
Programmering i skolen : hvordan komme i gang?
Karin Nygård ; redaktør: Malin Saabye ; foto: Casper Kongstein og Line WithNygård, Karin · Bok · Bokmål · utgitt [2018]
Ledig
- Automatlager: 2 av 2 ledig
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001971533 *00520230402114014.0 *007ta *008181127t20182018no a erb 001 0 nob c *00903322nam a2200469 c 4500 *019 $bl *020 $a978-82-8372-104-1$qheftet *035 $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920705369402201 *035 $a(NO-LaBS)11483469(bibid) *040 $aNO-TrBIB$bnob$erda *08204$a372.34044$223/nor$qNO-OsNB *0830 $a371.334$223$qNoBeU *1001 $aNygård, Karin$d1979-$0(NO-TrBIB)12000737$4aut$_17445500 *24510$aProgrammering i skolen :$bhvordan komme i gang?$cKarin Nygård ; redaktør: Malin Saabye ; foto: Casper Kongstein og Line With *264 1$aOslo$bPedlex$c[2018] *264 4$c©2018 *300 $a71 sider$billustrasjoner i farger$c24 cm *336 $atekst$2rdaco *337 $auformidlet$2rdamt *338 $abind$2rdact *505 $a•$tHva er programmering?• Hvorfor programmering i skolen?• -$tAlgoritmisk tankegang – en måte å tenke på. -$tKreativt arbeid med programmering. -$tOm å være kritisk til teknologien. -$tHvordan legge opp undervisningen?. -$tPraktiske øvelser *520 $aHva betyr begrepet «programmering» i skolen? Er programmering det samme som koding eller algoritmisk tankegang?Dette heftet klargjør en del begreper og gir en innføring i hva programmering er.Programmering handler om å lage koder som kan forstås av en datamaskin. Å gi elevene grunnleggende ferdigheter i programmering er med på å forberede dem til framtidig arbeidsliv og samfunnsliv. Foreløpig er det ikke så mye konkret programmering i skolen, men det er viktig at elevene blir kjent med tankegangen og logikken bak. For å lære dem det, trenger vi som lærere å forstå det selv først! *533 $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2021-01-19 *650 7$aApplikasjoner$0(NO-TrBIB)REAL014033$2noubomn$_200488500 *650 7$aDataprogrammer$0(NO-TrBIB)REAL006889$2noubomn$_193915700 *650 7$aProgrammering$0(NO-TrBIB)HUME04241$2humord$_189345800 *650 7$aProgrammering$0(NO-TrBIB)REAL002858$2noubomn$_193691300 *650 7$aUndervisning$0(NO-TrBIB)REAL013510$2noubomn$_185706300 *653 0$aundervisning$akoding$askolen$aApper$aalgoritmisk tankegang$ahva-er-programmering$aHvorfor-programmering$akreativitet$aForståelse$_121961800 *7001 $aKongstein, Casper$d1976-$0(NO-TrBIB)10044615$4pht$_13614000 *7001 $aSaabye, Malin$d1971-$0(NO-TrBIB)5072758$4edt$_12628300 *7001 $aWith, Line$d1956-$0(NO-TrBIB)90785441$4pht$_74605600 *85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2021010748502$yNettbiblioteket$zDigital representasjon *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788283721041 *85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://www.pedlex.no/artikkel/ps17/programmering-i-skolen/$qtext/html$nPedlex. - Oslo$awww.pedlex.no *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/1/4/9788283721041.jpg$qimage/jpeg *85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/1/4/9788283721041.jpg$qimage/jpeg *85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/1/4/9788283721041.jpg$qimage/jpeg *85642$3Utdrag fra dokumentet$uhttps://issuu.com/pedlex/docs/programmering_i_skolen_pedlex_utdra$qapplication/pdf$nwww.issuu.com . - Santa Monica, Calif$aissuu.com *901 $a90 *913 $aNorbok$bNB *961 $a225$9local *999 $aoai:nb.bibsys.no:999919966694902202$b2021-11-20T03:32:10Z$z999919966694902202 ^