -$g8.:$tKjønn i og utenfor klasserommet$rHarriet Bjerrum Nielsen.. -$g9.:$tKjønns- og seksualitetsmangfold i skolen /$rKristin Gregers Eriksen og Stine H. Bang Svendsen. -$g10.:$tDigitalt mangfold – digitale skiller /$rMari Ann Letnes. -$g11.:$tHvorfor behøver læreren å kjenne elevers religions- og livssynsbakgrunn? /$rGeir Skeie. -$g13.:$tFolkehelse og livsmestring /$rSolrun Samnøy, Elisabeth Norman og Hege Eikeland Tjomsland. -$g14.:$tPedagogisk krisehåndtering /$rJon-Håkon Schultz, Magne Raundalen og Thormod Idsøe. -$gForfatteromtale. -$gStikkord. *520 $aElev i skolen 1–7. Mangfold og mestring presenterer og drøfter forskning som er relevant for lærerstudenter, og har oppmerksomheten rettet mot elevmangfoldet i skolen og hvordan elever kan mestre livet både i og utenfor skolen. Innholdet i kapitlene knyttes til konkrete praksiseksempler som er relevante for 1.–7. trinn.Kapitlene omhandler overgangen fra barnehage til skole, utviklingspsykologi, barns rettigheter, spesialundervisning og inkluderende skolemiljø, kulturelt, språklig og digitalt mangfold, kjønn og seksualitet, livssynsmangfold, folkehelse og livsmestring og krisehåndtering. .Boka henvender seg også til lærerutdannere, lærere og forskere og andre som er interessert i skole og utdanning. *650 7$aBarnehager$0(NO-TrBIB)HUME07947$2humord$_185622500 *650 7$aBarnetrinnet (1.-7. trinn)$0(NO-TrBIB)HUME27904$2humord$_185697000 *650 7$aBarns rettigheter$0(No-TrBIB)HUME21799$2humord$_225761200 *650 7$aElevar$gfør- og barneskolen$0(NO-OsBA)1137638$2bibbi$9nno$_218524000 *650 7$aElever$0(NO-TrBIB)HUME07216$2humord$_186272700 *650 7$aElever$gfør- og barneskolen$0(NO-OsBA)1137638$2bibbi$9nob$_218524100 *650 7$aFolkehelse$0(NO-TrBIB)HUME27258$2humord$_186054200 *650 7$aInformasjonsteknologi$0(NO-TrBIB)HUME04175$2humord$_186833000 *650 7$aInkludering$0(NO-TrBIB)HUME23482$2humord$_185750900 *650 7$aKjønn$0(No-TrBIB)HUME03873$2humord$_211662900 *650 7$aKrisehåndtering$0(NO-TrBIB)HUME24015$2humord$_186303100 *650 7$aLivssyn$0(NO-TrBIB)HUME00347$2humord$_251920800 *650 7$aMangfold$0(NO-TrBIB)HUME00511$2humord$_185741200 *650 7$aMestring$0(NO-TrBIB)HUME20961$2humord$_185696500 *650 7$aOvergang$0(NO-TrBIB)HUME24985$2humord$_214558100 *650 7$aPedagogikk$0(No-TrBIB)HUME07881$2humord$_240014200 *650 7$aReligion$0(NO-TrBIB)HUME08472$2humord$_347422700 *650 7$aSeksualitet$0(NO-TrBIB)HUME08140$2humord$_186302300 *650 7$aSkolemiljø$0(NO-TrBIB)HUME22925$2humord$_187950500 *650 7$aSpesialundervisning$0(NO-TrBIB)HUME24850$2humord$_185473900 *653 $aelever$aelevar$askuleelevar$askoleelever$abarneskolen$abarneskulen$abarnetrinnet$abarnesteget$aelevtilværelsen$aelevtilværet$_116261100 *7001 $aHaug, Peder$d1947-$0(NO-TrBIB)90074125$4edt$_11657900 *7001 $aKrumsvik, Rune Johan$d1966-$0(NO-TrBIB)6018817$4edt$_11658000 *7001 $aMunthe, Elaine$d1948-$0(NO-TrBIB)90349367$4edt$_11658100 *7001 $aPostholm, May Britt$d1959-$0(NO-TrBIB)99015224$4edt$_11658200 *856 $aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/6174301c-41b7-4ebb-8f1a-15f40f040317/cover/original.jpg$3Omslagsbilde *856 $aaja.bs.no$nBiblioteksentralen, Oslo$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/6174301c-41b7-4ebb-8f1a-15f40f040317/cover/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202659332 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/2/3/9788202659332.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/2/3/9788202659332.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/2/3/9788202659332.jpg$qimage/jpeg *85642$acda.no$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://www.cappelendammundervisning.no/_elev-i-skolen-17-9788202659332$qtext/html$nCappelen Damm. - Oslo *85642$acda.no$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://www.cappelendammundervisning.no/sek-asset/external-resources/toc-9788202659332-Elev_i_skolen_1%E2%80%937_Innholdsfortegnelse.pdf$qapplication/pdf$nCappelen Damm. - Oslo *85642$aissuu.com$3Utdrag fra dokumentet$uhttps://issuu.com/cdundervisning/docs/elev_i_skolen_1_7_bla_i_bok?e=0/86031081$qapplication/pdf$nissuu.com. - Palo Alto, Calif *913 $aNorbok$bNB *960 $as$9local *961 $a215$9local *991 $aComponent parts$_10079600 *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920149377002202$b2021-11-14T20:59:04Z$z999920149377002202 ^