
Når evidens møter praksis : en studie av programbasert arbeid med sosial kompetanse i barnehagen
Monica SelandSeland, Monica · Bok · Bokmål · utgitt 2020
Ikke ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001947806 *00520230307094903.0 *007ta *008200226s2020 no erb 000 0 nob *00903204nam a2200385 c 4500 *019 $bl *020 $a9788245022445$qheftet$cNkr 369.00 *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921029091202201 *035 $a(NO-LaBS)12453706(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150341494 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB *08204$a372.21$223$qNO-KrUA *1001 $aSeland, Monica$d1967-$0(NO-TrBIB) 3113730$4aut$_119760500 *24510$aNår evidens møter praksis :$ben studie av programbasert arbeid med sosial kompetanse i barnehagen$cMonica Seland *250 $a1. utgave *264 1$aBergen$bFagbokforlaget$c2020 *300 $a229 sider$c24 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt *338 $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact *504 $aBibliografi: side 223-229 *520 $aNår evidens møter praksis er forskningsbasert, og i boken undersøker vi hvordan barnehager praktiserer et pedagogisk program som en del av arbeidet med tidlig innsats, sosial kompetanse og selvregulering. Programmet som brukes som case, er De utrolige årenes skole- og barnehageprogram, gjerne omtalt som DUÅ. Boken viser at det finnes et mangfold av måter å forstå og arbeide med dette evidensbaserte programmet på. Boken inneholder flere eksempler som bidrar til å synliggjøre det praktiske arbeidet med barna, barnehagelæreres refleksjoner i møte med programmet og hvordan barn kan oppleve å bli omfattet av metoder som belønning og tenkepause. Boken vil være av interesse for studenter, forskere, styrere og barnehagelærere. Skole- og barnehageeiere vil ha nytte av boken for å forstå mer av de prosessene som foregår innad i en organisasjon når programmer skal implementeres. Monica Seland har doktorgrad i tverrfaglig barneforskning og arbeider ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning. *650 7$aBarnehagelærere$0(NO-TrBIB)HUME21783$2humord$_185694200 *650 7$aBarnehagepedagogikk$0(NO-TrBIB)HUME21785$2humord$_185479400 *650 7$aSelvregulering$0(NO-TrBIB)HUME29365$2humord$_189252900 *650 7$aSosial kompetanse$0(No-TrBIB)HUME28010$2humord$_188199200 *653 0$aBarnehagen$aBarnehager$aPedagogiske metoder$aEvidens-baserte program$aPedagogisk forskning$_119760600 *85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/94/14/150341494/productimage_OS_ae90bcb52f5a6ba6ea8ea4e3370dfeec83fec79e.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/94/14/150341494/productimage_ORG_194f8c6684a72dacdbe1097ffb0af207c559bf7e.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245022445 *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/5/4/9788245022445.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/5/4/9788245022445.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/5/4/9788245022445.jpg$qimage/jpeg *913 $aNorbok$bNB *961 $a215$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999920054473102202$b2021-11-14T21:09:13Z$z999920054473102202 ^